Intro Of Me

8.1K 36 1
                                    

Hmm kita start dengan pengenalan dulu yea.

Nama : kyra (nama samaran aje)
Jantina: perempuan
Anyone yang tahu diri ini diharapkan tidak viral kan apa2. I trust you because you are among of my best friends. :-)

Umur Kyra tahun ni (2018) dah masuk 23. Sekarang sudah berkahwin dengan sorang lelaki yang caring dan down to earth guy. Kyra kahwin end of year 2017. Itu pon sebab parents arrange kan marriage. Kyra ok jek because mungkin sebagai parents lagi2 mama dapat tahu perangai anak dia macam mana. Naluri ibu tu kuat tapi until now tak pernah dia tegur or talk about it dengan Kyra. Takpela itu kita citer lain kali.

Now takda lagi anak. Rezeki xda kata orang. Mungkin sebab my past history make it xde anak sampai skrg. Entahlah. Hmmm past history ek? Readers mungkin tertanya apakah past history tu. It's my dark biggest secret in the world weh. Even my husband pon x tahu. The only yang tahu is my best friend yang memahami diri ini. Nanti kyra citer about her if dia bagi permission.

Ok I think in early days time budak2 lagi, semua kita naif kan? Xde masalah dunia. Xde masalah stress dengan orang lain, happy jek memanjang. Dekat skolah dulu time skolah menengah, Kyra baru sedar perubahan diri kyra. Dari bentuk badan, paras rupa dengan behavior makin lama makin berubah mengikut masa. Time form 1 x nampak sgt, biler dah masuk form 3 baru perasan yg boys asik usha jek. Time tu rasa bangga tak ingat. Hahaha mana tak nya. Lalu dekat corridor jek mata2 lelaki yg berdekatan sure pandang. 2 things yg kyra tahu. Pandang muka kyra (comel habis, haha jgn termuntah k) and my body curve (senang citer diorang tengok boobs jek).

X besar that time but ok kot. X menonjol. Kalau nak diukur kyra sendiri tak tau size apa. Pakai inner jek. Kalau compare kawan2 yang lain ada laa 2-3 boobs besar. Tapi nampak pelik sebab diorang pendek. Hahaha jahat giler kutuk org lain. Biler time report card baru tahu mana dtg nya boobs besar tuh. Mak dia punya lagilah. Time tuh masing2 dok citer belakang (membawang).

So zaman persekolahan kyra dekat kl jek until form 5. Cinta tuh selalu laa jatuh cinta dengan guy2 yg handsome. Cuma biler diorang approach kyra, kyra selalu mengelak or escape. Malu weh. So kyra budak baik tau. X pernah couple2. Xde bf gf. Cume tgk kawan2 yg ada. Kalau ikut kan, kyra x terpengaruh dengan diorang. Ntah lah, x rasa pon nak couple ke apa. Papa selalu pesan, nanti cari suami cari yang elok2. Kenal hati budi dulu. Somehow ayat tu melekat terus dekat kepala.

Kyra baik?? Yes probably tuh dulu during my remaja time. If korang tanya, nanti citer about sex life x? Believe or not I was so naif at that time I didn't know things about sex. Dengar2 kawan skolah ckp ade laa itu pon bila diorang start ckp. Selalu dpt ubah topik. Perbualan yg x menyenangkan time tuh. Yang kyra tahu, kiss2 jek. Not me but my other friends did. Kat skolah tu la rang dpt peluang ada jek org kiss2. Tak terpikir ke diorang terlanjur or anything. Time tuh semua pikir positive je.

I'm become what I am now since one of my friend introduce me to social media. Yessss kyra ada handphone but without Internet. Ada yg kawan2 x percaya. But that's was me. A girl yg x pakai social media time tu. Haha mesti wonder kan apa life orang yg without social media ni. Hmm. Dulu balik skolah jek mmg terus with mama. Papa keje. Teman mama borak. Masak2, buat kerja rumah, layan tgk cerita korea dengan mama after papa dah download kan dlm hardisk. Kt rumah xde Internet pon. Sian kan? Until laa after spm tu, papa pasang kan unifi. Time tu kemain. Satu hari tgk YouTube dekat phone. hahahaha. Biasa laa baru jumpe bende baru.

Then macam I ckp tadi. One of my friend ajak bukak wechat account, senang nak berkomumunikasi katanya. Jenuh nak faham macam mana nak install, bukak account semua. Berjam jam jugalah sampai rasa nak give up. Haha Last2 dpt juga create account n install wechat. Yay!!! First thing dpt is join group friend I. Dpt tahu laa ada few others dlm group tuh sebab chat tak berenti2 gossip sana sini. (girls group k)

So bila dah abis pilih gambar profile semua and buat setting. Try laa tgk2 and explore wechat ni until jumpe "shake". Tahu tak shake tu apa? Haha ckp macam org lain x tahu padahal probably I org last yg tahu. Hihih

So teruja juga biler shake ni dia mcm bergegar phone vibrate siap ada bunyi tu. Dok seronok mail shake tiba2 haaa.. Tu dia masuk message queue. Terkejut sekejap sebab macam ramai nak berkawan. Rasanya baru dlm 10 saat kot dah lebih 100 org sampai x nampak no berapa dah. Hahaha rasa glamer sekejap sebab banyak request. X sempat nak baca satu2 pon sebab x berenti2. Sampai ada time tuh wechat tuh hang then off kena bukak balik. Tengah sibuk tgk nak baca and tgk org hantar request tuh mama plak potong line suh p mandi and siap. Pergi mana? Ajak pergi pavvy. Terus stop main wechat and siap2.

Malam tuh makan dekat "grandmama" ke apa tak ingat nama kedai tuh. (kedai dia kat atas sekali). Dpt mkn mee yg rasa dia x best. Yes I still remember the taste sebab mmg x sedap, lebih garam. So kyra benti mkn n ckp xnak makan. Sambil tunggu my parents, tanya papa nama xde internet. Dia gelak jek. Baru tahu kena ada WiFi untuk Internet. Last2 papa bagi data sebab kita org pakai maxis family apatah time tuh. So dpt laa active kan Internet. Kalau budak laki selalu ckp "nub" or "noob" kot. Tah hape2.

Dpt jek internet terus bukak wechat and kali nih guna "nearby". Jeng Jeng.... Lagi sekali tak berenti message masuk sampai kena buat phone off vibrate and bunyi. Pon x sempat nak baca message mmg sgt banyak. Rasa macam artis weh. Feeling tuh bangga. Dah selesai makan terus balik rumah. Time tuh rasanya around 10 malam kut kalau x silap. Kyra dah siap mandi semua then masuk bilik bukak wechat balik. Baru nak baca message and accept friend.

First 15 message dari org tulis "hi awk, hello, You gorgeous" n byk lagi. Pastu tgk2 message dari negara arab. Terkejut beruk kyra bukak message diorang. Dia tulis "hi sexy, fuck yes, you like sex, my dick want you" Dan mcm2 perkataan yg buat diri ini terkejut. Time tuh menggelabah. Nak delete takut mama papa nampak. Tapi x reti. Aduhh sedih betul, message my friend suruh ajar delete semua dia gelak. Pastu dia ckp xyah delete sebab yang tuh x nampak pon sebab temporary x masuk inbox. Lega lepas tu.

Ada yang kyra dah accepted few malam tuh cuma satu account nih buat kyra nak bsrchat dengan dia. Dia punya ayat start simple jek. "eh you tak kerja ke harini?" pastu dengan bodo ya I reply balik laa, "kerja?". Dia tulis, "yea x kerja ke, if tak kerja sapa jaga syurga?" time tuh cia cia cia sgt. Muka x tahu nak letak mana walaupun org message jek. Seriously kyra x biasa but biler org ckp camtu ntah cane boleh sangkut n start berchatting......

Sambung next time k

Diary aku yang keliruWhere stories live. Discover now