hana p.o.v
Aku menarik bagasiku sambil berjalan keluar daripada lapangan terbang incheon.
Setelag beberapa tahun aku tinggalkan negara tanah air ini, akhirnya aku dapat juga kembali dan menghirup udara segar korea ini.
"Na tunggu kejap. Appa nak buat panggilan." Appa yang sibuk dengan telefon bimbitnya pergi ke tempat lain dan melekapkan telefon pada telinganya.
Aku menghampiri omma yang sedang duduk di bangku.
"Omma." Panggilku.
Omma memandangku dengan keningnya yang terangkat.
"Omma kim dengan appa kim tak datang?" Tanyaku.
Omma hanya mengangkat bahu sebagai tanda 'tak tahu' dengan pertanyaanku tadi.
Aku hanya mengambil tempat di sebelah omma.
Kenapa dengan keluarga taehyung?
Sejak lima tahun lalu, aku kerap juga menelefon omma kim menggunakan telefon bimbit omma. Tapi setiap kali itu, ada saja perkara yang taehyung sibuk lakukan yang menghalang niatku untuk bercakap dengannya.
Lama-kelamaan aku berputus asa.
Appa menghampiri kami.
"Jom. Pemandu appa dah datang."
+++
Pintu rumahku di ketuk beberapa kali.
"Hana! Tolong tengok siapa yang datang tu?!" Jerit omma dari tingkat bawah.
Aih ?
Aku kat tingkat atas. Omma kat tingkat bawah. Kenapa aku pula yang kena buka pintu?
Disebabkan aku tak nak jadi si tanggang, aku turutkan aja.
Aku hanya memakai baju tidur dan seluar pendek memberanikan diri juga untuk buka pintu.
Siapa pula yang berani datang malam malam ni ?
Aku menghampiri pintu.
"Hana!" Jerit seorang wanita apabila wajahku yang keluar dari sebalik pintu.
"Omma kim!" Laju tubuh wanita itu aku peluk. Rindu yang amat sangat.
Aku menjemput omma kim untuk masuk ke dalam.
"Duduklah dulu, omma kim. Hana pergi buat air." Omma kim hanya turuti.
Aku ke dapur untuk membancuh kopi.
Selesai aku membacuh kopi, aku keluar ke ruang tamu semula dengan menatang dulang yang berisi beberapa cawan dan satu teko yang berisi kopi.
Langkah aku terhenti apabila melihat sesusuk lagi tubuh yang sudah lama aku rindukan.
Taehyung.
Aku kuatkan juga lutut yang dah longlai macam agar agar ni dan melangkah ke arah mereka.
Cawan yang ada atas dulang itu aku alihkan ke atas meja dan aku isikan kopi.
YOU ARE READING
change
Fanfiction" aku tinggalkan kau kejap je , 5 tahun tae bukan 10 bukan 20 and you not the same person i known anymore " - hana " yr the one who change me , liar " - taehyung