Part 2

5 1 0
                                    

Happy 6th Year Anniversary my beloved Bangtannnn!!
Nak update semalam tapi line buat hal so harini baru boleh update

Sorry untuk cerita yang lain, author dah terkena penyakit writer block. Syukurlah chapter ni author dah siapkan masa bulan 1 haritu so author update yang ni dulu. Tunggu author comeback lagi yaaa

Love you guyss! 💕

Happy reading ✿

[Vote&comment]

Unknown World

"Urghhh" perlahan-lahan aku buka mata and guess what? Aku ada dkt atas rumput yang agak...kasar? Aku mengalihkan pandangan aku ke arah sekeliling. Mana yang lain? Kenapa cuma aku sorang yang ada dkt sini?

Tiba-tiba aku ternampak satu kelibat. Gadis berbaju putih yang agak lusuh. Aku perhati gerak geri gadis itu. Semakin lama aku perhatikan pergerakan gadis itu semakin perlahan gerakannya dan akhirnya dia berhenti. Dia memusingkan kepalanya kebelakang. Aku terlihat wajahnya.

Kulitnya yang agak putih,rambut hitam yang terurai lepas,mata bulat bertona hazel. Apa pandangan aku,wajah dia boleh dikatakan cantik. Amat cantik. Dia memerhatikan aku dan dia mengambil langkah yang agak perlahan kearah aku. Semakin lama semakin dekat. Gadis itu tidak memakai kasut atau selipar. Hanya berkaki ayam.

'Bangun'

Suara siapa tu? Aku melihat sekeliling tapi takde sesiapa selain aku dengan dia. Dia hanya memandang aku tanpa berkata apa-apa.

'Bangun Park Jimin'

Macam mana dia tau nama aku? Aku tengok gadis yang berada didepan aku. Dia hanya memandang aku tanpa berucap walau sepatah perkataan.

"Kau nak apa?" Aku memberanikan diri bertanya kepada gadis itu. Dia hanya memandang aku kosong tetapi lama kelamaan kulit gadis itu bertukar drpd seputih susu menjadi hitam dan reput. Matanya bertukar menjadi bebola putih tiada kanta. Bibirnya mengukirkan senyuman lebar yang sangat menyeramkan. Aku terus bangun dan berlari menjauhi gadis itu.

Aku berlari tanpa memikirkan apa-apa dan aku membuat keputusan untuk menoleh kebelakang untuk melihat sama ada gadis itu mengekori aku atau tak. Tapi hasilnya gadis itu tiada.

'Mana dia?' Aku mencari kelibat gadis yang menyeramkan itu. Aku pusing kebelakang and guess what.. Dia dkt depan aku. Tepat didepan mata aku tak lupa juga senyuman creepy dia dan kat situ jugalah aku rebah a.k.a pengsan.

Reality World

"PARK JIMIN!! BANGUN!!"

Jimin terus bangun daripada pengsannya. Dia melihat gerangan yang menjerit kearahnya tadi.

"Namjoon hyung?" Jimin mengeluarkan suaranya yang agak serak. Dia terus bangun daripada baringnya dan melihat sekeliling.

"Baguslah kau dah sedar. Hyung risau sangat-sangat" Namjoon terus memeluk badan mungil Jimin. Terasa segala kerisauannya menghilang seketika. Air mata jatuh daripada tubir matanya. Tercetak segala kerisauannya selama menunggu Jimin sadar.

Jimin memandang sekelilingnya. Bukit hijau yang sangat tenang. Langit biru redup,tidak terlalu terik tidak terlalu mendung. Suasana yang aman seperti jauh daripada pusat bandar Seoul yang selalu sesak.

"Kita dekat mana ni hyung?" Jimin bersuara ketakutan. Keadaan yang tidak dapat dia gambarkan.

"Hyung pon taktau,hyung sadar je kita berdua dah ada dekat sini" Namjoon melihat sekeliling dan mengakhiri pandangan matanya pada Jimin.

"Member yang lain? Tae? Kook? Hobie hyung? Yoongi hyung? Seokjin hyung? Mana diorang?" Ketakutan terpampang jelas dimata Jimin dan hanya disambut dengan gelengan oleh Namjoon.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 14, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

[On Going] Angel or Devil? Where stories live. Discover now