Kış gelince bütün ağaçlar yapraklarını dökmüş,kendini kışa hazırlamıştır.
Kuşlar yuvalarına çekilir,çimenler sararıp solar,sular donar.
Hayvanlar kış uykusuna dalıp renkli rüyalara atlatır kışı.
Ağaçlar yalnız başına kalır,rüzgara,kara dayanmaya çalışır.Ben ise hiç yalnız kalmam, yapraklarım beni asla terketmez.Yaz kış benimle beraber olurlar.Bu tarlayada kış geldiğinde şeftali ağacının yaprakları dökülür, bir başına kalır koskoca tarlanın içerisinde.Ben tarlanın biraz uzağında küçük bir çoban kulübesinin önünde yaşarım.
Ben Kara Zeytin'im.
Çoban beni yıllar önce azık olarak yanına almış, çekirdeğimide toprağa gömmüş.
Günler haftaları kovalamış ben filiz vermişim. Sonra yapraklarım süslemiş kulübenin önünü. Asıl yurdumu sorarsanız;Anadolu'nun her yeridir benim yurdum. Her yerde çıkabilirim karşınıza ama sıcağıda çok severim.Nisan ve mayıs aylarında yeşilimsi beyaz renkte çiçeklerim gülümser sizlere. Çiçeklerimden çekirdekler büyüyüp zeytinlerim doldurur dallarımı. Yemyeşil zeytinler, yeterince olgunlaşınca toplanır evlerinize misafir olacak hale gelince yolculuğum başlar.Selelerde, küplerde uzayınca yollar aşıp sofranıza gelirim.
Yüce Allah Kuran-ı Kerim'de beni ve yağımı övmüştür.Kaç nimete böyle bir övgü nasip olmuştur çocuklar? Rabbim beni över de ben size O'nu anlatamaz mıyım?
Yüce Rabbim beni birçok besleyici özelliklerle donatmıştır. Bu yüzden Nurların Nuru , Alemlerin en kutlu müjdesi Peygamber Efendimiz de benden sık sık bahsetmiştir. Çünkü ben besleyiciyim, hiç bir yiyecek olmasa bile sizi bile doyurmaya yeterim.
Bazı günler daralır sofralar,daralır kalpler.O kalpleri yeniden genişleten rızıkları bollaştıran ise tek Allah'tır. Hepimizin rızkı , faydalandığımız bütün nimetler Allah'ın bize hediyeleridir. Dilediğinde bizden bu nimetleri alan Kabid olan Allah'tır. Kabid,dilediğinin maddi ve manevi rızkını daraltan demektir.
Ben zeytinim , lezzetli mi lezzetli , simsiyah zeytin.Sofralarınızın baş tacıyım , ekmek ben yanyana gelmeden tamamlanmaz kahvaltınız.Ben Allah'ın emrini gerçekleştirmek için hep sofranızda olacağım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kısa Hikayeler / Gamsız Baykuş
Historia CortaKARA ZEYTİN YAZ MEVSİMÎ UYKUCU KURBAĞA YABAN KURDU YULAF ŞARKI SÖYLEYEN SİVRİ SİNEK KARATAVUK BILDIRCIN YUMURTASI GAMSIZ BAYKUŞ GELİNCİK AZAK EĞERİ YARASA YAVRU AYI KARTAL HAYAT KAYNAĞI SU ŞEKER KAMIŞI ÇAĞLAYAN YEŞİL TEPE MUHAFIZ KAZ AYÇİÇEĞİ HEPSİ...