04

116 8 0
                                    

"Seungcheol!!"

Panggil Joshua yg sedang berlari ke arah Seungcheol

"Joshua.. Kenapa kecoh tu?"

Soal Seungcheol.

"Budak² Minho... Serang kita.."

Kata Joshua.

"Hah?! Tuan Presiden mcm mana? Puan Lim? Orang² kuat kita?"

Soal Seungcheol bertalu²

"Presiden ngan Puan Lim aku dh suruh Wonwoo dgn yg lain sembunyi kt bilik bawah tanah... Jeonghan pergi cari budak²... Seungkwan ak suruh cari tuan muda..mana dia?"

Soal Joshua

"Aku suruh Jooheon bawak diorang pergi kat tempat selamat..Dokyeom? Lain²?"

"Kawan2 kita ak dh suruh semua bersembunyi..."

Kata Joshua.

"Jom... Kita ajar penyangak"

Kata Seungcheol dan mengeluarkan pistol dari blkgnya.

//skip//

Jooheon memasuki rumah itu melalui pintu belakang.

Ramai pekerja yg terbaring disitu dgn darah² yg keluar.

"Dokyeom hyung!!"

Panggil Jooheon namun tiada sahutan.

"Woi!!"

Tiba² seorang lelaki yg tidak kenali mengacu pistol ke arah mereka. Jooheon terus mengeluarkan pistol dan

"Bang!! Bang!!"

Terus lelaki itu jatuh.

"O-oppa.."

Eunhwa berbunyi perlahan mungkin terkejut dgn apa yg dia lihat.

"Gwaenchanha...semua nya okay.. Palli.. Kita masuk bilik kebal kt atas.."

Kata Jooheon dan naik ikut tangga di dapur.

Sedang mereka naik ke tingkat dua. Penuh mayat bergelimpangan kebanyakkanya pembantu rumah.

"H-hyung..m-museowo..."

Kata Chang Kyun.

"Hyung ada... "

Jooheon cuba bagi kekuatan pada Chang Kyun. Mereka terus mendaki anak tangga hingga ke tingkat 4.

Jooheon terus berlari ke arah sebuah bilik yg mempunyai security code. Dia memasukan code dan pintu besi itu terbuka.

"Eh?"

Dia terkejut dgn apa yg dia tgk.

"Pebende ni? Seungkwan hyung? Jihoon hyung yg jaga cctv pun menyorok dlm ni?  Orang jaga pintu pagar pun duduk sini? Sekali dgn tukang masak duduk dlm ni?"

Lalu mereka yg ada dlm tu hanya tersengih. Jihoon merupakan penjaga Cctv dgn Soonyoung awal² masuk dlm bilik itu. Dino dan Minghao yg jaga pintu pagar dalam pun ada dlm bilik tu. Dokyeom tukang maska pun ada dlm tu.

"Ah kau senyap ah.. Tutup lah nnti diornag jumpa kita"

Kata Jihoon.

"Ak tk kecut... Tgkkan Chang Kyun dgn Eunhwa... Ak nk tembak penyangak"

Kata Jooheon.

"Kau nk mati ke?!"

Soal Minghao.

"Aku buat ni sbb ak nk bls jasa diorang yg jaga ak... Bkn nya duduk kecut nyorok"

Kata Jooheon dan blah.

Unknown Prince •|[COMPLETED]|•Where stories live. Discover now