C1

113 7 2
                                    

Ed POV

Aku masuk ke dalam bilik seni mempertahankan diri. Aku pamerkan muka datar aku. Budak2 lain yg nmpk muka aku mcm tu terus blah. Bukan apa. Diaorg takut ada yg kena belasah. Bukan nak riak tapi setiap kali aku pasang muka datar maksudnya aku x nak ada org ganggu. Kalau dia degil nak stay, dh boleh ready jadi punching bag aku haha.

Bam! Bam! Bam! Bam!

Tumbukan dan sepakan aku lepaskan bergilir-gilir. Sakit. Hati aku sakit. Satu gambar yang telah membangkitkan segala kesakitan. Hanya satu gambar. Lemahnya aku. Aku kecewa dgn diri sendiri.

Klak.

Bunyi pintu bilik dibuka. Aku endahkan sbb aku boleh agak tu sape. Either Hana or Sir aku.

Hana POV

Bam! Bam! Bam! Bam! Bam!

Aku terdengar bunyi sepakan dan tumbukan yang padu dari bilik taekwondo.

"Haih dia ni", keluhku.

Klak.

Aku nmpk dia tgh sepak x henti2 dh mcm kena rasuk dh. Mata aku tertgk rantai besi target tu. Ya Allah nak tercabut dh.

"Ed, dh lah. Nanti ter.."

BAMMMMM!!

Aku baru nak ckp haih. Ed Ed. Aku hanya mampu gelengkan kepala. Putus lagi. Kenapa lagi? Sebab benda ni dh berulang kali berlaku huhu.

Tiba-tiba....

Ed terduduk sambil menangis teresak-esak. Aku terkedu sekejap sebab dia jarang nangis depan aku. Terus aku pergi ke arah dia and peluk dia.

"Sakit Hana. Sakit sangat. Ya Allah. Hana sakit na. Sakit." ucap Ed diselangi sedu-sedan. Itu je ayat yang diulang. Aku usap belakang dia perlahan untuk tenangkan dia.

"Ed sabar. Sabar wei. Jangan mcm ni. Kau kuatkan. Kawan aku kuat. Kalau kau rasa nangis boleh legakan rasa tu. Lepaskan. Jangan tahan. Bahu aku sentiasa ada untuk kau", kataku memujuk.

Ed lepaskan pelukan aku and cakap,

"Haha, aku okay je. Bodoh sial aku. Amende lah lemah sangat haha."

Aku eratkan balik pelukan sebab aku tau semua yang dia baru cakap tu tipu. Dia x nak aku risau.

Lepas aku peluk dia balik. Dia gelak kecil tapi lama2 dia nangis lagi. Aku dh agak dia tahan.

"Lepaskan lah eddryana. Lepaskan. Cukuplah kau pendam sakit kau selama ni. Dulu aku x de. Sekarang aku ada untuk kau", kataku separa berbisik.

Hampir sejam barulah tangisan Ed berhenti. Dia tertidur. Memang mcm tu biasanya. Dia akan menangis sampai tertidur sebab penat menangis. Lepastu esoknya demam haha. Jenis susah demam tapi sebab nangis pun boleh demam. Pelik tapi benar hahaha.

"Kena readykan Panadol terus ni." bisik hatiku.

3 jam kemudian..

Ed POV

Aku buka mata perlahan.

"Hotak dia silau nak mampus", kataku. Mana tak nya, ada ke patut ngadapkan aku bawah lampu betul2.

"Ha padan muka kau. Dh balik bilik jom", kata Hana.

"Balik bilik?" tanyaku dgn muka blur.

"Cik Eddryana, sila perhatikan sekeliling awak ye. Perhatikan di mana awak pilih untuk jadikan tempat tidur petang dan apa awak gunakan sebagai bantal", kata Hana dengan nada sinis.

Aku pandang sekeliling and then..

"Fuckk!! Aduduh. Awat x angkat aku ke bilik? Bantal.. Weiiii.... X kelakar hahahahaha. Takpe ah esok aku ganti", kata aku sambil tergelak.

"Kau tu berat. Gemuk. Kalau aku angkat kau patah lah pinggang aku", kata Hana dgn nada mengejek. Boleh pulak si Ed gelak2 sebab rantai tu putus. Geram. Mentang kaya. Ugh *rolled eyes

"Wah kau. Sedap eh ngutuk? Aku yg sado ni kau kata gemuk? Kau tu yang kurus macam tiang x sedar huh", balasku x nak kalah.

"Dah dah. Balik bilik jom", kata Hana. Dh malas nak layan lah tu. So aku menang yeahaaa.

Aku pun follow dia balik bilik dgn kepala pening2 lalat. Habislah aku esok. Dahlah ada meeting esok. Matilanak

**********

Sorry uolls pendek je. Aku cuba untuk improved kan diri aku sikit2 okay?!😉

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 06, 2022 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Satu Cerita (Slow update)Where stories live. Discover now