Biz Kimiz?

15 0 0
                                    

İnsanın Rabbine olan görevini bilmeden önce biz kimiz sorusunu kendine sormalı.Nereye geldik?Nereye gidiyoruz?İlk önce bunların cevabını verelim.Biz insanız.Aklı olan kalbi olan en önemlisi de idraki olan Rabbimizin emir ve yasaklarına muhatap olan canlılarız.Hayvanlardan bitkilerden diğer tüm canlılardan irade düşünme yetisi olarak ayrılırız.Peki bu iradeyi Rabbim bize neden vermiş?Nedeni ise şudur.Seni imtihan etmek isteyen bir insan senin iradeli olmanı göz önünde bulundurur.Ve ona göre çözdüğün soruya göre verdiğin yanlış cevap ve doğru cevaba göre sana ya yüksek puan verir ya da düşük not.Peki bu ne içindir?Senin başarılı ve başarısız olup olmadığını bilmek için.İşte rabbimizde bizi imtihan etmek için irade vermiş.Bunu yanlış veya doğru yolda kullanmamız sonucunda ise ya cennet ya da cehenneme atacak.Dünyaya geliş amacımız bu sınavı geçmek ve Rabbimizin rızasını kazanmaktır.Ahiret sonsuz hayattır.O sonsuz hayatın içinde en fazla 90 senenin lafı olmaz.Ama o 90 sene elinden geldiği kadarıyla günahtan kaçınırsan ahiret sana gül bahçesi olacaktır.Nereye gidiyoruz sorusu aslında yaşantında gizli.Nereye gittiğini bilmek istiyosan hangi yollardan gittiğine bak.Çünkü varacağın yer gittiğin yollardan izler taşır vesselam.Rabbim hepimize güzel istikametler yollar çizsin.Amin.
El-fatiha

naifbirkelamHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin