PP Chaimae:
Het is zondag en dat betekent dat yemma koekjes gaat bakken. I love it. Er zijn geen betere koekjes dan die van Yemma. Ik ga naar de keuken om te kijken of ik kan helpen.
C= Chaimae en Y = Yemma aka Zoubida
C: Yemma kan ik iets voor je doen?
Y:Chaimae ro7 lahdi9 gha liedel (vertaling: ga aub naar de winkel)
C: Wat moet ik halen dan?
Y: wacht wacht ik gaat die lijstje maken wat moet jij halen.
C: saffi Yemma isg.
Y: aghzath (kijk) jij moet melek 3 pakken, boeter, suiker, chocola, Miel, Olie, vanillesuiker, pinda's halen. Waga.
C: ja is goed Yemma. Ik ga naar boven snel omkleden en dan ga ik weg.
Y: waga, maar doe snel.
*Chaimae gaat naar boven om zich om te kleden, dit is wat ze aan doet ⬇️⬇️⬇️
Zo ziet Chaimae er uit:
Y: EWAAA CHAIMAEE JIJ GAAT NIET NAAR BRUILOFT!!! JIJ GAAT NAAR LIEDEL OM DE HOEK!!! YALATIEF. IN DIE TIJD IK WAS 100X BOODSCHAP GIEDAAN.
C: jaa Yemma ik kom al ik ben klaar.
*ze komt naar beneden neemt haar sleutels en het geld in haar tasje en gaat naar de winkel.
Aangekomen bij de winkel pakt ze een karretje en pakt het boodschappenlijstje uit haar tas en begint met alles te pakken. Nadat ze alles wat ze nodig heeft, heeft gepakt, pakt ze ook wat lekkers in de avond. (voor de dikzakken anders ons je weet wat ik bedoel, de magazijnen milka, Oreo, donuts etc. #schrijfster😂) Ze komt aan bij de kassa waar like always een lange rij staat. Chaimae pakt haar tellie en scrolt wat op insta totdat haar Yemma een appje stuurt dat ze snel moet doen. Ze reageert met dat ze in de rij staat, maar dat het druk is. Na lang gewacht te hebben is zij aan de beurt en zet ze alle boodschappen op de band. De jongen achter de kassa knipoogt en zegt of ze boodschappen doet voor haar ouders. Ze betaalt en doet de boodschappen in de tassen en gaat dan weg.
*thuis aangekomen
C: salam alaikoem ah Yemma. Ik heb alle boodschappen gedaan en paar dingen extra meegenomen voor in de avond. Y: chokrane, ik ga nu lieker koekjes maken. Ga maar jou huiswerk maken ik ga jou roepen wanneer die koekjes klaar zijn.
Ik ga naar boven wissel me kleren voor een Marokkaanse huisjurk. Ik doe me kaarsen aan en pak me boeken op me bureau. Ik zit trouwens op het vwo vierde klas. Ik begin met wiskunde sommetjes maken. Wanneer ik dat af heb per ik Frans woordjes en als laatst maak ik een samenvatting voor Natuurkunde, want donderdag heb ik een PW. (zo ziet mij life er ook uit, leren, leren en nog eens leren😴)
*2 uur later.
Yemma roept me vanuit de keuken gaat de koekjes klaar zijn. Ze gaat even naar boven om te gaan bidden en zegt dat de koekjes in de trommel op de keukentafel liggen. Ik ga naar beneden en als ik in de koekjestrommel kijk zie ik dit: ⬇️⬇️⬇️
Ik wachtte totdat ze klaar was met bidden en naar beneden kwam. Toen ze naar beneden kwam lachte ze zich rot en zij dat de koekjes nog in de oven zaten en nu wel klaar zouden zijn. Ze haalde de koekjes uit de oven en Oh my Allah wat roken ze lekker. hmmmmm deze worden door mij allemaal gesloopt zometeen let maar op. Mijn moeder haal de ze 1 voor 1 van de oven schaal en deed ze op een bord.
Zo zagen de koekjes eruit ⬇️⬇️⬇️
Mohim ik en me Yemma hebben de koekjes gegeten en mijn moeder heeft me gepakt met die grap. Maar geloof mij ik ga haar 2x zo erg terug pakken.
Heyyy lovies❤️
ik heb weer geupload. 700 woorden deze keer. wat vonden jullie ervan.
Comment💬
Stem ⭐️
En ik zie jullie het volgende deeltje weer 🌸
Bslemaaah hbiba's
💫
JE LEEST
Oldschool things
HumorIn dit boek ga ik schrijven over dingen die oldschool ouders doen. Van uitspraken tot daden alles komt erin. Als je inspiratie hebt kunt je me die altijd via een privé berichtje sturen