• 01

16.7K 44 8
                                    

* 5 bulan selepas aku bekerja dengan mr pjm *

/lying on my bed/

' haih, selama aku kerja dengan boss aku ni kan, aku tak pernah tengok dia senyum langsung. susah sangat ke nak senyum? HUH ! men are trash as always * roll eyes * '

KNOCK KNOCK

" apa lagi wahai hani ku sayang baby bucuk bucuk " jerit aku dengan lembut.

" KUAJO KAU KANN NI AKU LAA BALQIS HANAT BETUL " jerit balqis.

" OH HAHAHAHAHHAHAHAH SORRY LA WOIII HA KAU NAK APAAA " balas aku.

" weyyy " lembut suara balqis, hm nampak sangat dia nak something dari aku.

" APE SYETAN CAKAP JELAAAA " ade ade je member aku ni haih yela mane lagi boleh cari member macam dorang ni. dorang ni semua more precious than gold.

" cerita la kat kitaorang pasal kerja kau, dah 5 bulan kau kerja tapi kau tak cerita apa apa pun. selalunya kau cerita hmmmm " jawab balqis.

" LAA SEBAB TU KE HA SABO SABO " aku pun bangun dari katil aku yang sungguh empuk tu.

CLICK

bunyi lock dari pintu aku terbukak setelah aku memulas tombol pintu bilik aku.

balqis buat muka comel serupa beruk mintak punggung kat aku

" ha yeye jom turun, nanti aku cerita " jelas aku.

aku dan balqis turun tangga bersama-sama dan terus menuju ke ruang tamu.

semua dah tunggu kat ruang tamu untuk dengar cerita aku bekerja dengan mr pjm

" ha awat ? " tanya nurin.

" hm, takde ape yang menarik pun. aku just bawak jela private jet boss aku punya tu ke mana dia nak pergi " kata aku.

" eleh kau tak payah nak tipu, kitaorang search kat pakcik gugel yang boss kau tu boleh tahan hensem dan umur dia dalam 20-an plus dia single wehh, takkan la manusia macam kau ni tak tergoda kot bahalol " sampuk zarith.

" woi memang tak la aku nak date dengan boss aku sendiri, korang hilang akal ke ape ni ? " balas aku.

" bukan apa, kitaorang cakap je sebab boss kau tu macam baik je orangnya. kitaorang nakkan yang terbaik untuk kau je weh. yela lepas kau dengan zairel break, kau terus berubah. dah takde syuha yang dulu, yang periang, gembira, masuk air. kau makin serius sekarang and jarang keluar bilik lepak dengan kitaorang. " jelas zierah panjang lebar.

semua angguk tanda benar apa yang dikatakan oleh zierah

" hm, aku bukan taknak keluar tapi aku-- haih aku takde mood la weh. korang kan tahu mood aku cepat swing " jawab aku untuk menghilangkan rasa risau yang ada pada kawan kawanku kepada aku.

" hm tapi sure eh kau okay? " tanya hani

" ye, aku okay. selagi kehadiran korang ada disis aku setiap hari, setiap jam, setiap minit, setiap saat, aku akan okay. yela, siapa je yang boleh layan aku special macam ni melainkan korang kan? " jawab aku.

kawan aku yang lain sudah mula merasa sebak mendengar kata-kata ku itu.

8.00pm

" KORANG TURUN MAKANN AKU DAH MASAK NI " jerit aku sambil menghidangkan beberapa sajian di atas meja makan marble itu.

gedak geduk gedak geduk

" woii nak turun tu janganla macam lembu terlepas kandang haih, dah macam budak budak korang ni turun tangga macam tu " aku ketawa kecil melihat keletah kawan-kawanku itu.

" FUHHH SEDAP SIA BAU " kata zierah

" eh ofcourse la aku yang masak mesti sedap kan " sengih aku.

" ECEYHHHHH "

* setelah selesai makan malam *

hani dan balqis sibuk dengan kpop journal dorang, si mr jeon jeongguk la kim taehyung la manakala zierah dan nurin melayan drama korea kegemaran mereka iaitu Scarlet Heart, sampai menangis ! fuh emotional betul. aku dengan zarith pulak sibuk membasuh pinggan mangkuk yang berlambak di singki.

kuajo punya member, lepas makan bukannya reti nak basuh sekali aku lambung sampai ke korea kang ha tak balik pulak nanti.

BUZZ BUZZ

eh siapa pulak yang message aku malam malam ni?

* bukak whatsapp *

Zairel Ex
hai sayang, dah makan?
i miss you sayang
besok u free? jom date.

haih agaknya si jantan zairel ni tak faham faham lagi ke?

lepas dah puas sakitkan hati aku pergi melancap dengan perempuan lain boleh pulak dia buat takde ape ape dengan aku?

lepastu mengaku yang aku ni STILL girlfriend dia. WAH WAH WAH sedap mulut kau eh jantan.

aku teringat lagi masa kami bergaduh dulu kerana aku nampak zairel bawak perempuan lain masuk ke bilik hotel kami.

" kau tak layak jadi isteri aku ! orang yang belagak alim macam kau ni patutnya tak payah nak bodek aku sebab nakkan duit " - zairel

" ape? belagak alim ? bodek awak sebab nakkan duit? ape yang awak merepek ni zairel benjamin? eh, sealim saya pun saya tak pernah curang dengan awak tau ! " - aku

" DAHLA KAU PERGI BERAMBUS SEKARANG " - zairel

itu merupakan kenangan yang terpahit pernah aku alami dengan insan yang aku cintai. tak pernah lagi aku dilukai dengan sangat teruk. inilah merupakan temu janji ku yang terakhir. hatiku sudah tertutup untuk menerima orang lain dalam hidupku.

dan tak lupa juga dimana zairel merayu untuk kembali bersama aku selepas 3 bulan.

" syuha, please sayang. saya merayu sangat, saya mintak maaf sebab berkasar dengan awak haritu " - zairel

" sudahla zairel saya dah tak nak bersama dengan awak lagi " - aku

" t-tapi saya sayang awak. saya nak awak jadi isteri saya. saya mintak maaf, haritu saya agak penat dan saya jadi marah bila awak tuduh perkara yang saya tak buat " - zairel

" huh! SAYA tuduh perkara yang awak tak buat? DASAR LELAKI DAYUS. SUDAHLA ZAIREL BERAMBUS DARI HIDUP AKU !! " - aku

itulah pertemuan terakhir dan juga perbualan terakhir aku bersama zairel. oh kenangan yang tak akan ku lupakan.

/sambung/

haih ape masalah jantan ni nak whatsapp aku lagi? tak cukup lagi ke nak sakitkan hati aku? eee geramnyaaa, ngomel aku sorang sorang.

BUZZ BUZZ

Boss Pjm
syuha, besok saya nak awak datang awal. sebab besok saya ada taklimat penting dengan klien saya di brunei. saya harap awak dapat memberi kerjasama.

alahai ni lagi sorang. aku baru nak bangun lambat besok, hish kacau betullah !

adakah mr pjm akhirnya akan senyun kepadaku?

Jimin's Sex PartnerWhere stories live. Discover now