Episod 11 : Please take care her.

14 3 0
                                    

chan n chen termenung jauh. chan mengeluh "kenapa kau mengeluh?" soal chen

"tolong jaga dia."

"erk? dia? nugu?" soal chen blur, chan pandang chen

"kau serius ke sekarang? mestilah aku maksudkan minah. tolong jaga dia and bahagiakan dia." chen ketawa sinis

"kata orang yang lukakan hati dia." perli chen. chan pandang langit. wajahnya kelihatan sedih. chen kerut dahi tak paham " apa berlaku antara korang berdua?" soal chen

"dia tak bagitau kau? macam mana kami putus?" chen diam. kalau dia bagitau tak. rahsia mereka berdua akan terbongkar. apa patut dia jawap?

"well. kami elak untuk cakap pasal korang. weird kan. ex aku kahwin dengan ex dia. so kami elakkan semua tu." balas chen setelah perah otak berpikir

"tolong jaga dia. itu permintaan terakhir aku. aku nak dia bahagia. aku masuk bilik dulu nayoung pasti risau " chan terus pergi. chen sambung termenung

"dia nampak macam masih cintakan minah? hmm.. molla."

*********

minah termenung dimesin minuman. dia letak duit tapi air nya tak keluar. dia duduk mencangkung "hey. pulangkan duit aku!" ujar minah. chan yang mahu menuju kelobby berhenti melihat minah. dia dekati minah. minah tak sedar chan duduk disebelahnya "pulangkan duit aku. atau aku bunuh kau. aku ada pisau dengan aku nie. APA! kau tak percaya. siaplah kau." minah angkat tangannya. seperti mahu memukul mesin itu. tapi tangannya terkena chan. minah tutup mulutnya "erk chan. gwechana?"

"ouch. appo."

"sorry. wajah awak jadi merah." secara spontan. minah pegang wajah chan dan gosoknya perlahan. mata mereka bertemu. lama mereka saling memandang.

*****

tidak jauh dari tempat minah n chan. chen n nayoung memandang mereka ( bkn ditempat yang sama)  nayoung dibelah kiri. chen dibelah kanan. chen mengeluh. dan masa itu dia nampak nayoung. dia nampak nayoung tunduk dan lari dari situ. chen ikutnya. nayoung menangis ditangga. hati chen rasa pedih. melihat wanita yang dia cinta terluka. ye. dia sepatutnya ketawa kerana akhirnya revenge dia macam terbalas. wanita yang lukakan hatinya. sedang terluka. tapi. jujur dia tak gembira. dia ingin sapu air mata nayoung dan mengucup mata itu. dan buat bibir nayoung sentiasa ketawa.

"dia suami kau. kenapa kau nak nangis? chan pilih kau. dan tinggalkan minah. macam kau pilih chan and tinggalkan aku." ujar chen, nayoung jeling pada chen.

"apa kau nak? ketawa dekat muka aku? sebab husband aku masih cintakan ex dia? masih mahukan ex dia? ketawa lah. aku layak terima semua tu."

"jadi chan masih cintakan minah? teman wanita aku sekarang? huh. aku takkan izinkan dia rampas yeoja aku untuk kali kedua!" chen terus tinggalkan nayoung dan kembali ketempat tadi. tapi minah dan chan dah tiada.

*****

chen mundar mandir , dia lihat jam sudah pukul 12 malam. bayang minah belum ada. sekejap tu wajah minah muncul "ke mana kau pergi dengan chan? kau sedar tak dia suami seseorang? aku tau kau terdesak sebab kau masih cintakan dia! tapi dia husband nayoung!! mana maruah kau eh? dia tinggalkan kau. sekarang kau lemah lutut depan dia?"

minah peluk tubuhnya. dan dengar segala caci maki chen lemparkan padanya "cuba call nayoung ex kesayangan kau tu. chan baru balik ke?"

"tak payah call. bilik dia sebelah je." chen tolak minah perlahan dan keluar dari bilik . ketuk bilik nayoung n chan. chan buka pintu dengan wajah mamai

"chen ? kenapa?" soal chan.

"wae?" soal nayoung, yang jugak mamai "chen apa awak buat disini?" nayoung gosok matanya

"korang berdua dah tido? chan balik awal?"

"balik kemana? aku duduk dalam bilik dari tadi. tak pergi kemana2 pon. waeyo?" minah muncul disebelah chen dia pandang chen

"dia. pikir kita berdua pergi DATE. chen. aku tak serendah itu. kalau nak protect ex kau. make sure cerita kau buat tu betul! chan kau tido bilik sana!" minah tarik chan dan tolak dia pada chen. dan hempas pintu. chen dan chan kebil2 . minah masuk kebilik air. dia pasang air kuat2 dan menangis. menangis lagi. "mwoya. harinie hari sedih sedunia ke apa?" rungutnya didalam hati






TBC

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 04, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Key Lover [ MinChen ]Where stories live. Discover now