Chapter 7 : Secret

148 12 4
                                    

Tajuk: AGKAS (Janji/Promise)
Chapter 7: Secret

"Sebenarnya Mr. Six seorang agent.." kata Polis itu.

"Agent? Agent apa? Daddy kerja agent apa?"

"Minta maaf miss Scarlett. Kami tidak mahu kamu salah sangka........"

"Ya saya tau, bagus kamu bagitau cepat sebelum saya anggap yang bukan-bukan!!" Sambil saya tercari-cari lagi kalau ada lagi beruti dimana-mana dalam HOB

"Miss sebenarnya bapa kamu tu..... kami sudah lama mau cakap tapi kami tidak sempat. Setiap kali kami mau cakap ada saja halangan kami. Sebenarnya dia itu seorang..

Teeeeeeeeeeeeeeeeeettt ⏰

Alarm saya berbunyi!!! Aaaahhh jam 6 pagi sudah. Aduiii saya mimpi ka tadi????????

Aduh penat kali saya baca surat-surat yang daddy hantar ni. Bertaburan atas katil ni surat. Gilaaaaa tadi punya mimpi. Jam berapa saya tertidur. Mana phone saya?

Ahh ini dia. Aduii ada message Eden. Hari ni boleh datang kerja.

Aiihhhh terbawa-bawa dalam tidur tu persoalan apa kerja daddy.

Sedia dulu la. Mau pergi HOB.......

---------------------------------------

Sejak saya kerja di HOB ada banyak hal yang sudah saya belajar. Belajar erti bersabar, belajar erti kasih sayang adik beradik, belajar erti meneruskan hidup dan berharap. Mana ada sekolah yang mengajarkan hal ini.

Kalau ingat mimpi saya aduuuiiii..bahaya pula mimpi ni.

Ahhh. Akhirnya HOB sudah siap! Parking dulu basikal.

Waahhh pintu baru oh..
Eden memang seorang yang kreatif, tengok warna ni pun cantik, macamana hitam, kelabu, putih dan hijau boleh secantik ini?? Adui kesian kau Scarlett patutlah saya hampir gagal elektif masa sekolah dulu hahaha..

Welcome to the all new HOB
"DEDICATED TO EVA"
Wahh Eden really love his sister

"Good morning Scarlett!!"

"Yaaarrkkkk......" terkejut saya....

"Kenapa ko? ko buka kuda-kuda silat pula?"

"Err... morning bossku... eeehhhh bossku pula, good morning Eden.. hehehe"

Sambil tersenyum Eden bagi saya secawan kopi....OMG wangiiiiii...tarik nafas.......eemmmmmmmmmm

"bruuutttthhhhh...!!"

Cilaka, si Eden kentut!!!

"Sorry Scarlett, banyak saya minum kopi tadi buat resepi baru...hehe itu la lain sikit ni perut pagi ni. Macamana? wangi kah?"

"Kentut Eden wangi juga la.. hehe"

"Errr...hahahaha.... minum la dulu tu kopi.. dan kentut juga haha.. saya masuk office sekejap mau design sesuatu ya. Oh ya satu lagi hari ini ada dua orang tetamu khas mau datang. Diorang ada dengar cerita pasal Eva dan HOB, so diorang insterersted mau datang. Nanti kamu sambut mereka ya"

"Okay Eden.. sorry saya macam bingung-bingung....."

"Its okay Scarlett.. your secret safe with me....see you.."

"Eh? Secret??" apa maksud Eden? Secret apa? aaaaaaahhhhhhhh.. Kenapa muka aku jadi panas? aduuuuhhh buduhnya kau pagi ni.

aaiiihh.. Mandak ko mau tua sudah makin susah ko bawa diri depan orang. Saya ada penyakit nervous ba kali ni.

--------------
Ahhh ada customer datang...

"Hello selamat datang"

"Hello, kamu Scarlett?"

"eh Ya saya Scarlett? Macamana kamu tau?"

"Oh kami yang mau datang tengok HOB tu, Eden ada cerita serba sedikit dari FB dia pasal HOB dan siapa-siapa yang ada disini."

"Ohhhhh.. iya-iya kamu pula tu,,,aduii sorry. Mari silakan masuk tuan, puan" Waaahhhh gentlemen sama lawa oh ni sumandak, siapa diorang ni ah?

"Macamana kerja disini? Okay?"

"Okay juga puan, err dan tuan, cuma itu la saya baru ja beberapa bulan disini, dan kan tempat ni kena insiden kebakaran, lepas tu adik Eden terlibat juga.."

"Iya betul, kami turut berdukacita juga. Semua ni berlaku pasti membawa berkat yang lain. Bukan bermaksud semua yang berlaku ni bagus dan bawa keuntungan kepada kamu, kan sampai ada yang pergi selamanya.."

"Betul tu puan, tuan" wahh seems like they are really good people.
"So boleh saya ambil order?"

"Em kami mau yang coffee baru Eden buat tadi pagi boleh?"

"ehhhh? Dari mana kamu tau?"

"Instagram story si Eden, dia bilang My New Coffee Recipe dan ada satu lagi post, lucu pula... ni baca......."

"Coffee or my Fart yang wangi?..... aaahhhhhh ... ehehe,.. errr . err.. aduiii.. dia post.."

"Haa miss kenapa kamu jadi merah?"

"Eh tiada la.. errr... i go and get Eden for you two...oh tidak maksud saya saya panggil boss Eden dulu.. hehehee..." okay Scarlett buat muka tidak malu... dua langkah ke belakang....dan... larrriiiiiiii..

Adddduuuuuhhhhh malunya saya hari ni...adui mana sudah pintu office Eden tu, oh di tingkat 2 pula..

Lari naik la... ooooppppsssss

Kaki kiri saya tidak sampai di anak tangga ke 3, tapi kenapa tidak jatuh? Tiba-tiba saya sedar tangan saya ada orang pegang.. Eden...

"Naaahhhh Lett, hampir jatuh......."

Lett? Eden panggil saya Lett??... jatuh? jatuh dari tangga tidak.. Eden ko tidak tau.. aku sedang jatuh,..... jatuh.... jatuh ha...

brrruuuutttthhhhhh

CILAKAAAAA terkentut lagi si Eden, baru saya mau feeling....aduuiiiii

"Heheh, syukur saya ada sini sempat tangkap ko, diorang sudah sampai kan?"

"Iya Eden, errrrr... sudah,, diorang minta bikin kopi kamu yang tadi pagi, yang coffee kentut.. hehehe"

"hahaha.. ya kah.. bah mari kita pegi sana"

----------

"Eden! Waaah akhirnya saya jumpa kamu disini HOB."
"iya oh Eden saya dan hubby saya lama sudah mau pergi sini tapi sibuk betul.."

"Waahh akhirnya kita jumpa juga.. mari duduk, saya perkenalkan Scarlett... nah Scarlett ini la kawan saya yang saya cakap tadi pagi tu.."

"Iya kamu sudah jumpa, hehe, hello sekali lagi tuan, puan"

"Jangan la bah sampai formal betul Scarlett....hahahaha"

"Saya Videl yang ini suami saya Geo, selamat berkenalan Scarlett..........

"Videl? Geo? macam pernah dengar...tapi di mana?........

To be Continue

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 02, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

AGKAS janji/promise Where stories live. Discover now