3

25 4 1
                                    

"Hello aku bukan bercakap dengan tunggul" dia melihat ke luar tingkap tanpa melihat mukaku yang sudah sedia maklum lawa biarpun ada jerawat batu di sekitar muka .

Jerawat tu yang gatal sangat nak tumbuh deyyyyyyy !

"Maaf aku tak kenal kau siapa"aku menyambung kerjaku yang tergendala tadi .

" Serius ah kau tak kenal aku ni siapa ? apasal aku kenal kau ek"

"Weh nanti nanti lah tu ek aku nak buat kerja ni . Semua kerja aku terganggu gara-gara kau !" aku berkata begitu sebelum aku menundukkan kembali mukaku tanpa melihat arah sebelah. "Heh kau senyum begitu ingat aku takut ke" sengaja aku bercakap dengan suara yang besar HAHAHAHAHA(ketawa jahat) !

***

Naurah pov

Aku bergegas pergi ke arah kantin memandangkan rehat ada berbaki lebih kurang 15 minit lagi . Dengan kakiku yang pendek ini aku mempercepatkan lagi kakiku untuk sampai ke kantin .

Setibanya aku di kantin aku terus membeli makanan sebagai alas perutku . Apabila aku berpusing untuk menuju ke tempat biasa aku rehat bersama syifa dengan secara tiba-tiba ada sepasang tangan yang memegang bahuku yang aku pasti itu tangan perempuan bukan tangan lelaki ! aku hampir nak menangis woi kalau tangan tu tangan lelaki !

"Weh beb rilek ah asal aku nampak kau gelabah semacam ni"

"Err tak lah , weh ! bukannya kau sakit ke asal turun sekolah gak dahlah antibodi kau lemah ."

Serius weh minah ni lawan penyakit . Nanti makin sakit aku juga yang susah nasib kawan kalau musuh aku biarkan je meraung melalang k gurau .

"Bila masa doh aku sakit ekceli aku tukar kelas weh sebab gred aku 6 A so yah dengan ketidakrelahan hatiku terpaksa lah juga pindah walaupun aku rasa sukar sebab nak berpisah dari kau hm" dia membuat muka sedih .

Cis ! Ini semua fake semata-mata weh jangan termakan dengan penipuan si syifa ni ! Fakeface puih !

"Lah kau tukar kelas ke mati mati aku ingat kau sakit weh ! kau tahu ke aku hampir nak menangis sebab kau tak datang dahlah ada orang yang gantikan tempat kau " aku merenung nasi ayam dihadapanku . Terasa macam takde mood pula nak makan bila terkenangkan mamat tu .

Aku takboleh belajar doh kalau ada lelaki tu ! 2 tahun hadap muka yang sama ! Bosan !

"Weh jomlah masuk kelas agaknya bunyi loceng rehat dah hampir nak tamat " aku berpaling untuk melihat syifa dia pun mengangguk .

"Ehem" aku mencari bunyi deheman tersebut dan ! aku terkedu sendiri . "Apahal mamat ni buat dekat sini takkanlah dia stalker aku kot" monologku sendiri .

"Boleh tak kalau i nak bercakap sekejap dengan kawan u ni" aku menjeling Atta menyampah !

i-u ? Pergi mampos lah  !

Aku melihat syifa yang tengah menjeling nakal kepadaku . Eyy aku cucuk biji mata kau tu syifa !

"Oklah kalau macam tu , beb aku duluan jangan rindu aku ye" aku terasa nak termuntah berbakul-bakul juga dekat situ . Eyyy syifa ni aku yang dapat malu woi !

"Ha asal" aku bercakap tanpa menoleh ke arahnya . Malas !

"Takdelah saja je" aku palingkan mukaku menghadap mukanya . Weh mamat ni asal muka dia macam babyface tahu tak aku dah terjatuh hati sama dia !

Hati tolonglah bekerjasama dengan aku , aku taknak tersuka mamat ni dahlah angkuh poyo kerek ah semualah hish !

"Asal kau tengok muka aku macam tu eh ? aku tahulah aku ni hensem takyah lah tengok macam gitu"

Dehel !

PERASAN GILA MAMAT NI !

Ingat kau hensem ke Atta ?

Hensem lagi abah aku lah ! Huh !

"Ah sudahlah baik aku caulu bai" aku terus berlari meninggalkan Atta yang terpinga-pinga .

"Weh tunggulah aku !"

"Naurah !"

Aku berlari tanpa berhenti dan itu membuatkan kaki aku terpelecok . Waktu gini jugalah kaki ! kau nak terjatuh ! Tahu tak aku nak mengelak dari mamat tadi tu !

Aku gagahkan juga diri untuk bangun tetapi kaki aku tak kuat nak berdiri . Sakit ! Serius sakit !

"Need my help?"

Aku melihat gerangan tersebut dan-dan !

"Omagad!"

"Sem doh!"

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 29, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

ATTA NAURAHWhere stories live. Discover now