Part 1 (FTCOY)

276 15 4
                                    


park Chorong membetulkan kaca mata BESARNYA yang kelihatan senget sedikit.

"Perghhhh!Geramnye aku ngan c Jisoo tu!!Macam aku nak tumbuk je mulut pompuan tu.. Bikin panas..Dia yang jatuhkan kopi kat baju aku.Aku pulak yang kena marah ngan appa dia .REPORTER",keluh hatinya.

Jisoo?Queenka paling hot kat Seoul Highschool.Orang paling berpengaruh kat kumpulan Blackpink kerana kecantikannya,dan kegedikannya.Begitu juga dengan ahli yang lain.

Chorong menendang nendang batu kecil yang berada di hadapannya.Tiba-Tiba...

"HUAHHH"

"Yah... Bomi-ya.. Jangan lah kejutkan unnie cam gitu!",marah Chorong sambil membetulkan kaca matanya kembali.

"Mianhae",Jawab Bomi.

"Mana Eun,Nana,Joo joo ngan Youngie?",tanya Chorong

"Diorang lambat balik harini.. Sebab Eunji ade kelas taekwando,Na Eun pulak ade assessment..So dia sibuk gi library.Namjoo macam biasa.. Kelas tarian.Hayoung gi dating",belum sempat Bomi memanjangkan ceritanya,mata Chorong membulat besar.

"Hehe.Memain je..Hayoung pergi kat pusat beli belah dengan Joy dan Yerin.",Sambung Bomi ketawa. Chorong menjeling.

"EH! Bomi ade kelas tambahan kan?"

"Lah sekali sekala ponteng.Siapa kesah"?

"Bomi,Pergi kelas sekarang!Nanti cikgu marah",Tegas Chorong

Bomi hanya menutup telinga.Malas dia mahu dengar ceramah dari unnienya

----------------------------------------------------

Keesokannya,

Di Seoul highschool ..

Kelas 4-1

"Yoon Bomi!Kenapa tak pergi kelas tambahan kelmarin.Tahu tak kamu ade big exam tahun ni!Kamu berdiri atas kerusi!",kata Cikgu Jae Suk tegas.

Bomi dengan berat hati berdiri diatas kerusi manakala Eunji Yang berada bersebelahan dengannya menahan kewata.Chorong yang lalu dihadapan kelas 4-1 pun menjelirkan lidahnya.Itulah akibatnya jika tidak mendengar percakapan Sang leader!

30 minit kemudian.. KRINGGG!Loceng dah bunyi.

"Kamu boleh pergi rehat.Kamu Bomi lain kali jangan ponteng.Kamu tu dahlah hitam!",kata cikgu Jaesuk.

Semua murid di kelas itu tertawa kecuali Eunji dan Bomi.

--------------------------------------------

"Asal kau murung je ni?",tanya Namjoo

"Si Jaesuk tu hah!Dia ejek Bomi hitam.

"Eww.. Tak sedar diri.Biarlah kita ni buruk asalkan tak hati hitam cam dia tu",Balas Namjoo

"Dah lah korang.Bomi cantik ape.Si Jaesuk itu tahu menghina ja..its okay Bomi!For us,you are beautiful",Kata Naeun berEnglish.Dia fluent kalau bak² bahasa English or Inggeris ni.

"Thanks korang sebab lembutkan sikit hati Bomi ni",

"Welcome.Lagipun kiter kan kawan",Hayoung memeluk Bomi.

"Amboi,bestnye korang bercerita.Tentang ape guys",Kata seseorang yang mereka kenali

"TENTANG KEBURUKAN DIORANG HAHHAA",Tiga orang dibelakang menyambung apa yang dikatakan Jisoo!BLACKPINK!

"Hey!You all go shuh!ni meja kitorang",kata Lisa.

"EH!WHAT YOU SAY?Meja korang?Bukan korang yang buat pun and kitorang yang duduk sini dulu",Chorong marah.

First Time Crush On YouWhere stories live. Discover now