Azim merenung Aiana yang sedang menjilat aiskrim.
"What with that face?"soal Aiana.
Azim senyum.Aiskrim ditepi bibir Aiana dikesat.
"Comot."
Aiana merona.Azim hanya senyum.
"Apa senyum senyum ha?"
"Youre cute."
Aiana mencebik.
"Hahahaha...betullah."Azim ketawa kuat.
"Zim.."
"Yes."
"Nanti datang birthday party saya esok malam?"Azim hanya diam.Aiana membuat muka sedih.
"Please,Azim.I want my bestbestbest ever friend ada."Aiana menggenggam erat tangan Azim.Azim mengangguk.Aiana menjerit keriangan.Azim ketawa kecil.
• school.
Aiana melepak dikelas Azim hari ini.Cikgu takde.Aiana duduk ditempat Gibran disebelah Azim.Kedengaran gelak tawa mereka.
"Awak kena ejek girlfriend saya lagi ke?"kata Azim.Aiana memuncungkan bibirnya.
"Susah sangat kita jadi betul betul jelah."kata Azim.Aiana berkerut.
"No.."Aiana menggeleng.Its not because of me..
"Why?"Azim tersenyum simpul.
"Sebab.."Mummy takkan lepaskan awak,Azim!Aiana diam.
"Mesti awak nak kahwin dengan lelaki lain kan."kata Azim sebelum menekup mukanya.Aiana terkejut.
"Tak..tak..kan awak seorang je lelaki dalam hidup saya selain daddy."kata Aiana sambil menggoncang goncang badan Azim.Azim menggeleng geleng.
"Im crying..Waaa"kata Azim.Aiana ketawa.
Tiba tiba Azim merasakan badannya panas.
"Aargh!"Azim mengangkat kepala.Aiana terkejut.Azim mencengkam kepalanya.
"Azim,awak okey ke tak?"
"Aarghhh!!"Badan Azim semakin menyengat.Aiana menggoncang badan Azim memaksanya beritahu.
"Azimm!!"Azim bangun ingin keluar dari kelas.Aiana cuba menahan.
"Aiana!!Jangan!"Azim menolak tubuh Aiana jatuh.Aiana mengerang kesakitan.
"Aiana,im...arghhhh!"Azim cuba menolong Aiana bangun tapi kesakitan memaksanya keluar.
"Azim!!"Azim berlari keluar dari kelas.
Aiana bangun dan berlari mengejar Azim.
Azim masuk kedalam tandas lelaki.Aiana terhenti.Nafasnya ditarik.Dia masuk kedalam tandas lelaki juga.
"Hoi!"Seorang budak lelaki yang sedang shi shi terkejut.Aiana mencari Azim.Azim berada disingki.
"Aiana,belakang."Aiana melangkah beberapa tapak kebelakang.Azim mengoyakkan baju tshirt yang dipakainya ketika itu menampakkan tubuhnya yang berotot.Aiana terkejut.
"Badan awak merah."kata Aiana.
"Saya nak balik."Azim keluar."Azim,awak datang kan party saya malam ni?"kata Aiana perlahan.Azim yang sedang startkan motor terhenti.Dia mengukirkan senyuman.
"Saya takkan terlepas party Aiana Aubrey."
Aiana tersenyum.Motor Azim mengaum.Dia memecut keluar.Aiana hanya menghantar dengan pandangannya.Azim pulang kerumahnya selepas 2jam menenangkan diri dipantai.Lampu rumah dibuka.Abangnya selalu pulang lewat malam.Dia terlihat sepasang tuksedo diatas sofa.Azim berkerut.
"Surat?"Azim mencapainya.Tulisan tangan.Azim,
Ni baju arwah papa.Azim pakailah masa pergi birthday party Aiana.Along tahu Azim mesti nak nampak macho nanti.Sorry Along tak dapat beli baju baru.Along tak cukup duit,dik.Maafkan Along.Along memang abang tak guna.Harap Azim boleh tawan hati Aiana.Goodluck,dik.Along.
Azim mengesat air matanya.No,youre too good,Along.Youre too good.Azim membelek tuksedo hitam yang masih dibalut dengan plastik.Mesti Along hantar dobi.
"Thankyou,long."
Azim bergerak ketandas untuk mandi dan bersiap kemajlis Aiana.Tiba tiba kepanasan seperti tadi kembali.Azim menjerit kuat.
Azim menanggalkan semua pakaiannya.Tubuhnya tumbuh bulu bulu lebat bewarna coklat perang.Azim mengerang kesakitan.
"Aiana...."Azim terkulai.
Azim terbangun.Kepalanya berpinar sedikit.Azim mengambil pencukurnya dan mencukur bulu bulu dibadannya.Aiana memerhatikan dirinya dicermin dinding biliknya.Gaun putih.
"Mummy too much."bisiknya.
"Baby,jom turun."kata Dato Akmal dari luar.
"Im coming!"Jerit Aiana.
'Mana awak Azim.'bisik hatinya.
Aiana menuruni tangga.Mata mata dibawah semua memandangnya terpegun.Cantik.Ya,Aiana sangat cantik malam ini.