☘️4

0 0 0
                                    

Dia iye dia tengah duduk diatas bangku kiyot warna cokelat ewah sambil melukis sesuatu di atas drawing board .

Aku mengerling jam tangan aku . 2: 36 p.m.

Idea bijak terbilang gemilang cemerlang pintar gue udah keluar , kamu tunggu situuu yaaa

Sesudah aku keluar daripada kedai Serbaneka , aku menuju ke arah tempat lelaki tadi . Yeah dia masih disitu wikiki.

"Nah , u-untuk awak"

Aku menunjuk croissant yang elok di dalam plastik itu betul betul di hadapan mukanya

Dia memandang aku

Uwuw kacaksnya anda .

"Ambillahh"

Kataku sebab dia hanya pandang tapi tak hambik hokhok

Reaksi nya adalah

Geleng kepala then dia tumpu pada lukisan nya

Okay , sis redha , tarik nafas . Lepas

"Kalau awak lapar , makan tau ni saya letak dekat belakang ni , rugi tau kalau awak tak makan ! Sedap , emm s-saya pergi dulu eh ?"

No response , dia tak toleh mahupun cakap , oh man saya rasa mau cabut ini kepala orang ergh

Sis gembira *sentuh dahi*

Tanpa membuang masa aku pergi meninggalkan jejaka shombong itu ey geram benor awok dgn diaa rasa macam nak pusing ajer kepala dia eyy kita bakoooo

K ape aku type ni alahai *flip keyboard*

   ※※※※※※※※※※※※※※


Aku mengambil keputusan untuk pulang atas alasan esok ada kelas . Tapi nak pergi ke ea kelas ? Aku punya malas ni pun boleh tahan arwah jugak.

Satgi ar pikir.

Sampai ja di pintu pagar aku parkir kereta aku disebelah kereta Porsche berwarna Putih.

Wait what bila dia balik sini?

K abaikan

Aku keluar dari perut kereta lalu menuju ke pintu rumah dengan langkah yang malas ditambah mengantuk tuh tak boleh bawak sembang

"I'm home" laung aku perlahan sambil dalam kepala dah insert deep voice V BTS 'HOME'. Haih Aeyu mata dah nak hujung ii sempat lagi kau.

"Baru balik ? Dah pukul 10 malam and dua hari Aeyu takde kat rumah , pergi mana ?"

Tiba-tiba ada manusia  bersuara .

Siapa lagi kalau bukan Lee Taeyong .

"Pergi mana ? Busan" ucapku ringkas sambil naik tangga lalu hendak masuk ke bilik . Tapi ada tangan sempat menghalang .

" Hey , why ? Tell me what's your problem ? Just tell me and i will be your good listener , hm"

Aku pandang dia .

Dia pandang aku.

"Oppa" aku terus peluk dia

"Wae ? Hey tell me why ? Are you okay my dear ?" Dia gosok perlahan belakang aku .

"I hate him so much " luahku

"Who ? Hm ? Who make my dear like this ? I will sue him "

Aku hanya menggelengkan kepala . Tak nak benda ni berlarutan sampai nak saman bagai , Oppa aku ni jenis cakap and dia terus buat

" Okay , kalau Aeyu tak nak bagitahu takpe but can you stop cry my baby ? You hurting me you know ? "

Aku lepaskan pelukan dan pandang dia .

"Kenapa balik tak bagitahu Ae? Ape Ae dah tak penting dalam hidup Oppa ? Huh? " Kataku sambil silang tangan.

"Ehe saja nak buat surprises buat sayang Oppa ni , dah pergi tidur dah pukul berapa ni tak silap esok ada kelas kan ?"

Hala mana dia tahu esok ak ada kelas ? Hm aku baru nak membebi buta ahuks.

" Hmm dae , Aeyu masuk tido dulu , jalja "
Kataku lalu cium pipi dia sekilas. Pintu aku tutup rapat .

Well , semua mesti pelik asal abang aku ni dah macam boyfriend aku ? Okay , Lee Taeyong my brother , dia jadi macam ni selepas kematian halmeoni 3 tahun lepas , well , sebabnya aku dengan Taeyong daripada kecik sampai kau tengok aku lawa macam ni /k pasan jap /selepas sahaja kejadian tuh semua tentang aku dia ambil kisah pasal aku kawan dengan siapa , kelas dekat mana.

Nak dijadikan cerita ada seorang mamat ni suka aku siap bagi sticky note every morning and chocolate . Pergh bahagia kau tak payah nak sembang . tup tup entah macam mana boleh dapat tahu dekat telinga Taeyong oppa aku tuh dah takde dah sticky note every morning plus chocolate . Bila aku dapat tahu rupanya si Taeyong ni pergi jaja cerita kata aku dengan dia dah kahwin and budak lelaki yang suka aku tuh eh jap pe name dia ae ape park soju eh park seju eh Park seojung kot hm pape ar , haa agituh sampailah Taeyong Oppa dapat tawaran sambung belajar ke Australia .

But after that , dia tetap ambil kisah tentang aku macam tadi , well aku tak pernah cerita pasal Sehun dekat dia sebab aku takut dia akan marah aku hm.

Ting!

Ada mesej masuk ,

Kuanlin 🐉

Aeyu ! Esok kau datang tak ? Eh kau jangan lupa pasal presentation untuk esok ae , ha kau jangan macam ii dengan mak ! Pendrive jangan lupa ! Nota tuh pun kau jangan lupa ae ! Haa esok kau datang awal sikit nak prepare siap ii ha faham ke tidak ?

Tak

Ehhhh kau perempuan , ewah eh kau sini kau ey ey kecik kecik jer aku tengok kau perempuan haa aku type panjang lebar kau balas 'tak' jer ? Eh dia ni karang .

Astu ?

Aeyu, kau dasar kejam babi.

Okay

Aku

Bawak

Esok

✔️✔️

Dasar ae kau kuanlin kasi aku bluetick
Tahu la biru itu indah







Tbc🌸

Semua mesti macam 'eh mana hero mana hero ? Dah chap 5 hero tak muncul ii ni hala hala' sabar dik sabar hero akan terbang tak lama lagi , sis tengah kira duit nak bayar gaji dia okay anak anak ? 🐈 Haa mari kita laga laga pipi dalam jarak 200 meter .

And maaf chapter kalini pendek uhuk uhuk idea telah pupus.

Nak Hati Jeon [JJK]Where stories live. Discover now