1. Bölüm

17 5 0
                                    

Bir süredir hazırladığım sizler için derlediğim birkaç bilgi:

Karat nedir:
Karat, evet, elmas ve nice değerli taşın ölçü birimi karat... Nereden geliyor bu güvenilirlik derseniz, keçiboynuzu tohumlarından geliyor. Dünyadaki tüm keçiboynuzu tohumlarının ağırlığı aynıdır ve bu hiç değişmez....

Türkçe'de en fazla, farklı anlama sahip olan kelime, TDK sözlüğüne göre 56 ayrı anlamıyla "çıkmak"!

"Fıstık gibi" veya "bomba gibi" benzetmelerini aynı durumlarda kullanmak tesadüfi değil. Zira fıstık hiç de sandığınız kadar masum değil, dinamit yapımında kullanılan malzemelerden yalnızca biri.

Yazı tura çıkma şansının yarı yarıya olduğunu sanıyorsanız yanılıyorsunuz. Madeni paranın "tura" tarafındaki resim, yazı tarafına göre ağırlık yarattığı için, altta kalma ihtimali daha yüksektir.

ABD'nin Utah eyaletinde nükleer bomba sahibi olmak serbest ama eyalette bu bombayı patlatmak yasak.

Dünya genelinde her gün yarım milyarı aşkın tweet atılıyor ve bu tweetler Amerikan Kongre Kütüphanesi tarafından 2006 yılından bu yana özenle arşivleniyor.

Size tarihteki en kısa savaştan bahsedelim; 1896 yılında yapılan İngiliz - Zanzibar Savaşı, 38. dakikada Zanzibar'ın teslim olmasıyla sona ererek tarihe adını altın harflerle yazdırmayı bilmiştir.

Çikolata, köpeklerin kalp ve sinir sistemine zarar vererek onları ölüme götürme potansiyeline sahip. Yarım kilo kadar çikolata küçük bir köpeği öldürebilir.

Aklınızda bulunsun...
Yapıştırma amaçlı kullanılan bantları işlem öncesi buzdolabında bekletmeniz halinde çok daha uzun süre dayanmalarını sağlayabilirsiniz!

Müzik aklın da gıdasıdır:
Bir enstrüman çalmak IQ değerinizi en az 5 puan artırıyor, küçük yaşlarda başlanan çalışmalar ise analitik düşünce açısından oldukça etkili.

Bir insan hayatı boyunca ortalama 22 kilogram deri kaybediyor.

Eğer bir insan 8 sene, 7 ay ve 6 gün bağırabilseydi (aralıksız), bu bir kahveyi ısıtabilcek olan enerjiye eş bir enerji oluştururdu.

Bir kilo limonda bir kilo çilekten daha fazla şeker vardır.

Dünya üzerindeki tüm volkanlar aynı anda patlarsa ne olur:
Patlayan volkanlara yakın bölgelerde yaşayan milyonlarca insan hayatını kaybeder. Ancak ilk etapta ölenlerin şanslı olduğunu söyleyebiliriz.
Zira volkanlardan yayılan küller atmosferi kaplar, ekinler ve hayvanlar ölür, yeryüzü uzun yıllar güneş ışınlarına ulaşamaz. Bu da geride kalanların oldukça sıkıntılı bir dönemde hayatlarını kaybedecekleri şeklinde yorumlanabilir.
Böyle bir durumdan insanoğlunun kurtulup kurtulamayacağını söylemek oldukça zor. Ancak şunu rahatça söyleyebiliriz bu denli bir felakette pek çok türün nesli tükenir, milyarlarca insan hayatını kaybeder.

Sıkıldığımızda zamanın yavaş akması:
Beynimizde yer alan anıların depolandığı hipokampüste mini 'zaman damgalarını' tetikler, böylece olayların ne zaman gerçekleştiğini biliriz Ancak uyarılmamışsa bu sinyaller bulanıklaşır. Bu da bizim zamanın yavaş aktığını hissetmemize neden olur.

Ay nasıl kokar:
Anlaşıldığı kadarıyla Ay barut gibi kokar. Ay'da yalnızca on iki kişi yürüdü ve bunlardan hiç biri özel uzay giysileri nedeniyle Ay'ı koklayamadı. Ancak Ay yüzeyinden kabine döndüklerinde yanlarında bu tozlardan bol miktarda sürüklüyorlardı. Astronotlar Ay'daki toprağın kara benzediğini, barut gibi koktuğunu ve tadının çok kötü olmadığını söylediler. Bu toprak büyük ölçüde, Ay'ın yüzeyine çarpan göktaşlarının yol açtığı silikon dioksitten meydana gelmektedir; bunun yanısıra demir, kalsiyum ve magnezyum gibi mineraller de içerir.

En yüksek dağ nerede:

Dünya'da değil, Mars'ta... Dev volkan Olympus Dağı (Latincede Olympus Mons) güneş sistemindeki ve bilinen evrendeki en yüksek dağdır. 22 km yüksekliğindeki Olympus Dağı Everest'ten üç kat daha yüksek. 624 km genişliğindeki bu dağ Britanya adalarının bulunduğu alanın tamamını kaplayabilir.

İlginç Bilgiler KılavuzuHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin