"kring.. Kring... "jam loceng yang terletak ditepi katil berbunyi. Ainur bangun dengan penuh malas bergegas ke bilik air untuk mandi dan bersiap. Ainur ni memang pemalas orangnya .Setiap pagi Ainur selalu tak sabar untuk habis sekolah kerana dah bosan duduk kat sekolah tu.
Kebiasaanya selepas selesai breakfast kat dewan makan Ainur kena jogging maklumlah team sekolah katakan. Ainur ni tak lawa sangat dahla perangai macam jantan dan suka kenakan orang. Walaupun Ainur ni nakal macam setan tapi dia ni seorang pengawas.
Setelah selesai jogging Ainur akan ke court untuk training pagi.Biasanya pagi team perempuan dengan team laki akan gabung satu court. The Star nama yang amat disayangi Ainur. Sekolah mereka merupakan antara sekolah yang hebat sukan tak kira sukan apa pun. Ketika Ainur sedang syok berlenggang nak ke court terdengar seseorang menyapanya.
"eh nur kau tak pergi assembly ke? "-fawwaz
"nak pergi laa ni kau tak nampak ke aku tengah berenang ni nak pergi assembly"-Ainur
"kan coach dah cakap suruh pergi assembly dulu kau ponteng aje kejenye"-fawwaz
"kau apa hal sial suka hati akulah"-Ainur
Tanpa melengahkan masa Ainur terus meniggalkan fawwaz tak kuasa dia nak layan si presiden pelajar. Memandangkan ni tahun last ainur so dia agak mendajjal sikit.
******************************Ainur tersenyum seorang diri mengingatkan kenangannya ketika di sekolah menengah. Kini dia menuntut di Taylor XI University, London.Dia ambik bidang geophysics yang sangat sikit orang ambik. Walaupun Ainur ni nakal tapi otak dia ni berjalan laju sikit so dia dapat Shell scholarship.Kini Ainur takde ramai kawan memandangkan Ainur ni memang anti-social tapi dia rapat dengan roomate dia iaitu Elyna.Dia juga ada kawan yang biasanya dia lepak sekali dengan elyna iaitu Aiman Naim. Aiman ni course civil & law tapi Aiman ni scholar untuk Petronas.
Pada pendapat + pemerhatian Ainur si Aiman ni minat kat Elyna and yes Ainur ni memang forever alone.Satu hari Ainur pergi jalan -jalan kat sekitar universti dia untuk hilangkan bosan dan rasa rindu kat Malaysia. Ainur ni suka jugak berangan so masa dia jalan -jalan tu dia berangan.
"hmm.. Bosannya kan best kalau cuti ni aku dapat balik"-bisik hati Ainur
Tiba-tiba seorang lelaki terlanggar badan Ainur menyebabkan coffe yang lelaki tersebut pegang tertumpah atas jaket ainur.
"excuse me, sir! "-Ainur
"ouch, sorry miss i....jap Ainur kan?omg 😱"-fawwaz
"wait,you speak Malay? Btw how did you know me? "-Ainur
"kau x ingat ke ni aku la fawwaz yang kau asyik cakap aku gila kuasa dulu"-fawwaz
"oook fawwaz ..yang syok gilakan Ainaa dulu kan.. Kau buat ape kat sini?"-Ainur
"Ainaa tu citer lama laa.. Aku keje kat sini baru je 2 tahun nanti next year balik kerja kat Malaysia kot sebab aku ada kontrak dengan pihak yang sponsor aq..kau pulak ape citer"-Fawwaz
"aku study kat taylor xi last year next year pun balik Malaysia jugak....takpelah aq sebanarnya ada kelas ptg ni ...cau lu"-Ainur
"ok see u"-fawwaz
Ainur pulang ke campus untuk menghadiri kelas.
*****************************
Setelah menghabiskan masa selama lebih kurang 4 tahun berada di London, Ainur akhirnya bekerja dibawah Shell C.O sebagai ahli geophysics. Sekarang umur Ainur baru mencecah 25tahun and yes still single.
To be continued............................Tq for reading this mini novel and have a nice day guys Airusy
YOU ARE READING
AKU BUKAN UNTUKMU
RomanceHi guys. Cerita hanya untuk menghilangkan bosan dan saje-saje tulis. Hope enjoyed lah and sorry kalau bosan.😄 Cerita ni pasal Ainur Mardiah yang ayu tapi perangai macam jantan. Ainur tak suka dengan benda-benda yang berkaitan dengan cinta sebab kis...