kapitel 1

14 0 0
                                    

"Hej det är Becka!"

"Hej Becka det är doktorn!" (kom ej på något doktor namn)

"helsvart jag osäkert.

"eh...Det är typ så att din mamma har dött!" Han han inte avsluta meningen från jag börja springa mot sjukhuset. Nej jag hade inget körkort.

●●●●●

"Hej Mrs.Gomez? vilket rum?" Sa jag snabbt när jag kom fram till disken på sjukhuset.

"rum 205!" sa hon med ett leende. Mitt hjärta bankar hårt. Varför jag VARFÖR?

Min pappa dog när jag var 13 år. Och jag har inga syskon. Min mamma har gått sjuk länge med cancer så detta va väntat. (Jag va 19 år)

"rum 205!" viskar jag för mig själv och trycker ner handtaget till dörren.

"MAMMA!"fick jag fram mellan tårarna.

"Becka! vi beklagar verkligen!" sa någon bakom mig.

"d-det va inte ert fel!" sa jag och sprang fram till sängen där mamma låg.Död. Hennes ansikte va blekt och hon såg plågad ut.

"m-mamma jag älskar dig!" sa jag och krama henne.

●●●●

Jag slängde en blick mot klockan den va 18 jag hade varit här i två timmar. Jag klara inte mer.

"förlåt mamma men jag måste gå!" snyfta jag fram. Det fanns en spegel i rummet. Mitt smink är säkert kletat över hela ansiktet.

Min mascara hade bara runnit lite.

"Hej då mamma!"

Jag gick med snabba steg mot hissen. I hissen stod en kille med brunt lockigt hår. Han va rent inne i mobilen.

*pling*

"HEJ NATE" jag fick ett leende på läpparna.

Killen framför mig kolla upp. Han va rätt söt.

"Hej Becky! du jag måste berätta en sak!"

"vad?" undra jag ledsamt.

"jag måste göra Slut!" sa han snabbt.

"VAA!" det blev en lång tystnad. Jag la bara på. Idiot mumla jag. Killen med brunt lockigt hår va jävligt söt.

Det regna ute. Det åskar säkert också! Men det stoppar inte mig. Jag går ut. Jag börja frysa. Mina ben ville springa. Min lägenhet va bara några gator iväg från sjukhuset.

Det va ganska lerigt på väg hem. Men jag sprang endå. Jag råkade trampa fel och föll mot marken. Precis innan marken nudda mig kände jag två starka armar under min rygg. Jag titta upp och mötes av två bruna fina ögon.

"Hi" sa främlingen.

"oh hi. Thank you so much!"sa jag glatt när jag märkte att han hade räddat mig från att trilla.

"are you she from the hospital?"

"yeah and how are you?" jag kände igen han.

"I stood in the same elevator as you!" Nu kände jag igen han.

"oh you!" sa jag och skratta. Vi märkte inte att vi stod ute i regnet.

"what's your name?" så killen.

"my name is Becka. and your name is?"

"Harry. Styles" Harry Styles det har jag hört innan.

"can i got our number?"

"yeah of course! " sa jag och knappa in mitt numer på hans Iphone.

"eh i most go. THANKS!"

"BYE. nice to meet you!" sa han och krama om mig.

"bye!" Gud vad Harry är söt!

●●●●●

Jag hade inte varit inne på Facebook i en vecka. Så jag gick in nu. Där va inget roligt så jag gick in på instagram. Jag tryckte på upptäck och kolla lite på bilder. En bild såg intressant ut. Vänta det är ju jag OCH Harry. Under bilden stod det: 'Harry Styles from One Direction. Are This Harrys new girlfriend?'

Jävlar va det han! Gud jag har inte tid för sånt här.

*ringer*

"Hello is Becka!"

"hi it's Harry" Han har en sån fantastiskt sexig röst.

"Hi"

"I think if you want. We can do something!"

Jag kolla på klockan.  Ja den är ju bara 19 så why not.

"of course!"

"good i pick up you soon!"

"how do you now we're I live?"

"I look at you wen you walk home to you!" (vet ej om jag stava rätt men skit samam)

"okay. see you soon!" sa jag och la på.

GUD VA LÅNGT KAPITEL.

VAD TYCKER NI OM BEGINNING?

HOPPAS NI TYCKER OM DEN. HAR NI ÖSK MÅL OM HARRY OCH DOM ANDRA SKA PRATA PÅ SVENSKA SÅ SKRIV DET I EN KOMMENTAR.

HAR NI ÖNSKEMÅL ATT TYP DET BLIR HARRY PERSPEKTIV.  SÅ SÄG DET I EN KOMMENTAR.

GISSA VAD!

LIAM FYLLER 21 IMORGON.  ÖNSKE JAG KUNDE GE HAN EN GRATTIS KRAM!

MEN INTE NOG MED DET! JAG SKA KOLLA PÅ WE'RE WE ARE FILMEN PÅ BIO DEN 11 OKTOBER 12.30!

OKAY MEN BYE BYE!

midnight memories (Harry Styles fanfic)Where stories live. Discover now