>YEONJI POV<
Alu bangun dan melihat sebelah aku.Apsal lelaki tu ada kat bilik aku?!Lepas aku lihat sekeliling,aku baru ingat yang aku di bilik sakit.
Tapi kenapa aku tidur kat sini dan tak balik rumah semalam?Oh ya,sebab doktor suruh aku berehat dulu.
Aku bangun dan tinggalkan namja tu seorang diri.Aku keluar dan melihat ramai orang berbisik-bisik tentang aku.
Aku terdengar satu perbualan.."Pstt,tu lah yeoja tu kan?Tak sangka hari pertama pun dah buat hal"-Yeoja1.
Aku rasa pelik lalu merampas phone yang diorang pegang sambil berbisik-bisik tentang aku.
Aku terkejut melihat gambar yang di edit aku tidur dengan lelaki.Kerja siapa ni?!Aku tak pernah tidur dengan lelaki!
Mesti ni kerja Irin.Aku memang dah rasa nak bunuh Irin sekarang ni!Tapi...Bila fikir balik,dia tu anak pengtua.
Jadi kalau aku apa-apakan dia mesti aku akan dikenakan tindakan.Tapi dia dah melampau!
Aku pergi masuk ke dalam kelas aku semula.Ramai orang jauhi aku.Aku melihat sebelah aku.
Irin sedang tersenyum sinis kepada aku.Aku memang dah agak!Lepas beberapa minit menunggu,akhirnya Cikgu Minho masuk ke kelas.
Lepas Cikgu Minho masuk semua murid duduk ke tempat masing-masing dan hanya diam.
"Baik,sebelum kita mula belajar cikgu nak umumkan yang mulai minggu depan kamu semua akan tinggal di dorm.Pasangan kamu akan dipilih secara random.Sama ada dari kelas lain atau classmate kamu sendiri.Faham?"-Cikgu Minho.
Semua murid hanya mengangguk."Kalau macam tu buka buku Math muka surat 127"-Cikgu Minho.
○SKIP○
Akhirnya tiba waktu pulang.Kaki aku masih sakit dan terdapat kesan luka yang baru.
Kali ni bukan Irin yang buli aku,tapi pelajar-pelajar lain.Mereka asyik bergosip tentang aku.
Aku pulang ke rumah aku.Aku keluarkan kunci rumah dan membuka pintu rumah.Aku menghempap badan aku di atas katil.
"Namja tu...Siapa dia sebenarnya?"-Yeonji.Aku lupa nak tanya nama dia.Aku mengantuk sangat.
Aku bangun dan terus ke bilik air untuk segarkan diri.Lepas siap mandi aku duduk di penjuru katil.
Kemudian phone aku bergetar menandakan ada mesej masuk.Aku mengambil phone aku.
Mesej daripada nombor yang tak dikenali?Siapa ni?Aku membaca apa yang dihantarnya.
__________________________________ [New Message]
XXXXXX:Hey.Macam mana keadaan awak?
Urmm...Siapa awak?:YEONJI
XXXXXX:Masih fikir tentang hal tu?Saya tanya,macam mana keadaan awak?
Sedikit ok...Saya tanya sekali lagi,siapa awak?:YEONJI
XXXXXX:Saya?Saya orang.
Saya tak ada masa untuk bergurau.Kalau awak bergurau lagi saya block awak!:YEONJI
XXXXXX:Kenapa saya perlu bagitahu nama saya pada awak?Bagi satu sebab dulu dan berulah saya bagitau nama saya.
Sebab...sebab..Urmm:YEONJI
XXXXXX:No reason right?So saya tak perlu bagi tahu nama saya.Anyway,jangan biarkan awak jadi mangsa buli.Awak ada hal juga untuk bersuara dan katakan tidak.
A..apa maksud awak?Dan macam mana awak tahu tentang tu?:YEONJI
XXXXXX:Sebab awak mangsa ke-6 Irin.
Maksud awak dia dah buli ramai orang?:YEONJI
XXXXXX:Ya.Jadi awak tahu yang dia anak pengetua?
Ya.Saya tahu:YEONJI
XXXXXX:Jadi awak perlu berhati-hati.Sebab dia dah banyak mengadu pada pengetua pasal mangsa buli dia.Dan semua mangsa buli dia akan dibuang sekolah.
Tapi,masa hari pertama,dia ada mengadu kepada pengetua pasal saya dan pengetua marah dia dan suruh dia diam:YEONJI
XXXXXX:What?!!Awak tak kena apa-apa?!Mungkin cuma awak yang terlepas dan keadaan awak akan jadi lebih bahaya.
Ouhh...Tak apa.Sekurang-kurangnya saya ada tempat untuk berbual.Sebab awak tak nak bagitahu nama awak,saya akan panggil awak "J":YEONJI
XXXXXX:Hahaha,baiklah awak boleh panggil saya J.
Yeayy!Bye J:YEONJI
XXXXXX:Ok,bye.
_________________________________________>END YEONJI POV<
--
T.B.C
YOU ARE READING
ALONE [MALAY FF]
FanfictionEomma,appa...Kenapa Yeonji dilahirkan sendirian?Kenapa tiada sesiapa yang nak kawan dengan Yeonji?Yeonji sunyi...Yeonji mahu eomma dan appa...Tapi kenapa eomma dan appa pun tinggalkan Yeonji sendirian?Kenapa Yeonji... »ALONE«