PART 1

457 21 2
                                    


KISAH HIDUP SEORANG WANITA

EDITED BY : SHILA EIONA DELA PENA
WATTPAD ID  : SHILAeiona_Dp94

BASE ON TRUE STORY  *ada beberapa part sahaja kio mungkin 2-3 part*

PART 1

sebelum saya mulakan cerita saya .. saya ingin perkenal kan diri dulu nama saya amy ( bukan nama sebenar ) , nama dan tempat telah di ubah suai dalam cerita ni . Kisah ini di cerita kan semula pada tahun 2005 tentang kisah saya bersama suami pertama dimana saya menjadi seorang ibu yang tabah menjalani kehidupan di masa lampau dengan suami yang tidak bertangungjawap tentang kehidupan saya ketika itu .

Dan saya mula mengenali seorang lelaki bernama boy ( bukan nama sebenar ) dan kami berkenalan agak singkat berkenalan pun tidak sampai setahun pada tahun 2006 saya menerima dia sebagaii kekasih hati saya .
Dan perkenalan kami pun tidak tahu macam mana boleh bercinta seperti yang saya katakan di atas .. perkenalan yang singkat ! Mungkin jodoh saya sama dia terlalu cepat , keluarga nya dan keluarga saya bersetujuh untuk menyatukan kami sebagaii suami isteri yang sah . Eya saya sedar saya tidak berapa mengenali suami saya ketika itu . Mungkin cinta ! Eya cinta la segala gala nya . Tapi bukan mahu persalahkan soal cinta . Tapi diri sendiri kan .


Selepas saja kami berkawin .. saya di bawa balik ke rumah nya , dan apa yang paling membuat saya terkejut adalah . Saya ni bukan la isteri yang pertama tapi adalah isteri yang KEDUA !!  Saya di tipu oleh suami saya bahawa dia belum berkawin dan tidak berterus terang tentang status nya dengan saya .
Hancur nya hati saya masa tu , marah , sedih bercampur baur dalam diri saya .. tapi bila di ingat balik saya tahu saya salah sebap terlalu memandang remeh soal perjodohan saya dengan dia . Tapi semua nya sudah berlaku , saya redha atas segala gala nya dan teruskan menjadi isteri kedua dalam keadaan terpaksa .
Makanya soal jodoh jangan di pandang rendah kena kenal hati budi pasangan dan seluruh keluarga .

Skip

4bulan berlalu selepas saya berkawin dengan suami saya masa tu . Dan saya pun di sahkan mengandung anak pertama dan paling membuat saya terharu dan menjaga kesihatan walaupun sakit hati sama suami tetap ada . Saya gembira tidak sangka Allah memberikan saya rezeki yang melimpah2 iaitu saya mendapat anak kembar . Siapa tidak gembira semua orang pun ingin menginginkan nya . Saya happy memang tidak terkata tapi bagi suami saya no komen sebap dia macam biasa saja mengetahui tentang kehadiran anak pertama kami . Mungkin juga dia sudah merasa sebelum berkawin dengan saya kan .dia ada isteri dan pasti nya mempunyaii anak so happy dia tu tidak macam saya . Ada juga la rasa terkilan dengan perangai suami tapi saya tetap tabahkan hati dan terus kan kehidupan macam yang sudah berkawin . Demi anak2 saya yang bekal lahir .
Keluarga sebelah laki saya pun sama juga tiada reaksi yang terlalu gembira cuma biasa2 bagi diorang .waaa betul2 hidup saya di uji ouhh sekarang ni belum setahun sudah bermacam2 saya rasa dalam diri saya .
Tapi saya cuba untuk abaikan reaksi diorang semua .. sebap kalau fikir sangat pun tiada guna tidak akan menguba menjadi apa yang saya ingin kan ..

Masuk usia kandungan saya 4bulan , terlalu penat sudah betul badan saya tinggal bersama suami . Memang stresss apatah lagi dalam keadaan mengandung memang bermacam2 emosi .  Dan saya teringin sangat mahu balik di rumah parenst saya . Tapi macam biasa laki saya tetap tidak membenarkan saya pulang pun .kadang saya terfikir apa la yang saya dapat di sini kalau layanan suami dan keluarga dia macam saya tidak wujud pun . Dan saya tetap berkeras dengan keputusan saya mahu balik ke rumah parents .

Saya -" saya tidak lama juga , cuma saya rindu kan diorang mamabapa dan adik2 saya di rumah . Lagipun saya teringin sangat mahu makan masakan bapa saya ba ..  boleh la .. saya tidak lama juga .. "

Boy -" ba eyala kalau macam tu , saya malas mahu banyak cakap suka hati kau la .. ba bersediah la sekejap lagi saya jalan ."

Saya -" ba eyalah ."

KISAH HIDUP SEORANG WANITA [ COMPLETE ] ✔Where stories live. Discover now