pp Chaimae
Het is zaterdag en het is zomervakantie, ik word rustig wakker door de zonneschijnen. Ik kijk op mijn wekker en zie dat het al 10 uur is. Ik loop naar de badkamer, verricht de Wudu en ga dan bidden. Als ik klaar ben kleed ik me om in mijn Marokkaanse huisjurk en loop ik naar beneden. Beneden aan gekomen kom ik mijn moeder tegen en groet haar en geek ik een kusje op haar voorhoofd. 'Salam yemma, lekker geslapen' 'Wah eh benti tsagh mli7 nhara, ie Shem?' (voor de niet-berbers: ja mijn dochter, ik heb goed geslapen, en jij?) 'Ik ook' 'MORGEN GAAN WE NAAR MAROKOOOO' begin ik opeen te schreeuwen. Yemma staat me echt raar aan te kijken van, waarom schreeuw jij ik sta naast je hoor. 'Roestig a bnadem, ik sta naast jou.' 'Yemma, kom vandaag naar stad voor laatste dingen kopen.' 'Wah ingoed, maar wij eerst moeten eten.' Ik hou echt van yemma, ze heeft allemaal lekkere dingen op tafel gezet, msemen, eitjes, olijfolie en olijfolie en natuurlijk niet te vergeten etay.
Nadat we lekker hebben ontbeten gingen we ons allebei omkleden om naar de stad te gaan. We hebben gelijk ook een lijstje gemaakt van de dingen die we nodig hebben, want je weet Marokkanen kopen altijd zoveel onzin dingen waarvan ik het bestaan niet eens van weet🤦🏻♀️.
Dit is mijn outje voor vandaag ⬇️:
ik hou echt van die rok, trui setjes 😍 en omdat het koud was ff een jasje aan.
We lopen naar de auto en we rijden naar de stad. Let's go shoppingggg.
* aangekomen bij h&m
C: Yemma, ik wil paar bloesjes halen, want ik heb rokken gekocht die ik wil combineren.
Y: waga, ik moet straks ook nog pyjama koepen. Kado's hebben wij al giekocht, die hoeft niet meer.
C: saffie, ik heb alleen nog bloesjes, paar losse broeken, vliegoutfit en nog een paar schoenen halen.
Y: wejow, wejow jij gaat niet verhouzen, alleen 4 weken naar Marco.
C: ewa yemma, wij zijn shab garij (Europeanen)
Y: zied doe snel waha.
* na geshopt te hebben in alle winkels van de stad
Y: wejowww, ik ben moe. Kom eten.
C: is goed, yemma.
We eten wat bij een schattig Marokkaans restaurantje, dit is wat ik heb besteld ⬇️:
Je weet Marokkaans eten is Bae, maar dit is gwn niet te beschrijven.
*thuis aangekomen
Ik kleed me weer om naar mijn Marokkaanse huisjurk en we gingen onze koffers alvast inpakken en de tassen met cadeau's die als normaal weer meer bevatten als onze koffers bij elkaar. Yemma komt opeens mijn kamer binnen. 'kom die koffers wegen.' vraagt ze aan mij. Ik kom haar kamer binnen en ik schrok. Ik ben gewend dat we veel tassen hebben voor familie maar dit keer was echt niet normaal. Ik zie gewoon 4 grote tassen waarvan de rits bijna openklapt en nee ik overdrijf echt niet. Maar mohim, ze vroeg of ik kon wegen. We mogen maximaal 50 kilo meenemen. Yemma zegt zo: 'ik hieb gievoeld, is ongievier 46 kieloe.' Ik moest lachen vanwege haar 'nauwkeurige' meting. Ik pak zo die offerweegschaal en zie 75 kilo. Je moest yemma's gezicht zien WHAHAHHAHA. 'iewa 7souma, gien kado mieniemen.' zei ze. 'Neem de kleren mee en laat paar eten hier thuis. 'saffie waga,' antoowrde ze. We gingen paar dingen weghalen en en al onze koffers beneden leggen.
*volgende dag
Yusuf mijn broer gaat ons brengen, want hij blijft in Nederland voor zijn studie. Hij heeft zich eigenlijk nog nooit voorgesteld:
pp Yusuf
Yusuf: Ewa dreries ik ben dus de broer van Chaimae en de legend yemma Zoubida. Ik ben 22 jaar en ik studeer geneeskunde, want ik wil in Sha allah chirurg worden. Ik studeer btw in universiteit leiden. Ik wil eerst mijn studie afmaken en dan in Sha allah de perfecte vrouw ontmoeten. dit ben ik, wacht ik maak foto ⬇️:
Ewa ja ik heb me voorgesteld, ik zal ook vaker in het boek komen.
Maar ik breng mijn yemma en zusje dus naar Schiphol en wejow ze hebben kapot veel koffers en raad eens wie dat mag dragen. Me🙋🏻♂️
pp chaima
We zitten nu in het vliegtuig. On our way to maghribbbbb 🇲🇦☀️
Ewa hbiba's hoe gaat het ermee. Met mij goed alhamdolilah🌸
nu zoals altijd weer een dilemma:
🌸1 leven van 1000 jaar of 10 levens van 100 jaar?🌸
⭐️ stem
💬 reageer
Feedback en ideeën zijn altijd welkom.
Bye schattekes en tot volgend deeltje😘
JE LEEST
Oldschool things
HumorIn dit boek ga ik schrijven over dingen die oldschool ouders doen. Van uitspraken tot daden alles komt erin. Als je inspiratie hebt kunt je me die altijd via een privé berichtje sturen