Harini merupakan hari pertama SMK TUN AHMADSHAH bersekolah .Datang je sekolah terus hatini rasa lain semacam yalah sebulan lebih tak jejak kaki kat sekolah kut tapi rasa tu perlahan lahan hilang apabila ada manusia yang memanggil namaku dari arah belakang.
Weh kenit tunggulah , janganlah jalan laju sangat woi . "Syifa mendengus kuat"
"Kau apahal panggil aku kuat kuat bingit tahu tak BINGIT !" Aku berpaling sejurus meninggalkan syifa dalam keadaan yang terpinga-pinga . Lantak dialah !
"Weh apasal kau ni ? kau ada masalah ke rah ?"
"Tepilah"! kataku tanpa menoleh sikit pun ke sebelah dan aku terus meninggalkan syifa yang terkejut dan ternganga . Tutuplah mulut hang syifa gemok oi masuk kang nanti lalat bukan setakat lalat tetapi segala binatang kecil pun boleh masuk k .
"Weh tunggulah aku siot bongoklah kau ni sampai hati kau meninggalkan kawan kau yang bambam dan montel ni sorang sorang"
"Diam boleh tak diam , mulut kau tu kalau sehari tak pot pet pot pet boleh tak weh rimaslah" Aku terus menundukkan kepala di atas meja yang tengah serabut sekarang memikirkan tentang hal tadi .
Aku dengan gembiranya mengayuh basikalku sambil menyanyi lagu nopal anak si bahenol . Seketul Naurah memang suka lagu tu HSHSHSHSHS .
Berkhemah , berkhemah
Berkhemah sama si Nopal
Si Nopal si Nopal
Anaknya BahenolBahenol Bahenol Bahen..
Plush....
Dan dengan sengajanya ada sebuah kereta yang melanggar lopak air di tengah jalan dan paling sedihnya basikal kesayangan aku terkena air lopak tersebut . Basikal aku !
Ini tak boleh jadi ni !
WEH BASIKAL KESAYANGAN AKU KOT ! KAU NAK GANTI MACAM MANA !
Kereta janem tadi memberhentikan keretanya di tepi jalan .Jauh dari aku . Jijik sangat ke dengan aku yang lawa ni . Manusia tersebut terus membuka pintu keretanya dan BAM !
Aku dari jauh terdengar bunyi tersebut aku tahu dia tengah tutup pintu tersebut ."Hek eleh tutup tu biarlah cermat sikit . Entah entah guna duit mak bapak sendiri . Eh memang anak tak kenang budi betul lah ." monologku sendiri .
Manusia tadi berjalan dekat dan lagi dekat jarak di antara kami hanyalah 1 cm . Badan hampir berjumpa badan siot !
Apahal mamat ni dekat sangat dengan aku . Aku tahulah aku ni cantik hailah takpayahlah dekat dekat malu kite wak . Menyempat lagi !
Tapikan !
Tapikan !
Apahal muka dia hensem woi !
Macam jastin bibir siot ! K gurau . Fanclub justin jangan kecam aku ek .
Tak-tak muka dia ploles gila tanpa sebarang jerawat jauh sekali kalau nak dibandingkan dengan aku yang banyak sangat jerawat ni . Bukan jerawat biasa tetapi jerawat batu !
Gatal ya kau jerawat siap kau nanti balik !
"Kau nak aku bayar ganti rugi ek basikal tua kau ni ? Aku boleh je ganti basikal tua ni sebab design dia pun macam kampung sangat" Lelaki itu bercakap . Sungguh angkuh !
Basikal tua !
Basikal aku masih muda syitan!
"Kau nak ke aku ganti basikal kampung kau ni?" Dan lagi sekali dia bercakap menampakkan ke-angkuhan-nya !
"Gantilah dahlah main hentam ja basikal mahal aku !" aku berkata kepadanya tetapi lebih kepada berbisik
"Oh really basikal mahal HAHAHAHAHA(ketawa mengejek) nampak macam secondhand punya HAHAHAHAHA" masih lagi dengan dia punya tawa yang bagiku tak lucu !
"Tak-tak dia dengar ke apa aku cakap tadi haila habislah aku !" aku memandang ke arah lain taknak aku tengok muka dia yang penuh ke-sinis-an itu . Ingat ko hensem ke bro ?
"Sukahati aku lah nak beli yang secondhand punya ! Guna duit aku bukan guna duit kau !" kataku dengan amarah yang membuak-buak sekarang ini sejurus itu juga aku pergi meninggalkan manusia berdosa tadi !
"Menyesal aku puji dia tadi ! Aku tarik balik kata kata aku yang membuatkan aku nak termuntah segala warna dekat situ juga ! menyesal puji ! menyesal puji !"
***
Haah tahu bab ni pendek heeeeh !
Aku kekeringan idea doh . Otak tak memberi kerjasama tapi takpakan kalau pendek pendek jew lantak lah . Semurga awak semua enjoy baca story saya 🙊Yang benar;
Pipicomel ❤
YOU ARE READING
ATTA NAURAH
Teen FictionTak kenal maka tak cinta . Bila dah kenal macam celaka hummmp ! nopal anak si bahenol pun tidak bercinta . Eh apa kena mengena . Ini semua poyo ! Dijemput baca berjemaah story yang aku buat ni ek ❤