'Lisa kom je eten?!' riep Lisa's moeder naar boven. 'Jahaa ik kom al rustig' schreeuwt ze terug. Lisa kwam naar beneden en zag het vettige ei, met chocolade melk. Lisa wou niet ontbijten, niet omdat ze geen honger had, maar omdat ze wou afvallen. En verzint een smoes 'mam ik moet echt gaan, ik wil niet te laat komen ik koop wel wat eten in de kantine!' Lisa's moeder riep 'oké schat! Tot vanavond'. Lisa's moeder moest veel werken, dus ze was vaak alleen. Haar vader was weggegaan bij haar moeder toen ze nog niet geboren was. Onderweg naar school komt ze haar beste vriendin Kim tegen, ze fietste elke dag samen naar school. Aangekomen op school ging Lisa naar de les, ze had geen broodje gekocht bij de kantine. Na het vierde lesuur kreeg Lisa steeds meer honger, maar ze negeerde het. Toen ze thuis kwam ging ze op internet kijken, ze zocht op: 'snel en gemakkelijk afvallen'. Ze zag een site genaamd: pro-ANA.be ze klikte erop. Lisa keek op de site, las het verhaal van Ana en was erg beïnvloed door haar. Lisa had afgesproken met zichzelf: 'alles wat ik eet, kots ik uit!' Lisa's moeder kwam thuis met een maaltijd salade ze gaf het aan Lisa. De moeder van Lisa zei: 'sorry schat, ik had het druk vandaag morgen kook ik voor je.' Lisa antwoordde: 'ik heb al superveel gegeten, ik ging picknicken met Kim, we hadden taartjes en dat soort dingen.' De moeder zei toen: 'oh oke, eet toch maar wat'. Lisa ging naar boven met de maaltijd salade, en dacht bij zichzelf mooi niet dat ik dit ga eten. Lisa at alleen de kleine blaadjes sla op, de rest gooide ze weg. Lisa ging naar bed, met de gedachten: 'dit ga ik volhouden'
JE LEEST
Dun dunner dunst
RandomLisa is 14 jaar, ze vindt zichzelf te dik en gaat een manier vinden om snel af te vallen. Ze komt op de site, een pro-Ana site. Dat is een anorexia site, ze wordt beïnvloed door Ana en het niet eten.