🐺5

35 3 0
                                    

"You look so beautiful,baby."Mummy memelukku erat.

Aiana tersenyum.Dato Akmal tersenyum dan memeluk anak perempuannya itu.

"Happy birthday,baby."
"Thanks,daddy."
Dato Akmal memegang bahu Aiana erat.
"Ok guys,so birthday girl kita dah ada and it's time for cake!"Tepukan gemuruh kedengaran.
"No!"Aiana tiba tiba menjerit.Suasana senyap.Dato Akmal berkerut.
"Kenapa ni sayang?"
"Baby nak tunggu Azim,baby nak potong cake dengan dia."kata Aiana.Dato Akmal diam.
"No!!"Datin Reen menjerit.
"I told you,baby.Dia bukan lelaki yang baik and he has nothing."kata Datin Reen perlahan.Aiana tersentak.
"He may not have anything but he has a beautiful heart."kata Aiana.
"Aiana Aubrey,potong cake sekarang,jangan malukan daddy."kata Dato Akmal.Aiana menggeleng.
"Demi daddy."Dato Akmal merenung tajam mata Aiana.Aiana mengetap bibirnya.

"Happy birthday to you...."lagu hari jadi kedengaran kuat dibanglo Dato Akmal.Mata Aiana berkaca.Harapannya ingin menyambut hari jadi bersama Azim berkecai.'Azim where are you?'
"Aiana blow the candle."kata Datin Reen.Aiana merenung sepi.Semua tetamu merenungnya pelik.
"Blow it,Aiana.."Aiana mengangkat kepala.Azim!
Aiana menolak semua yang menghalang laluannya dan memeluk Azim erat seeratnya.
"Kenapa lambat."Aiana menangis.Azim mengusap kepala Aiana.
"Im sorry.."Aiana menarik tangan Azim menuju ke meja kek.Dia meniup lilin lilin tersebut.Tepukan diberikan.
Aiana mengambil pisau kek dan menarik tangan Azim supaya menggenggam tangannya.Azim tersenyum.Mereka memotong kek bersama sama.

"Youre so pretty tonight."Kata Azim semasa mereka menari.Aiana ketawa kecil.
"You too..handsome.Now I know kenapa awak selalu kata awak handsome."Azim ketawa.Aiana merenung lama mata hazel Azim.
"Beautiful."
Azim mengerut.Aiana merenung tepat matanya.
"Your eyes so beautiful."kata Aiana lagi.Azim menutup matanya.
"Azim!"Aiana memukul lengan Azim.Azim ketawa sebelum membuka matanya.
Aiana meletakkan kepalanya didada sasa Azim.Azim memeluknya erat.Gerakan perlahan itu dan lagi yang tenang begitu mengasyikkan.Aiana melayan perasaannya.Dia menutup mata.

Aiana terasa tangannya direntap.Datin Reen dengan wajahnya yang bengang menarik tangannya.
"Baby!!"Azim melepaskan pelukannya perlahan lahan.
"How dare you,baby."kata Datin Reen perlahan.
"Jom!"Datin Reen menarik tangan Aiana menjauhi Azim.
"No!"Aiana merentap tangannya.
"Dia miskin,Aiana!!He has nothing!!Mummy tak suka!"jerit Datin Reen.Hati Azim seperti disiat.Tak pernah dia dihina sebegitu rupa.Aiana menggenggam tangan Azim erat.
"I will never let him go."kata Aiana tegas.
Datin Reen terkejut.Dia menampar pipi Aiana kuat.Azim terkejut.Semua mata memandang mereka.
"Datin,no!"Azim cuba menahan Datin Reen daripada menampar Aiana lagi.
"Its you!"Laju tangan Datin Reen menampar Azim.Azim hanya merelakan.Dia lebih rela dirinya dipukul daripada Aiana.Aiana terbeliak.
"Mummy!"
"Aaarrrgghhhhh!!!!"Badan Azim tiba tiba bertukar menjadi serigala berwarna coklat perang.Semua tetamu terkejut dan melarikan diri.Datin Reen juga.Aiana hanya menutup mulutnya.Serigala tersebut mengaum.Aiana merenung mata serigala tersebut.Hazel.
"Azim?"Aiana cuba mengusap wajah serigala tersebut.Serigala tersebut mengaum perlahan.
"Azim!"Aiana memeluk erat serigala tersebut.
"Aianaaa!!!Lari!!"Jerit Dato Akmal.Aiana seperti berada diawangan bersama serigala tersebut.Dia tidak dengar keriuhan disekelilingnya.
"You will always be my Azim."bisik Aiana perlahan.
Siren polis kedengaran diluar.Aiana cemas.
"Azim,listen to me carefully.Saya nak awak lari jauh jauh.Take this."Aiana mencabut gelang tangannya yang dipakai dan memasangnya pada kaki serigala tersebut.
"I will find you."
Polis polis sudah menerjah masuk kebanglo Dato Akmal.
"Freeze!"
Aiana merenung mata hazel itu lama.Dia mencium wajah serigala itu.
"I love you...now,run!"kata Aiana.
Polis polis tersebut mengacukan pistol.Aiana mendepakan tangannya cuba melindungi Azim.
"Lari Azimm!!"jerit Aiana.
Serigala tersebut melompat keluar dari tingkap banglo tersebut.Kedengaran siulan serigala kuat.

•sebulan kemudian

Nek Tijah mengetuk pintu bilik yang tertera nama Aiana.
"Masuk."
Nek Tijah menolak daun pintu.Kelihatan seorang gadis sedang berteleku diberanda.

THE WEREWOLF Where stories live. Discover now