💞 First Date

80 7 9
                                    


"Bila kita boleh pergi date ni?"

Ouh ya. Sebelum balik Jinyoung dah minta izin si gangster tu nak balik dengan Jae Eun..

"Eh, kenapa tak sabar sangat ni? Tak sampai 24 jam lagi lahh.. Tunggu lah."

"No no no.. Aku tak boleh tunggu. Aku nak sekarang juga."

"Yelah yelah. Jom pergi date. Awak nak sangatkan. Tapi first date memang tak indah sebab kena paksa."

"Don't worry baeby, i will make it full of memory."

Bermacam macam bermain di fikiran Jae Eun.(apa yang readers fikirkan?)

"Ish.. Apa lah awak ni. Dah lah jom."

Jae Eun dan Jinyoung berjalan pergi ke satu tempat. Tempat ni penuh dengan bunga, kedai makanan dan banyak lagi. Memang sesuai untuk orang yang couple..

"Kenapa lah kita kena pergi tempat ni? Awak tak tahu ke tempat ni banyak pasangan orang bercinta."

"Eh,kenapa pula? Kitakan tengah bercinta sekarang ni. Apa masalah kau?"

"Tapi kita tak sesuai kat sini."

"Nanti aku sesuai kan lah."

Jinyoung smirk ke arah Jae Eun yang terkebil kebil. Apa lah Jinyoung ni..

"Saya nak balik."

"Kenapa kau nak balik. Tadi pun kau setuju nak date kan?"

"Yelah, tapi saya tengok awak ni menakutkan lah. Seram saya tahu tak. Meremang bulu roma."

"Hahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha..... Aku menakutkan? Tahu pun. Tapi kalau kau nak balik esok lusa punya date lagi menakutkan."

Jae Eun menumbuk bahu Jinyoung.

"Apa tumbuk tumbuk ni? Nak aku kiss kau ke apa ni?"

Dengar je perkataan kiss, Jae Eun terus pergi ke kedai yang berada di hadapan nya. Tak mau dia duk lama lama dengan mamat tak betul tu.

"Tak adil lah kau. Melarikan diri. Takut ke doh kena kiss?"

Jinyoung mengangkat keningnya.(author pula yang tergudaaa uwu)

"Kalau awak kiss saya pun, ni bukan first kiss saya tahu."

"Aku tahu lah. Aku pun sama."

"Sudah lah. Saya malas nak layan awak. Menggatal jer daripada tadi."

Jae Eun terus meninggalkan Jinyoung yang tersengih sengih dibelakang. Ada sahaja kerenah si Jinyoung ni.

-----------------------------------

"Besarnya pantung tu. Muka dia pun lagi besar daripada muka awak."

Jinyoung membuat muka poker face.

"Kau ni. X yah ah main main."

"Alah gurau sikit pun tak oleh."

"Geram lah aku tengok kau ni.. Terlampau comel.."

Jinyoung mencubit pipi Jae Eun.

"Yashh...sakitlah Jinyoung!"

Jae Eun mengusap pipinya dan me muncungkan bibirnya.

CHUPPP!!!

"Ya! Jinyoung-ie.. Apa awak buat ni."

"Alah kiss gf sendiri kot salah ke? Lagi pun sapa suruh kau muncungkan bibir, kan dah kena.. Hahahaha."

"Jahat lah awak ni. Saya tak nk lagi kawan dengan awak."

"Alah sweetie pie kita ni.. Don't lah merajuk.. Please.."

Jinyoung membuat aegyo.

"Awak ingat saya akan cair ke tengok aegyo murahan awak tu."

"Eleh..suka kau je panggil aegyo aku murahan. Aku jarang tahu buat aegyo kat orang."

"Acah..."

Jae Eun baru je nak pergi tempat lain, Jinyoung dah peluk dia dari belakang.

"Hey, apa main peluk peluk ni.. Rimas lah.. Syuh syuh syuh..."

Walau bagaimanapun Jinyoung still tak nak lepaskan pelukan.

"Awak boleh tak jangan main main?"

"Mana ada saya main main..."

Pelukan makin dieratkan. Jae Eyn sudah sesak nafas. Woii kepala kecik lepaskan lah.. Grrrrr....

"Bae Jinyoung! Awak lepaskan saya sekarang!"

"Kalau aku tak nak? Kau nak buat apa?"

"Alah Jinyoung lepaskan lah.. Kalau saya mati nanti awak sedih. Baik lepaskan. Saya dah sesak nafas ni."

Akhirnya Jinyoung lepaskan pelukannya.

"Weyh, jom pergi kedai tu."

Mereka pergi ke satu kedai. Alah dia macam jual barangan untuk couple macam cincin rantai and whatever.

"Uishh.. Cantiknya. Kau nak tak?"

Jinyoung mengambil satu gelang dan tunjukkannya kepada Jae Eun.

"Saya ok jer.."

Jae Eun merenung kosng ke arah Jinyoung. Jinyoung terus membeli gelang itu

"Nah kau ambil ni."

"Terima kasih..."

"Geram lah aku tgk kau ni.. Kadang kadang aku rasa cepat je nak dewasa. Kau tahu sebab apa?"

"Sebab apa?"

"sebab aku tak sabar nak kahwin dengan kau."

Gggrrrr... Jae eun terus menjauhkan diri daripada Jinyoung.

"Kenapa kau jauhkan diri ni?"

"awak ni gatal betul. Belum tentu saya ni jodoh awak.."

"alah..jangan lah cakap macam tu..kau tak sayangkan aku ker?"

"Eh, mesti lah saya sayang awak. Tapi apa kata kita belajar rajin rajin dulu. Nanti dapat kerja bagus hidup kita pun senang. Betul tak?"

"Betul tu. Harap harap kita kekal sampai dah kahwin nanti."

Jinyoung dan Jae Eun tersenyum gembira. Ahhh....harap harap hubungan diorg kekal sepertimana yg diorg nak..

The End~~~~

Maaf yer.. Ni short ff jer.. Aku dh tk ada idea nk buat apa. So enjoy lah yer citer ni.. Nanti kalau aku ada masa aku wat lh book 2 🙃🙃🙃🙃🙃🙃🙃ok.. Tqvm sbb sudi baca citer ni.. Sekian..

fall for you ; bjy✅Where stories live. Discover now