2. Bölüm

17 4 0
                                    

Develer nereden gelir:

Afrika ve Arap çöllerinin simgeleri olsa da deve Amerika kökenlidir. Atlar ve köpekler gibi, develer de 20 milyon yıl önce Amerika'nın otlaklarında evrildi. Bu hayvanlar o zamanlar, bildiğimiz haliyle hörgüçlü yük hayvanları olmaktan ziyade, daha çok zürafaya ya da ceylana benziyordu. Bering kara köprüsünden Asya'ya 4 milyon yıl önce geçtiler.

Ses duvarını aşan ilk icat nedir:

Kırbaç... Kırbaç 7 bin yıl önce Çin'de icat edildi, fakat kırbaç 'şaklaması'nın, kırbacın sapına çarpan derinin sesi olmayıp, mini bir ses duvarı patlaması olduğunun anlaşılması ancak 1927'de yüksek-hızda fotoğrafçılığın icadıyla mümkün oldu.

Birinci Dünya Savaşı'nda kullanılan Alman üniformaları neyden yapılmıştı:

Isırgan otu... Birinci Dünya Savaşı sırasında hem Almanya hem de Avusturya'da pamuk kıtlığı vardı. Pamuğun yerini tutabilecek uygun bir madde arayan bilimciler zekice bir çözüm denediler: Çok az miktarlarda pamuğu ısırgan otuyla karıştırdılar; özellikle de kaşındıran ısırganların (Urtica dioica) sert liflerini kullandılar.

1800'de Tayland Kraliçesi Sunandha Kumariratana herkesi gözü önünde ölmüştü. Çünkü kraliçeye dokunmak yasaktı.

Dünyanın en çok satan telefonu iPhone değil Nokia'nın 2003 yılında satışa çıkardığı ve 250 milyon satan Nokia 1100'dur.

Steve Jobs Suriyelidir. Babası Abdulfattah Jandali adlı Suriyeli Arap'tır ve Jobs'u evlatlık vermiştir.

İlginç Bilgiler KılavuzuHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin