Keesokkan harinya,
Minju bangun dari katil untuk bersiap ke tempat bekerja. Tah kenapa dia rasa takde mood pagi nie. Lepas dia marah chanyeol di dalam massage semalam,dia rasa amat kecewa dan malu dengan diri sendiri. Mungkin chanyeol sekarang mengganggapnya seorang kawan yang 'sombong dan kejam'. Tetapi dia hanya mengendahkannya sahaja.
Selesai bersiap,dia menghidupkan enjin kereta lalu beredar. Sebelum ke tempat kerja,dia menyinggah kafe berdekatan untuk bersarapan.
Minju
"I want mineral water and bread"
Pelayan
"Ok"
Tiba tiba seorang lelaki mucul di depan lalu menarik kerusi dan terus duduk di hadapan Minju. Minju hanya terpingga pingga. Dia tidak tahu siapa lelaki itu kerana lelaki itu memakai topeng di mulut dan menutup mukanya dengan topi.
Minju
"Who are you?"
Chanyeol
"Kenapa awak marah saya semalam?"
Minju
"Are you chanyeol?"
Chanyeol
"Ye saya"
Minju
"Saya kata saya dah takde hubungan dengan awak lagikan. Kenapa awak ni DEGIL sangat haa??? Awak tak faham ke apa yang saya cakap?"
Minju bangun dari kerusi untuk beredar,namun dihalang oleh chanyeol. Minju sempat melihat chanyeol yang meletakkan duit di atas meja untuk membayar makanan yang dipesan oleh minju sebentar tadi. Dia menarik tangan minju ke keretanya.
Minju
"Awak nak buat apa nie??? Lepaskan saya!"
Chanyeol hanya mengendahkannya sahaja. Selepas menolak minju untuk masuk ke kereta yang bernama Sarena itu,dia menutup pintu dan mengunci pintu tersebut. Kini kami berpandangan.
Minju
"Awak buat apa nie haa??? Dah gila ke??? Awak tu artists, kalau awak punya fans tahu macam mana? Saya lagi MALU dari awak tau!!!"
Chanyeol
"Diam!!! Jangan buat saya marah. Terangkan dekat saya apa yang terjadi,apa yang saya buat sampai awak jadi macam nie"
Minju
"Perlu ke awak nak tahu haa??? Benda tu tak penting pon untuk tahu! Awak sibuk sangat kenapa?!"
Chanyeol
"Sekarang nie,awak dah kena kurung dengan saya. Awak tak boleh pergi mana mana pon. Selagi awak tak bagitahu apa yang berlaku,saya takkan lepaskan awak. Jangan sampai saya sentuh awak Minju!"
Minju
"Awak ni lelaki GILA!..."
Belum sempat Minju ingin menyambungkan ayatnya,chanyeol sudah pon memotong.
Chanyeol
"SAYA BUKAN LELAKI GILA!!!SAYA NAK TAHU APA MASAALAH AWAK!!!SAYA SAYANG AWAK LEBIH DARI KAWAN!!!SAYA ANGGAP AWAK GIRLFRIEND SAYA!!!"
Minju
"What???"
Chanyeol
"I love you minju"
Mereka bertentangan mata.
Minju
"I love you too. I miss you so much"
Akhirnya terbongkar juga perasaan minju terhadap chanyeol.
Minju
"Saya minta maafff,saya minta maaf sangat sangat. Saya malu dengan diri sendiri. Saya marah dengan diri saya. Saya cintakan awak tapi saya tak mampu. Saya bukan setaraf awak. Awak artists saya hanyalah wartawan. Awak anak dato' saya orang kampung. Macam mana keluarga awak nak terima saya? Sanggup ke awak??? Sebab tulah saya larikan diri daripada awak. Saya tak suka ada perasaan pada lelaki yang sehebat awak. Ianya buat saya terhina. Saya takde niat nak buat awak marah. Tolong maafkan saya"
Kata minju sambil menangis teresak esak.
Chanyeol
"Its ok. I understand. Don't cry"
Kata chanyeol sambil mengelap air matanya. Dia menarik lengan minju lalu memeluknya.
~~~end~~~
Have one more part,please wait. Vote and share at your friends. Keep follow me.