Klara och Moa

42 0 0
                                    

Klara vaknar upp tidigt en måndags morgon. Långt innan väckarklockan ringer. Klockan är 05:00 och de börjar skolan klockan 09:00. Idag är det ny termin. Det ska börja två nya tjejer i deras klass. En som heter Moa och den andra heter Klara. Klara bodde i Karlstad och Moa behövde bara byta skola. Hon hade gått på solstadsskolan. Väckarklockan ringer och Moa blir brott. Hon klär på sig kläderna som hon tog fram igår kväll. En skjorta, ett par blåa jeans, rena underkläder och ett par strumpor. Det är knäppt tyst i huset. Hennes mamma och pappa jobbar. Hon brer en macka och skär en bit ost och tar ett glas med apelsin juice. Hon nickar till. Sen så kollar hon på klockan och springer ut i hallen och smidigt glider hon i sina Nike. Sen så springer hon ut till bussen. Hon kom precis i tid. Men hon hade inte behövt för att busschauffören hade sett henne. Hon tar fram busskortet och går och sätter sig längst. Hon rotar i fickan och tar fram sin mp3 och sticker i hörlurarna. Hon blir glad en av hennes favorit låt spelas just nu The fooo med king of the radio. Hon älskar den låten så hon Börje sjunga med och plötsligt känner hon hur alla stirrar på henne. Hon slutar att sjunga men lyssnar fortfarande på låten. Bussen stannar vid hennes nya skola. Hon börjar skaka och blir nervös. Hon tänker så mycket på om hennes nya klasskompisar inte vill vara med hon på rasterna. Hon tänker så mycket på det att hon missar där hon skulle gått av..

KLARA OCH MOAWhere stories live. Discover now