10 jaar later
Ik had weer die cut nachtmerrie over mijn zus ,die ik nauwelijks ken . Hetgene dat ik had gedroomd was zo absurd dat het niet waar kon zijn. Ze was overleden door een autoongeluk .Pfff wat is het warm,dacht ik bij mezelf. Ik liep naar het raam en geef er een harde snok aan. Er klinkt een luidde klik en het raam is open.ik liep naar de badkamer . Ik pakte de borstel en kamde al de knopen uit mijn haren. Ik keek in de spiegel en zag mijn groen- blauwe ogen met een spikkeltje goud. Volgens mijn ouders lijk ik op mijn zus toen ze mijn leeftijd had. Ik liep naar de wasmand en gooide er mijn koeienpyjama in. Ik ben gisteren 16 geworden en het is hetzelfde als 15 zijn.'Am school!'klonk er uit de verte.Ik keek op de klok. Shit,shi,shit ik ben straks nog te laat. Ik liep naar de gang en pakte mijn boekentas en mijn fiets. Ik sprong op mijn fiets en racete naar school. Ik had de poort net achter me gelaten toen de bel ging . He ,Ammie riep Lotte uit de verte. Lotte is mijn BFF. Ik liep naar haar toe en gaf haar een knuffel . We gingen in de rij staan. Het is toch zo plezant om je dag te beginnen met wiskunde( super sarcastisch).binnenkort is het de langverwachte zomervakantie . Hey Ammie wat ga jij eigenlijk doen in de vakantie ?ik zou het niet weten en jij? Ik ga jou stalken tot je meegaat naar de bioscoop. We liepen met het gebruikelijke slakkengangetje naar het lokaal. Ik plofte neer op de krakende stoel ,haalde mijn wiskunde boek boven en deed alsof het me interesseerde . Toen het mooiste geluid ter wereld door het lokaal schalde liep ik naar buiten en vroeg me af waarover we het eigenlijk hadden gehad. Het zal wel niet interessant geweest zijn. Ik liep naar het lokaal van zedeleer . De les ging over waarzeggerij wat natuurlijk onzin is maar toch boeide het me. De lerares had het over een parallel wereld die zou grenzen aan de onze. Ze vertelde over de wezens, de planten en het landschap ook nog over de krachten van die wezens en hun aard. Doorheen het hele verhaal merkte ik dat haar stem een hypnotische uitwerking op me had. Of lag dat gewoon aan het feit dat ik voor het eerst oplette? Het is niet zo dat ik slechte punten had hoor. Ik vroeg me af hoe ze dat allemaal in een les had kunnen proppen. Ik bedoel maar . Ik kon amper een stap verzetten . Ik zag dat het voor de rest niet beter was, alleen Lotte bleef onvermoeibaar zitten. De lerares vroeg mij en lotte even te wachten. Aarzelend bleef ik staan. Ik draaide me om en liep naar binnen. De deur sloot zich vanzelf. Ik zweer het de deur bewoog van zich zelf. Niemand had hem aangeraakt .ik hoorde de roestige sleutel in het slot kraken, ik draaide me om en zag geen sleutel. Wat is hier toch aan de hand? Ik stak mijn hand uit en probeerde de deur te openen,maar dat ging niet. De leerkracht zei met een heel erg serieus gezicht Am je weet toch wel wat je bent? Mezelf antwoordde ik niet erg lollig. Haha grappig Am ,maar dat is het foute antwoord . Dacht ze nu echt dat ik niet wist wie ik was? Je bent de laatste waterdraak . Dan had ik dat wel gemerkt.lotte wierp me een kwade blik toe en ik negeerde die totaal. En ik ben een bosnimf zei Lotte . Haha grappig hoor ,nu zijn we allemaal mythische wezens en dan gaan we gezellig naar nooit gedachten land , denken jullie dat ik een idioot ben en dit ga geloven? Ik liep terug naar de deur en gaf er een harde snok aan. Ik had perongelijk de hele deurklink eruit getrokken . Fijn ,mompelde ik met een zuur gezicht .de lerares duwde me een briefje in mijn handen en zei dat ik er maar eens over zou moeten nadenken .
Een paar minuten later fietste ik ongezien de schoolpoort uit en reed naar het bos dat om de hoek van mijn huis ligt. Aan een boom maakte ik mijn fiets vast. En liep naar mijn favorite boom . Hij was mijn favoriet omdat je erin kon klimmen . Ik klom naar de top en maakte ging relaxed zitten in dekruin van de boom. Ik pakte het papiertje uit mijn zak en las het . Er stond een of ander gedicht op . Het ging als volgt : de laatste waterdraak brengt met haar adem verlossing in ons oude land . Samen met de anderen , waaronder zich een fairie ,een bosnimf ,een prins van licht en een onverwachte gast bevindt, zullen zij hun koninkrijk doen verijzen en neon verslaan. Wat was dit : een slechte grap? Vol met twijfels stak ik het papiertje in mijn zak . Ik legde mijn hoofd op de bladeren en ging al gauw naar dromenland .
Dit is het eerste hoofdstuk en ik hoop dat jullie het leuk vinden . ( eigenlijk heb ik er nog zes maar ik typ niet zo graag) . Het volgende hoofdstuk zal ik zo rap mogelijk overtypen . En tot het volgende hoofdstuk , hopelijk. Please schrijf je mening hier over . Misschien volgt dan het volgende hoofdstuk wat rapper .
JE LEEST
De laatste waterdraak
FantasyAm is de laatste in haar soort. Ze heeft iedereen van wie ze hield verloren. En dan heb je nog Will : een knappe jonge prins die niets van haar moet weten. Toch voelt Am zich aangetrokken tot hem. Waar slaat de voorspelling op?