🐺1

82 2 0
                                    

Aiana keluar dari perut kereta.Dia mengeluh.Pak Arif menutup pintu kereta.

"Apa yang dikeluh lagi tu,cik puan?"Aiana tersenyum.

"Takde apa apalah,Pak Arif.One more thing panggil Aiana dah cukup.Takpayahlah cikpuan.Nampak macam saya tua."kata Aiana.

Rambut coklat gelapnya dikuak kebelakang.

Pak Arif ketawa.

"Pak Arif seganlah,cik puan."Aiana tersenyum kecil.Mesti mummy punya pasal,confirm.

"Hm.Nanti Pak Arif pickup saya pukul berapa?"

"2.30,cik puan."

"Baguslah tu,takdelah saya berlama sangat dengan sekolah baru ni."Pak Arif tersenyum.

Aiana melangkah kesekolah barunya.

Dia mendongak.

SEKOLAH ELIT VICTORIA KUALA LUMPUR.

Aiana memulakan langkah.Banyak mata memandangnya.Dia hanya tersenyum kelat.

"Fuyoh,budak baru beb."

"Lawanya dia."

Aiana terdengar bisikan bisikan disekitarnya.Dia menuju kekaunter pertanyaan.Kelihatan seorang gadis muda berambut merah sedang mengasah kuku.

"Em,miss.Boleh saya tahu kelas saya dekat mana?"

"Ouh,hello there.You must be Aiana,right?Aiana Aubrey?Freshie girl."Aiana senyum.

Gadis berambut merah tersebut menuju kekomputer touch screen dan menekan nekannya.

"Well lets see,so u kelas 4 Kuning.Ok kelas ni dekat erm,4th floor,u naik nanti akan ada board u boleh check dkt situ."katanya.

Aiana tersenyum.Gadis berambut merah tersebut menghulurkan kad pelajarnya.

"So this is your student card,enjoy your first day.Btw my name is Rosalie,people here call me Rose.Anything u boleh tanya i."Aiana menghadiahkan senyumannya.

Dia memulakan langkah.Nafas dihela.

Punat lif ditekan.Aiana menunggu.Ting!Pintu lif terbuka.Aiana melangkah masuk.

Dia menekan punat close.

"Hey!hey!hey!"

Aiana terkejut melihat tangan yang terjulur dari luar.Seorang lelaki berpakaian kemeja kotak kotak berwarna merah biru masuk kedalam lif.

Aiana terpegun.His eyes.Hazel.Tubuhnya yang tinggi dan tegap serta berkulit sawo matang membuatkan Aiana tergamam.Shit.

"Hey,newbie huh?"

Aiana mengangguk.Lelaki tersebut menghulurkan tangannya.

"Azim."

"Aiana."

"Form?"

"4"

"Ouh,well im your senior then."

Ting!Aiana pantas melangkah keluar.Dia mengerutkan dahinya.3rd Floor?

"Want to come in?"Aiana memusingkan badannya.Azim sedang menekan punat open.Aiana pantas masuk.

"4th floor,right?"Aiana terdiam.Malu.

"Haha,weirdo."Azim memasukkan tangannya kedalam poket seluar.

Ting!

"Here it is."kata Azim.

Aiana pantas keluar tanpa menoleh kebelakang.

"Bye,weirdo!"

Aiana mengerutkan dahinya.Dia menoleh kebelakang.Pintu lif sudah tertutup.

THE WEREWOLF Where stories live. Discover now