...

149 6 1
                                    

"Aku kecewa dengan kau. Sampai hati kau buat mak kau macam ni. Aku kecewa sangat."

Mak aku cakap macam tu sambil menangis. Aku pun tak tau nak buat apa masa tu.

Semua ini bermula apabila mak aku terbaca diari aku masa aku berumur 11. Tapi actually benda ni dah start masa aku 10 tahun. Benda apa?

Aku hidup dalam rumah aku bersama keluarga bahagia aku. Tapi tidaklah terlalu bahagia masa aku 10 tahun. Things changed. Aku still cakap dengan semua ahli keluarga aku. Except the mother.

Dia menganggap aku seperti tiada di dalam rumah. Tidak wujud. Seolah-olah aku ini bukan anak dia. Aku kecewa. Tapi nak buat macam mana? Aku baru berumur 10 tahun. Aku masih budak. Masih perlukan kasih sayang. Tapi tulah masa tu aku still immature. Aku hanya fikirkan fun things and only positive vibes.

Mind set aku masa tu, mak aku benci aku. Dan hanya sayangkan kedua-dua adik lelaki aku. Terlalu sayangkan mereka.

I have no words to explain this.

Masa aku 11 tahun, aku dah mula start tulis diari. And accidentally, aku tertinggal buku tu atas sofa. And hell thing happened, my mom read it. Dalam tu aku tak tulis apa pun. Just luahan hati kenapa aku tak dapat apa yang adik aku dapat? Sebagai contoh, my mom throwed a party for my lil bro's birthday and not me.

Masa birthday adik aku tulah, aku try hard untuk tak menangis. Masa aku tgh makan cake aku tunduk bawah je sepanjang masa. Tak sanggup nak pandang depan. The whole family ada kat situ. Aku taknak diorang tengok aku macam ni.

"Ra! Pass kejap botol sos tu."

Aku mengangkat mukaku. Makcik aku mintak sos. So aku kena berjalan ke tempat sos and then pass it to my makcik.

"Dia memang malas macam tu, kakcik."kata mak aku.

Aku tersentak.

'Aku takdelah malas sangat.' Aku kata dalam hati. Hampir sahaja aku menitiskan air mata aku. Lepas sahaja aku passkan sos tu, aku duduk sebalik dinding. Aku menangis tanpa suara. Just tears with no sound. Hati aku sakit sangat masa tu. Nak buat macam mana?  Kalau aku balas balik, derhaka pulak.

So sebagai anak, kita kena diam.

Sebagai permulaaan, aku

Nur Aira Mariesa bt. Muhd Aizat.

Kini berumur 15 tahun.

Aku di sini ingin menceritakan kisah hidup aku.








































++based on the true story++

Nama itu hanyalah rekaan semata-mata. The whole thing is just a creation.
But based on the true story.
Bakal diupdate slow-slow.
Sebab saya bakal sibuk.
Dan saya akan update jika saya sedih.
Or stress.
Sebab nak tulis benda ni kena ada feel.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 21, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

365 daysWhere stories live. Discover now