Deel 9 Hoofdstuk 1

33 3 2
                                    

Met een harde knal kwamen Hook, Emma, Gideon, Rumple en Erica neer op de grond. 'Is iedereen oké?' Vroeg Emma. 'Ja, hoor. Ik blijf alleen even liggen op de fijne, zachte grond.' Zei Erica. 'Waar zijn we?' Vroeg Gideon en beetje angstig. 'Neverland.' Antwoorde Rumple. 'Ik haat deze jungle.' Zei Emma met een zucht. 'Er klopt iets niet.' Zei Hook. 'Wat klopt er niet?' Vroeg Emma nieuwsgierig. 'Weten jullie nog toen Gideon me met de Nautilus naar de enchanted forest stuurde zodat hij Emma kon manipuleren om hem te helpen?' Vroeg Hook. 'Ik deed wat nou?' Vroeg Gideon geschokt. 'Dat hebben we je toch verteld? Van toen je volwassen was en de black Fairy je hart had.' Zei Erica die eindelijk ook opstond. 'Oh, ja.' Zei Gideon. 'Het punt is dat ik in de enchanted forest een Magic bean te pakken had gekregen. Maar door Gideons spreuk kon ik niet naar Storybrooke. Toen kwam ik in Neverland. Maar zonder Pan leek het meer op een nat bos in de herfst. Waarom is het nu dan weer een jungle?' Zei Hook. 'Dat kan misschien mijn schuld zijn.' Zei Erica. 'Ik heb toen Mogli me gevangen hield hem hiernaartoe gebracht in de hoop dat hij zijn wraak zou laten varen als hij een nieuwe jungle had. Maar toen het er zo doods uitzag heb ik mijn magie gebruikt om er weer een jungle van te maken. Alleen vond Mogli het niet goed genoeg.'
'Er is in elk geval een pluspunt. Sommige Lost Boys zijn nog steeds trouw aan Pan dus zolang het een dichtbegroeide jungle is, hebben we minder kans om gezien te worden.' Zei Hook. 'En het minpunt?' Vroeg Emma. 'Als de jungle terug is, zijn waarschijnlijk veel van de giftige en gevaarlijke planten ook terug, en dan heb ik het niet alleen over dreamshade.' Zei Hook. 'Oh, fijn. We worden achtervolgd door Lost Boys en er zijn gevaarlijke planten die ons willen vermoorden. Is er nog iets waarvoor  je ons moet waarschuwen, Captain?' Vroeg Rumple. 'Wel de Lost Boys weten nog niet dat we hier zijn. Er zijn 2 manieren waarop ze erachter kunnen komen. 1, we lopen ze toevallig tegen het lijf en 2, we gebruiken magie. Ook zonder Pan kunnen ze magie waarnemen en dan weten ze niet alleen dat we er zijn, maar ook waar we precies zijn.' Zei Hook. 'Oh, geweldig. Geen magie. Kan het nog erger?' Zei Rumple. ' Dat is het zo een beetje denk ik.' Zei Hook. 'Het is al laat. Misschien kunnen we beter een veilige plek zoeken om het kamp op te bouwen en dan gaan slapen.' Zei Emma. 'Ik ken dit plekje van Neverland. We zijn heel ver van hun kamp. De kans dat we ze hier tegen het lijf lopen is klein. Ik stel voor dat we gewoon hier ons kamp opbouwen.' Zei Hook. Binnen een straal van 5 meter rond het kamp vonden ze genoeg hout voor een kampvuur. Rumple wou een vuurbal maken om het aan te steken, maar Erica pakte zijn pols. ' Geen magie, Opa Rumple.' Zei ze. Ze ging bij het hout zitten en wreef 2 stokjes zo snel over elkaar dat er vlammen verschenen. Iedereen ging in de buurt van het vuur liggen. 'We maken morgen wel een plan.' Zei Emma en er klonk instemmend gemompel.

Toen Erica de volgende dag wakker werd, zag ze dat afgezien van zij en Gideon iedereen al wakker was en rond het inmiddels uitgedoofde kampvuur zat. 'Is er ontbijt?' Vroeg ze slaperig. 'We zitten in het midden van de jungle. Waar zouden we ontbijt vandaan moeten halen?' Vroeg Emma een beetje geïrriteerd. 'Ga gewoon opzoek naar alles wat je veilig kan eten.' Zei Erica en ze liep twee rondjes rond het kamp. Toen kwam ze terug met haar armen vol planten en ze dropte ze op de grond. 'Zie zo! Ontbijt!' Zei ze en ze beet een stuk af van de stengel van een lange, smalle plant. 'Weet je zeker dat die eetbaar zijn?' Vroeg Emma. 'Ik heb 10 jaar ervaring van planten eten door bij de wolven te wonen. Ze leerden me bijna alles over eetbare planten en planten met genezende eigenschappen.' Zei Erica en ze nam nog een hap.

Een paar uur later liepen ze door de jungle met Hook voorop. Ze hadden besloten om naar het indianenkamp te gaan in de hoop dat Tiger Lily hen zou willen helpen. 'Kijk uit voor de planten.' Zei Hook terwijl hij een tak wegsloeg met zijn zwaard. 'Kan het iets langzamer?' Vroeg Erica. Ze kwam al de hele tocht niet snel vooruit. 'Wat is er?' Vroeg Emma bezorgd. 'Niks. Alleen een beetje moe.' Zei Erica. 'Ik ook.' Zuchtte Gideon. 'Goed. We pauzeren even.' Zei Emma. Rumple zat met Gideon en Emma te praten en Hook kwam bij Erica zitten. 'Wat is er nu echt?' Vroeg hij. 'Wat? Niks. Echt niet.' Zei Erica. 'Je kunt het niet voor me verbergen, Love. Ik ken je. Je kan dagenlang doorgaan zonder moe te zijn. Je hebt enorm veel uithoudingsvermogen gekweekt in die 10 jaar met de wolven.' Zei Hook. 'En die 10 jaar zijn ook alweer jaren geleden intussen. Uithoudingsvermogen kun je ook weer verliezen.' Zei Erica. 'Ach stop met liegen. Je bent altijd klaar voor een gevecht. Als je twee dagen geleden een marathon had moeten lopen, had je het zonder problemen gedaan.' Zei Hook. 'Oké, best. Jij wint. Bij onze landing nadat we door het portaal zijn gevallen, heb ik mijn enkel bezeerd. Ik wou niks zeggen vanwege Opa Rumple. Je kent hem. Hij zou proberen het met magie te genezen. Maar magie mogen we nu echt niet gebruiken. Anders weten de Lost Boys dat we er zijn.' Zei Erica. Hook keek eens naar Erica's enkel. 'Het is niet zo erg. Een beetje ijs zou voldoende moeten zijn. Waar is Elsa als je haar nodig hebt? Voorlopig zou ik gewoon een stok gebruiken en daarop steunen. Tegen de andere kun je zeggen dat het gewoon een wandelstok is voor wandeltochten. Het kan helpen.' Zei Hook. 'Bedankt.' Zei Erica met een glimlach. Hook stond op en liep naar de andere. Hij mocht er absoluut niet achter komen wat er echt aan de hand was. Hij fluisterde iets in Emma's oor. Emma's superkracht had haar waarschijnlijk verteld dat Erica loog. Erica stond ook op en wou naar de andere toe lopen, maar plots voelde ze een stekende pijn net boven haar pols. Even draaide de jungle rondom haar en toen werd alles zwart.

Erica Gold: The Girl With The Broken HeartWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu