One Love

387 22 1
                                    

[ Cerita ni inspirasi dari lagu Wanna One - One Love]

Hari ini merupakan hari minggu. Selepas siap aje kerja, aku terus tidur. Boleh tahan lama juga aku tidur. Ada lah tiga jam. Plus hujan pula. Pergh! Memang sedap betul tidur.

Dan sekarang ni memandangkan hujan tidak terlalu lebat, aku datang ke taman. Taman ni merupakan taman favourite aku. Salah satu sebabnya, pokok pokok di sebelah kiri dan kanan seperti bersatu. Jadi di sepanjang jalan, aku tidak akan kena hujan mahupun cahaya matahari.

Satu persatu kenangan mula muncul. Ya aku rindu lelaki yang bernama Oh Sehun. Lelaki yang pernah bertakhta di hatiku. Dah satu tahun kami break.

"Sayang tengok apa yang saya beli"

Hayoung melihat Sehun sedang memegang aiskrim. Muka terus jadi excited.

"Wah! Aiskrim. Macam tahu tahu aje"

Dia menghulurkan aiskrim itu kepadaku. Tapi belum sempat aku ambil, dia tarik balik aiskrim tu.

"Kalau nak sayang kena kiss dulu"

"Alaaa bencilah macam ni. Tak kan nak kiss depan public"

"Why not"

Dia masih dengan pendirian dia. Geram pulak aku tengok.

"Tak nak kawan dengan awak"

Aku pusing melihat kearah lain. Merajuk dengan dia. Suka main main macam ni. Apa salahnya kalau kasi terus.

"Merajuk ke sayang" usik Sehun.

Aku diam. Biar dia pujuk aku.

"Okey okey saya mengalah. Ni aiskrim awak"

Aku tetap diam. Masih merajuk.

"Betul ni tak nak. Kalau tak nak saya makan"

"Hiesy! Tak payahlah makan aiskrim orang"

Aku rampas aiskrim itu darinya. Sehun ketawa lalu memeluk bahuku.

Hayoung tersenyum sendiri bila teringatkan semua tu. Sehun sweet sangat masa tu.

Sehun berhenti berjalan bila melihat sebuah bangku di sebalik pokok. Bangku itulah selalu jadi tempat dia dan Hayoung lepak lepas balik sekolah.

"Sayang sudah sudahlah main telefon. Boyfriend awak ada di sebelah ni"

"Sekejaplah. Saya tengah chat dengan kawan kawan saya ni. Penting"

Hayoung masih dengan telefonnya. Sehun mula bosan.

Dia bangun dan mengambil beberapa bunga disitu lalu dijadikan flower crown. Dia berjalan dengan perlahan di belakang Hayoung lalu flower crown itu diletakkan diatas kepala Hayoung.

"Awak letak apa ni atas kepala saya"

Hayoung membuka kamera telefonnya lalu difokuskan diatas kepalanya. Sehun memeluk Hayoung dari belakang dan mencium pipi Hayoung lalu imej bulat yang berada di skrin telefon Hayoung disentuh.

Jadi terhasillah gambar dia tengah cium Hayoung dengan Hayoung yang memakai flower crown yang dia buat tadi.

Hayoung terus berjalan lagi. Dia berhenti di sebuah bangku. Selalu juga dia dan Sehun lepak sini. Tapi mereka lebih sering melepak di bangku di sebalik pokok sana.

Dia masih ingat lagi, diatas bangku ini juga dia dan Sehun sedang melepak selepas balik dari sekolah. Mereka mendengar lagu sama sama dan dia sampai tertidur.

Sedar sedar aje dia tengah peluk Sehun. Sehun pula senyum aje dia bila dia peluk Sehun. Sukalah tu.

"Sedap betul sayang peluk saya ye"

"Awak pun suka kan"

"Lelaki mana tak suka kalau perempuan peluk"

Aku mencubit perutnya.

Hayoung ketawa sendiri mengingatkan semua tu.

Dia teringat lagi masa Sehun baring diatas ribanya sambil bermain telefon. Dia pula sedang makan aiskrim.

Sesekali aku menyelit rambutku di telinga tapi belum sampai tiga saat, dah jatuh balik. Mungkin angin kuat.

Sehun mengeluarkan sesuatu dari kocek seluarnya. Dengan tangan panjangnya dia mencapai rambutku lalu dia letakkan sesuatu di rambutku. Aku sentuh benda itu. Pengepit rambut rupanya.

"Thank you biy"

"Kesian sangat saya tengok. Nak makan pun susah"

Mukaku berubah merah bila teringatkan kejadian itu.

Dan disinilah jugaklah kami pernah main hujan sama sama. Kejar mengejar dalam hujan. Esok pulak dua dua orang tak pergi sekolah sebab demam.

"Hari ni birthday sayang. So ini hadiahnya"

Sehun menghulurkan sekumtum bunga ros merah. Hayoung mencebik.

"Ini aje. Bunga ni tak boleh makan"

"Iya. Kalau yang ni"

Sehun tayang aiskrim depan aku. Bodohlah siapa cakap benda ni tak boleh makan.

"Now I love you even more more more"

"Kasi aiskrim baru nak sayang kita. Kalau tak kasi tadi agaknya benci kot"

"Eh mana ada"

Aku cuba memujuk Sehun. Merajuk pula lelaki ni.

Dulu aku suka bila Sehun merajuk. Yelah lelaki bila merajuk. Comel aje tengok. Tapi sekarang aku tak boleh tengok lagi semua tu.

Aku membuka payung dan terus berjalan lagi. Terlalu banyak kenangan aku dengan Sehun disini. Hari ni tak ada orang langsung di taman ni. Mungkin hujan.

Sedang aku leka, ada sepasang kaki berhenti di depan aku dan automatik aku turut berhenti. Dengan perlahan mataku naik keatas untuk melihat siapa.

Aku terus kaku. Rasa macam waktu berhenti untuk seketika. Dialah orang yang aku teringat tadi. Rasa macam nak nangis aje.

"Long time no see"

Betul cakap dia. Lepas putus aje, kami terus lost contact. Sekarang ni kami sambung belajar di tempat lain lain.

"Y..ya"

Kenapa aku tak boleh cakap pulak ni. Dulu bukan main bergaduh sampai kejar mengejar. Sekarang ni nak cakap pun susah.

"Be my girlfriend again?"

"Y...ya?" soalku kerana tak percaya.

"I know you still love me"

"Mana tahu?"

"This"

Dia menyentuh pengepit rambut yang dia pernah bagi aku setahun yang lepas.

Ya aku mengaku aku masih cintakan dia.

"So?"

Dia menunggu jawapan aku.

"Yes I do"

Dia menarik aku ke dalam pelukan dia. Rindunya nak peluk dia macam ni. Now we are together again.

He is my One only Love forever.

The end

Saya boring so saya buat cite tah ape² macam ni. Kalau tak faham, tak payah faham. Hihi.

👑princessrachella👑

Monday
10.06.2019

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 10, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

ONESHOT 2 | Sehun HayoungWhere stories live. Discover now