"What?! " jerit seorg budak lelaki yg berumur 16 tahun. Bergema seluruh ruang tamu mendgr jeritan bdk lelaki itu. Adik kpd budak lelaki itu, sekadar menjelingny dgn tajam. Terasa pekak d telinga, apabila abgny menjerit dgn kuat.
"Kau ni asal?! Tk payah lh nk menjerit bagai! Daddy just ambil dia as ank angkat je! Lagipn, she still budak okey. Muda 2 tahun dri aku. Dia girl, not boy like us,okey. So, you do not worry to much lh,Ril." kata adikny. Airil Danial mengusutkan rmbutny.
"Eh!! Semaklh!! Dsbbkn dia tu girl lh, aku mrah, bodoh!!" marah Airil Danial. Adikny atau dikenali sebagai, Nik Tengku Aiman Danial,sekadar menggeleng kepala.
"Aku tk fhm lh dgn kau ni, Ril. Sikit² nk marah. Budak perempuan tu pn, kau tk kenal lgi, dh mengamuk mcm org kehilangan bini. I know. Mesti kau tkut dia curi perhatian daddy,kan? Hahahaha!! You want to know something, you really funny bro!" Airil Danial merengus kasar. Dia menjeling tajam mndgr kata² Aiman Danial. Aiman Danial ni klau brckp, tk berlapik langsung. Aiman Danial dan body guard nya, sekadar menggeleng kepala,lalu beredar dri ruang tamu.Skip
Aiman Danial yg sdg keseronokan melihat drama d tv,trdgr bunyi kereta d kawasan luar rumah. Segera dia melompat dri sofa, lalu membuka pintu dgn senyuman yg manis. Dia nmpk seorg lelaki tua yg sdg senyum manis,dan seorg budak perempuan d blkgny.
"Daddy!! Tu ke bakal isteri..ehh salah. Bakal adik Man! Hehehe." kata Aiman Danial. Merah sedikit pipi ny krna tersalah ckp. Nik Tengku Aiden Daniel yg berumur 35-an itu, ketawa kecil apabila mendgr kata Aiman Danial.
"Ye. Nma dia, Nur Qaisarah. Panggil dia Nur. Nur, tu abg kamu. Nma dia, Aiman Danial. Dia ank kedua." terang Aiden Daniel. Nur Qaisarah menghulur kan tgnny tnda ingin menyalam Aiman Danial. Aiman Danial menyambut tgn Nur Qaisarah dgn lembut.
"Hai abg Aiman!! Nice to meet you!" kata Nur Qaisarah dgn riang. Terkejut Aiman Danial mendgr suara Nur Qaisarah. Ketawa kecil Aiman Danial mendgr suara Nur Qaisarah yg seperti kanak-kanak 7 tahun.
"Yeah. Nice to meet you too, Nur! Suara adik mmng kecil ke? Comellh suara adik!" usik Aiman Danial. Merah pipi Nur Qaisarah mendgr usikan Aiman Danial. Ketawa Aimam Danial melihat pipi Nur Qaisarah.
'Usik sikit, terus malu! Hahaha! Cuteny lh bdk ni.' kata hati Aiman Danial.
"Sdh² lh tu usik adik kamu. Menangis dia nnt, payah kamu memujuk." kata Aiden Daniel. Nur Qaisarah menjelir lidah d hdpn Aiman Danial. Nur Qaisarah jenis yg mudah senang dgn org sekelilingny. Jadi, dia tdk malu akn bergaduh dgn Aiman Danial d hdpn Aiden Daniel.
"Amboi, adik. Jelir² lidah pla. Abg Man potong lidah tu nnt, jgn menyesal."
"Eiii... Mn blh potong, nnt mcm mn Nur nk mkn?!" marah Nur Qaisarah.
"Abg Man sumbat je lh dlm mulut adik. Tk pn, biarkn je adik kebuluran. Kan?" kata Aiman Danial. Nur Qaisarah memuncung mulut ny ke depan. Lalu, dia menarik tgn Aiden Daniel agar masuk ke dlm rumah. Aiman Danial ketawa kecil melihat perangai Nur Qaisarah.
'Manja rupnya bdk ni. Usik sikit, marah. Ckp sikit, merajuk. Nmpkny, aku kna pujuk lh bdk kecil ni. Hah! Kat peti ais ada aiskrim coklat. Hehehe. Tau lh aku nk pujuk dia mcm mn.' kata Aiman Danial d dlm hatiny. Dia masuk ke dlm rumah, dan mengunci pintu rumah. Aiman Danial berlari ke dapur,dan mengambil 2 sudu kecil. Lalu pergi ke peti ais, dan mengambil aiskrim coklat.Skip
"Daddy? Ni ke bilik Nur? Besarny!!"
"Yes, this is your room,princess Nur." jawab Aiden Daniel.
"Wah! Bestny! Lepasni, blh lh nk buat dance practice kat sini. Thank you, daddy!!!" kata Nur Qaisarah dgn riang. Dia memeluk Aiden Daniel.Skip
Airil Danial yg sdg tidur,terasa bunyi bising d bilik depan. Airil Danial merengus kasar, lalu menyerabut kan rambut ny.
"Siapa pla yg pasang lagu Korea ni?!! Aku nk tidur lh!! Woi!! Tutup lagu tu!!!" jerit Airil Danial. Dia dgr lahu itu semakin kuat. Tanpa membuang masa, Airil Danial keluar dri bilik,lalu menendang pintu bilik depan. Apabila lagu itu sdh sedikit perlahan, dia melihat pintu itu dibuka dgn kasar.
"Knp abg Man tendang² pintu ni?! Adik tgh menari kan!" marah Nur Qaisarah. Nur Qaisarah masih lagi belum melihat org d depanny. Airil Danial mengerut kan dahi.
"Kau siapa?!" tnya Airil Danial dgn tegas. Nur Qaisarah yg menoleh ke arah lain, segera melihat org d hdpnny.
'Handsome, tpi muka dia bengis sgt! Mcm muka singa.' kutuk Nur Qaisarah d dlm hti.
"Nma adik Nur Qaisarah. Nma abg?" tnya Nur Qaisarah dgn lembut. Airil Danial menjeling tajam, lalu mengangguk.
'Comel jga bdk ni. Ni mesti ank pungut yg daddy bawa. Tau lh nasib kau, ank pungut!' kata Airil Danial d dlm hatiny. Dia menayangkn senyuman sinis d hdpn Nur Qaisarah. Nur Qaisarah menelan air liur apabila melihat muka Airil Danial yg tdiny bengis, kini tersenyum sinis.
'Abg Man!! Tlg adik!!' ronta Nur Qaisarah d dlm hatiny. Sungguh dia takut melihat muka Airil Danial. Belum smpat Airil Danial ingin berkata, Aiman Danial sdh pn menolak Airil Danial.
"Nah adik. Aiskrim coklat. Jom kita makan kat bawah. Tk payah peduli kan Abg Ril ni. Jom baby!" ajak Aiman Danial. Nur Qaisarah segera keluar dri bilik, lalu menutup pintu bilik dgn cepat dan mengejar Aiman Danial. Nur Qaisarah trus memeluk lengan Aiman Danial. Airil Danial merengus kasar.
'Baby eh?! Siap kau Nur Qaisarah!!' marah Airil Danial d dlm hatiny. Makin bertmbh marahny melihat Nur Qaisarah memeluk lengan Aiman Danial. Dia tdk tau knp hatiny begitu sakit mendgr perkataan baby dan melihat Nur Qaisarah memeluk lengan Aiman Danial. Bingung akan perasaanny sendiri, terus masuk ke dlm bilik. Dia menghempas pintu itu dgn kuat.
"Knp aku perlu jealous dgn Aiman Danial?!! No! I don't like her!! Huh! Get lost Nur Qaisarah!! I hate you!!!" marah Airil Danial.Skip
"Abng Man! Knp pasang cerita hntu?!!!!" marah Nur Qaisarah smbil menyorok kan mukanya d lengan kiri Aiman Danial. Seronok Aiman Danial melihat Nur Qaisarah.
"Lah. Tdi abang Man tnya nk tgk cerita apa, adik ckp, adik tk kisah tgk apa apa pn. So, abg Man pilih lh cerita yg abg Man nk tgk." katanya dgn selamba. Dia memakan aiskrim. Dia tdk berasa bosan melihat cerita hantu yg sdh bnyk kali ditontonny.
"Ish abg Man ni! Tukarlh cerita lain! Please abg Man!! Tknk lh tgk cerita hantu! Adik takut lh!!!" kata Nur Qaisarah. Wajah ny seperti org yg ingin menangis. Aiman Danial melihat wajah Nur Qaisarah, terbit rsa bersalah d dlm diriny. Bingkas dia bngun,lalu mencri cd lain.
"Yelah². Abg Man nk tukar lh ni. Jgn lh nangis. Nnt tk comel adik abg." pujuk Aiman Danial. Nur Qaisarah tersengih kejap, then dia melihat pergerakan Aiman Danial yg sdg mencri cd.Bersambung!
Erm?? So how? Okay tk?? Or tk okay? Lorh 😢ni my first time fanfic.. And eng saya semuanya lintang pukang!😢😢sya tk pndai eng! Btw, mohon comments,likes okay 😊
YOU ARE READING
Mafia
FanfictionJeon Jeongguk as Nik Tengku Airil Danial Jung Eunha/Eunbi as Nur Qaisarah Kim Taehyung as Nik Tengku Aiman Danial Oh Sehun as Mark Do Kyung Soo as Tengku Amir Ikram Kim Joon Myeon as Mohd Qairul Hwang Eunbi as Nur Qairunisa Wendy as Atirah Syakira A...