Klara börjar gråta för att hon kommer så sent till skolan första dagen. Moa blir också ledsen. Hon undrar också vad Magister Anton skulle säga? För att han var en sträng gubbe. Klara berättar en Bellman historia för att muntra upp Moa. Klara och Moa knackar på dörren till klassrummet. Magister Anton öppnar dörren och frågar vad som har hänt. Anton blir jätte sur på Moa och Klara men också lättad över att det hade gått bra och att det inte var allvarligare. Nu har dem engelska. Klara älskar att ha engelska i skolan. Magister Anton blir imponerad av Klara. Filippa en elev i deras klass. Blev sur för att hon hatar engelska. Det knacka på dörren. Han öppnade dörren det var ett gäng killar med stora muskler och skinnvästar. Det var ett mc-gäng. De slog ner Anton. Anton slog tillbaks de blev så rädda att de stack. Sen kom Jonathan och börja nö skratta och börja boxa i luften.
NÄSTA DAG
Idag var Magister Anton sjuk han hade fått influensa.Så de skulle ha en vikarie tills Anton blev frisk. Vikarien heter Tilda. Hon var jätte snäll och hon älskar hästar och rider nästan varje dag men om de inte sköter sig så berättar hon det för magister Anton.Moa hade sovit över hos Klara de var uppe hela natten och prata. Nu hade de vaknat. Klockan var sju. De skulle äta frukost. Klara öppnar kylen. Den var helt tom på mat. Så de sprang iväg till kiosken och köpte apelsin juice,bröd och lite ost. Det blev 35 kronor. När de hade ätit frukost gick de ut och hämta posten. På ett av breven stod det Klara Karlsson. Det var ett brev till henne. Hon blir glad för hon brukar nästan aldrig få brev. Det var ett brev från sjukhuset det stod att hon skulle få komma dit om tre veckor och ta bort gipset. Då kom det en stark signal. Båda ryckte till och blev brotta. Det var Moas telefon. Det stod mamma på displayen. Hon svarade hon hade också fått post det stod att hon skulle komma till sjukhuset om tre veckor eftersom att det var så pass djupt. De sprang iväg eller iallafall så fort man kan med kryckor till busshållplatsen. Det hade snöat inatt. Så de byggde en snögubbe medans de vänta på bussen. Nu ser de bussen komma. De stiger på bussen.De lägger busskorten på en apparat som scannar busskortet. Idag var det tisdag. De hade långdag. Magister Anton var fortfarande sjuk. Första lektionen skulle de ha matematik. Men de hade teori om hästar istället. Nu hade de äntligen fått rast. Moa och Klara gick runt skolgården och prata.