chapter 4

177 11 3
                                    


Skip

Yuju pov

Pejam celik pejam celik dah 3 minggu aku bersekolah dekat sini dan macam-macam jugalah yang berlaku sepanjang aku disini.
Hari ini ataupun seminggu aku akan keseorangan sebab momo dengan chaeyoung terpilih untuk pergi ke pertandingan muzik.dan kalau korang nak tahu si mamat yang duduk sebelah aku dalam kelas tu asyik cari pasal dengan aku je.pabo!! first masuk sini aku ingat dia ais batu,rupanya menyusahkan.

Aku tak terfikir pon nak pergi mana mana just nak terus masuk kelas.masuk² je aku nampak si Jk tuh tengah duduk sambil main phone.
"Ish,pagi-pagi dah main phone.namja jenis apa la dia ni"omelku sambil berjalan ke mejaku.jungkook langsung tak perasan yang aku masuk dalam kelas ni.

Yuju pov end

"Tch,pabo....."kata yuju.yuju tak perasan yg waktu dia ngumpat Tu jungkook tengah pandang dia."bwo,kau kata aku pabo.suka hati je kan"jungkook tiba² bersuara.yuju terkejut mendengar jungkook tiba² bersuara."eok dengar rupanya ingatkan dah pekak, tak pon buta cause tak nampak ada orang masuk kelas ni"kata yuju."yak...sejak bila kau ni pandai lawan aku ha"marah jungkook."biarla,aku ada mulut"Bala's yuju

Jungkook yang tak tahan marah itu terus berlalu pergi meninggalkan yuju keseorangan dalam kelas tu.

"Hermm...penat la nak bertekak je selalu,yang kau ni pon satu tak reti nak mengalah"kata yuju dalam hati dan kemudian dia meletakkan kelala di atas meja untuk tidur

__________

"Yah yeoja tu memang suka buat aku marah kan.....nasib can...no³ tak,kau tak boleh cakap macam tuh"omel jungkook yang sedang jalan menuju ke kantin.tiba-tiba ada seseorang memeluk lengannya."hai oppa,lama I tak jumpa oppa"kata orang itu."Aish...bomi apa yang kau buat ni,lepaslah."marah jungkook sambil berusaha melepaskn tangan bomi dari lengannya."alaaa oppa,kejap je.bukan selalu I dapat manja dengan oppa,yela I kan always busy dengan pasukan sorak I ..."bebel bomi.
"So,ada aku kesah.tak pernah langsung terlintas dekat kepala aku nak manja² dengan kau tau"kata jungkook.kemudian dia melepaskan tangan bomi dari lengannya dan pergi meninggalkan nya seorang di situ.
"Pabo,tunggulah jungkook.aku akan buat kau melutut dekat aku nanti."kata bomi sambil menunjukkan smirk.

S
K
I
P

Sepanjang persekolahan tadi jungkook langsung tidak mengacau yuju.mungkin kerana dia tak ada mood.yuju yang berasa pelik dengan jungkook pun hanya membiarkannya sahaja.

________________

Di rumah yuju

Yuju terus naik ke biliknya.harini dia perlu menyiapkan banyak kerja kerana ramai guru yang memberi kerja."hergh,banyak nya lah kerja.nasib si Jk tu tak ada mood je,silap² nanti kerja dia aku yang kena buat"kata yuju lelah.tanpa membuang  masa dia terus pergi mandi.selesai sahaja mandi yuju terus ke meja belajar untuk menyiapkan kerja sekolah.dia langsung tidak keluar bilik sehingga tertidur situ.

"Yuju,yuju.buat apa dalam tuh,lamanya tak keluar....dah Malam ni jom makan"panggil puan kim."yuju"panggilnya lagi sambil mengetuk pintu.tiada sahutan,puan kim sudah cemas."yuju,yuju ok tak ni"hampir saja puan kim ingin ambil kunci spare pintu bilik itu dibuka."nae mummy"kata yuju sebaik saja dia membuka pintu."yuju,kamu buat apa dalam bilik lama², cemas mummy tahu tak"kata puan kim sambil memeluk yuju."tak adalah,tadi buat kerja sekolah.banyak sangat,sampai tertidur"terang yuju.dia merasa bersalah melihat puan kim yang cemas itu."mianhae.yuju tak dengar tadi"katanya lagi sambil menundukkan kepala."tak apalah.lain kali kalau yuju nak duduk lama dalam bilik tak payah la kunci pintu arra"kata puan kim.yuju cepat² mengangguk."dah jom makan"pinta puan kim.

_______________

Di dalam bilik jungkook

Jungkook baru saja selesai mandi.
"Aish,banyak betul kerja sir bagi."keluh jungkook."hmm, sokay esok aku boleh suruh budak kelas aku yang siapkan.siapa yang cerdik yer.... ouh jiho ada."kata jungkook selepas itu dia terus bangkit untuk makan di bawah.

                               ..............

"Jiho"panggil jungkook di dalam kelas."erm,nae"jiho cepat² pergi ke arah jungkook."ni,kau cerdikkan.so buatkan kerja untuk aku"arah jungkook."bwo....tapi..."Belum habis jiho bercakap jungkook memotong"tak ada tapi²,buat jelah.kalau tak nanti aku bagi tahu mingyu yang kau suka dia."kata jungkook sambil menaikkan sebelah kening."ah..andwae².ok aku buat"balas jiho kemudian dia beralih ke tempatnya untuk menyiapkan kerja sekolah jungkook.

Tiba² ada orang menepuk belakang jungkook.jungkook yang terkejut itu terus bangun dan pusing ke belakang.
"Yah...suka hati je suruh orang buat kerja sekolah kau.tak reti buat sendiri ke"marah jungkook."Aish,sakit kau tahu tak.jap²,yang kau nak sibuk ni kenapa.aku tak suruh kau pon,lagipun si jiho tu ok je"kata jungkook.yuju geram.dia pergi ke arah jiho dan mengambil buku² yang jungkook beri pada jiho."jiho,tak payah la buat kerja dia ni.jenis la orang tak ada otak"kata yuju kepada jiho."eh².tak payah,aku boleh siapkan"jiho merampas semula buku itu dari tangan yuju."bwo,jiho.dia dah buli kau la.takkan la sebab kau takut dia ugut nak bagi tahu mingyu yang kau suka dia je."kata yuju.jiho terdiam."dah², biar je dia buat kerja tu.kau ikut aku"kata jungkook dan dia menarik tangan yuju untuk keluar dari kelas."yakkkk.jijik,lepaslah"marah yuju

                 ............

Hye,sorry sebab dah lama gila tak sambung cerita ni...
Biasalah kalau dah sibuk ni😁😁

So,korang rasa jungkook tarik yuju ke mana yer??🤔
Haish.tunggu chapter yang seterusnya ok.

Kk.....nak wish dekat someone ni..👇👇👇

Happy Birthday to dahyun TWICE😘
                       🎉🎉🎊

mianhae,saranghaeWhere stories live. Discover now