Bevezető, avagy mi a fene az a light novel

27 0 0
                                    

Aki rákatintott erre a "műre" és elolvasta a leírást, feltehetőleg feltette magának a kérdést: mi az a light novel? 
Ha te az ilyen olvasók közé tartozol, ebben a "fejezetben" röviden elmondom mire számíts, viszont ha ismered a műfajt nyugodtan átugorhatod. 

A light novel egy eredetileg japán irodalmi stílus, főleg a fiatalok a célközönsége. Az, hogy miről szól változó lehet romantikus, fantasy, sci-fi vagy egy könnyed slice of life. 
A light (könnyű)  szó utal a terjedelmére, egy ilyen könyv nem szokott sokkal több lenni 150-200 oldalnál, s egyébiránt  a stílusára. Aki Gyűrűk Ura szintű fogalmazást vár egy light noveltől nagyot fog koppanni. A light novelek nagyrészéből hiányzik a prózaiság, de nem is feltétlen szükséges bele. Azzal, hogy nem részleteznek mindent  a lehető legnagyobb aprólékossággal nem törik meg a történet folyását, könnyebbé teszik az olvasást és fenttartják az izgalmat. 

Miért választottam ehhez a könyvhöz ezt a műfajt? Ennek több oka is van. 

Elsősorban egy szerepjáték leírásához nem tudtam jobb műfajt elképzelni, az interakciók ott se voltak két-három mondatnál többek, KM-ként nem pazarolhattam időt élőben arra, hogy mikroszkópikus pontossággal leírjam a helyzeteket. Egy könyvben érdekes lehet elolvasni, de nagyon gyorsan elunták volna magukat a kalandoraim.
Másodszor ez egy amolyan kihívás is magam felé, mert a light novel tökéletesen elüt az eddigi munkáimtól. Ha valaki olvasta az előző könyveimet (nem olvass engem senki, tudom én aztat. Kivéve téged Ria, ha te ezt olvasod, tudd, hogy tudom, hogy minden szarságomat elolvasod) tudhatja, hogy naggyon szeretek hosszú leírásokat és harcjeleneteket kreálni, jóval több hangsúlyt helyezve a külső történésekre mint a szereplők belső érzelmeire, így egy olyan műfaj ahol ezt ki kell hagynom felfogható egyfajta nehézségnek is, de nah hátha sikerülni fog. 

Jó szórakozást!

Magus: A kalandorok krónikái; Asztali szerepjátékWo Geschichten leben. Entdecke jetzt