Epilog

151 7 5
                                    

Sewaktu mengemas bilik..
"Eh ni buku sape? Plain je cover dia tpi cantik", kata Hana sambil menghulur sebuah buku berkulit kayu berwarna Rosewood kepada aku.

Aku memandang buku tersebut tanpa berkelip untuk beberapa saat sebelum mengambilnya dari tangan Hana.

Aku selak cover page buku tu and pap! Terserlah satu gmbr aku dan dia. Gambar polaroid. Hmm. Gambar tu aku cuci dari kamera lepas kitaorang first time jumpa dulu.

Hana POV..
Setelah huluran aku bersambut, Ed terus selak buku tu. Pandangan dia terhenti di muka surat pertama and aku nampak pandangan tu. Pandangan yang penuh dengan kesakitan. Dan aku tahu pandangan tu untuk siapa sebab hanya dia.. Ya hanya dia yang mampu menoreh kembali parut kesakitan yang paling dalam dalan sanubari Ed.

"Ed,mianei" kataku dengan perasaan bersalah. Melihat Ed yang diam tidak berkutik menambahkan perasaan bersalah aku lantas aku rampas buku tersebut dari tangannya. Secepat kilat Ed menoleh ke arahku. Pandangan Ed yang tadinya sedih bercampur sakit jekas bertukar kepada pandangan membunuh yang sangat tajam.

"Ah shit shit shit. Habislah" gumamku sendiri.

"Aku nak pergi bilik seni" kata Ed dgn nada mendatar.

"Emm okay" balasku perlahan. Dalam hati dah berdebar tahap apa dah. Sebab apa? Sebab bila pandangan membunuh tu muncul, maksudnya Ed kedua juga muncul.

Ed POV..
Aku berjalan pantas ke arah bilik seni yang disediakan oleh pihak asrama. Bilik seni kat asrama ni ada bnyk. Seni lukisan, seni mempertahankan diri, seni muzik dan mcm2 lah. Aku selalu pergi bilik seni ni sbb x ramai budak suka. Diaorg lagi suka pergi makmal sains or bersukan.

Orang yang menegur aku langsung aku tak pandang dan mereka tahu maksud itu.

"Pergh kena palau"

"Habislah weyh"

"Datang dah"

Dan banyak lagi ayat yang keluar dari mulut diaorang.

*******
Sooooo..... Ni cerita first aku. Salah silap sorrylah sbb aku bukan penulis pro. Ye aku tau pendek sngt. Aku akan cuba buat yg terbaik untuk next chapter. Aku pun x sure ni okay ke x untuk epilog sebenarnya. Bantai jelah haha.

Stay tune!

Satu Cerita (Slow update)Where stories live. Discover now