"Err mana member lain ? " soal Momo untuk mengelakkan Jungkook dan Seokjin meneruskan menanyakan soalan cepumas.
"Suga ngan taehyung pegi festival makanan. Namjoon dan Jimin ada shooting drama dan Jhope pula duduk rumah." jawab Seokjin
"Korang pula ? Kenapa tak pegi festival makanan ?" soal Momo lagi
Seokjin memandang Momo seketika kemudian mengalihkan pandangannya ke arah Jungkook yang sedang tersenyum simpul dihadapannya.
"Saya nak pegi.... Tapi.. "
"Saya paksa dia temankan saya jumpa awak." potong Jungkook. Momo tergamam.
"Malu eh ?" soal Jungkook
"Mana ada!" sangkal Momo laju
"Kenapa muka merah ?" usikan dari Jungkook itu membuatkan Momo mencapai dulang yang ada di atas meja lalu dengan pantas dia melindungi mukanya daripada terus menjadi tatapan Jungkook dan Seokjin.
Seokjin hanya tertawa kecil melihat tingkah Momo manakala Jungkook melepaskan tawa.
"Awak jangan lah malu." pujuk Seokjin
Momo mengeluarkan sedikit kepalanya di sebalik dulang itu untuk melihat dua orang namja yang tengah mentertawakannya. Dengan selamba badak, Jungkook merampas dulang itu dari tangan Momo . Momo tersentak dan segera memandang Jungkook dengan pandangan yang maha tajam.
"Uikk tajamnya" sakat Jungkook
"Dahlah tu Kook. Dia dah malu tu. Nanti datang kawan-kawan dia, tak fasal-fasal kita jadi bangkai hidup kat sini." amaran dari Seokjin.
Momo menjelirkan lidahnya kepada Jungkook tanda kemenangan tapi Jungkook hanya membalasnya dengan wajah tanpa perasaan.
Beberapa minit kemudian, Jisoo dan Eunha tiba di cafe tersebut tanpa disedari oleh tiga orang makhluk yang sedang rancak berbual itu.
"Wow!! Mo, amazing!" sampuk Jisoo dan Eunha di sebelah hanya mampu memasang wajah tak percaya .
"err hai korang!" sapa Seokjin
Jisoo dan Eunha membalas sapaan Seokjin dengan senyuman manis dan tanpa membuang masa mereka berdua melabuhkan punggung di beberapa kerusi kosong yang ada di situ.
"Mo ? sejak bila ? " usik Eunha
Momo mengetap bibir . " er .. er .. mana..da.. diorang..da..datang sebab nak beli..ke..kek je!" sangkal Momo dengan pipi yang sudah memerah .
"Bila masa saya nak beli kek ? saya temankan seokjin hyung je lah . saya datang sini sebab nak date ngan Momo ." ujar Jungkook lalu memaut bahu Momo dengan selamba badaknya . Momo tergamam dek aksi spontan Jungkook .. Momo ingin berkata 'lepaslah!' namun suaranya seolah-olah tersekat di kerongkong.
"betulkah tu?" siasat Eunha
"yass true !" jawab Seokjin bersemangat .
serentak dengan itu dua manusia itu bersorak keriangan setelah mendapat khabar mengenai sahabat mereka , Momo sudah boleh berbual dengan orang luar.
Momo melepaskan pautan Jungkook di bahunya lalu menjauhkan diri.
" Momo jangan lah malu." usik Seokjin. Pipi Momo seakan-akan disimbah oleh darah panas dan dengan pantas dia berlari ke dapur.
"Boleh tak bagi number phone sahabat korang tu ?" tanya Jungkook setelah Momo pergi
Dengan sengihan , Jisoo menghulurkan bussiness card Momo yang memang ada padanya kepada Jungkook.
" Thankyou sis!" huluran dari Jisoo segera disambut Jungkook.
" Hyung , jom balik !" sambung Jungkook lalu berdiri . Handphonenya yang berada di atas meja dicapai."yah!"
tbc.
YOU ARE READING
DON'T GO +JJK+
FanfictionHirai Momo gadis Jepun yang kini menetap di Korea bersama-sama dengan dua orang kawannya iaitu Kim Jisoo dan Jung Eun Ha. mereka bertiga menyara hidup dengan membuka sebuah Cafe di tengah-tengah kota Seoul. K-idol yang terkenal iaitu BTS telah m...