Pov Amber
Ik zet mijn fiets in de schuur , pak mijn tas eruit en loop naar binnen. Papa staat alweer met een tuinpak,een hark, een schoffel en handschoenen in zijn hand. ' Verdomme, moet ik tuinieren' zeg ik in mezelf. Ik pleur mijn tas neer en grijp de spullen uit zijn klauwen. Ik loop naar de schuur, trek mijn All Stars uit en verwissel ze met mijn regenlaarzen. Als ik klaar ben ga ik aan de slag. * 1 en half uur later*. ' Ben je nou verdomme nog niet klaar' schreeuwt papa naar me. ' Doe het zelf dan, klootzak' Roep ik boos terug. Ik sla mijn handen voor mijn mond, en zie dat papa boos op me af komt. ik ontwijk hem , trap mijn laarzen uit en ren naar binnen. Snel trek ik de deur achter me dicht en doe hem op de haken. Ik pak mijn tas en ren naar boven. Snel kruip ik achter het luik en weer zet ik mijn geluid op stil. ' kut mijn beer' Snel kruip ik uit het luik pak teddy en kruip er weer in. Net op tijd want hij is al boven. Blijkbaar heeft hij een ruit ingeslagen. ' Asociale zak 'zeg ik in mij zelf. Gelukkig dat Jord hier niet meer woont die had het nooit overleeft hier. Ik pak mijn portomonnee en haal er een foto uit. Op de foto staan ik mama en Jord. Ik krijg tranen in mijn ogen. Ik schrik op want ik hoor de kast deur opengaan. ik doe het luik opslot. en kruip door het gangetje naar mijn geheime kelder. Ik zet mijn spullen op de trap en doe het luik/deurtje dicht en opslot. Hoop dat ik hier veilig ben. Na een uur kom ik mijn kast uit kruipen. Wauw, ik heb het nog nooit zo heet gehad. Ik druk mijn spullen achter het luik en doe het opslot. Ik loop snel naar beneden en pak een schoffel. Snel doe ik alsof ik al de hele tijd aan het werk ben. Hij loopt naar de schuur en haalt het oude ijzeren harkje van Jord eruit. ' Bedankt pap, dat je me helpt' zeg ik gerust. ' Ik help je niet slet' zegt mijn vader boos. Plotseling voel ik 4 plekken branden bij mijn borstkas ( net boven me borsten, net onder mijn kin ) Ik kijk en zie dat papa met zijn hark er langs is gegaan. Ik gil het uit. ' AUW AUW , GODVERDOMME , IEMAND HELP ME DAN!!' schreeuw ik zo hard mogelijk. Papa komt naar me toe lopen. Langzaam laat ik me op de grond zakken. ' Doe wat je wilt ' zeg ik slap. Hij trapt en slaat me overal waar hij me ook maar raken kan. Ik voel de pijn maar zeg niks. ' De klootzak' zeg ik zacht.
JE LEEST
Mishandeld door mijn vader
Teen FictionAmber Hovendam wordt mishandeld door haar vader. Terwijl haar moeder hier nóg niks van af weet... Ze merkt niet dat Amber gemarteld wordt door haar vader. Amber besluit om het tegen haar moeder te vertellen. Er wordt aanifte gedaan, maar de politie...