Semasa di Lapangan Terbang untuk menempah tiket ke Seoul Syaza amat tidak sabar untuk ke sana kerana dia fikir mana tahu dia terjumpa oppa kesayangan dia.Aisara hanya mampu mendiam kan diri dan mengelengkan kepalanya.
Sewaktu di dalam pesawat Aisara hanya mendengar lagu kegemaran dia yang bertajuk "Papparazi"yang dinyanyikan oleh Lady Gaga.Syaza hanya berangan sehingga tertidur.Mungkin dia berangan tentang bagaimana perasaan dia berjumpa oppa di depan mata.
Selepas sampai ke Seoul Syaza menjerit jerit memanggil nama oppanya tanpa berasa malu sampai tidak tahu orang memandangnya.Apabila selesai membuat kelulusan di lapangan mereka berjalan ke basstop untuk menunggu bass di Seoul sampai.Apabila Bass sudah sampai mereka bertanya pemandu bass."Can you send we're to Seoul City"?Aisara bertanya kepada pemandu bass itu pemandu bass itu berjawab "Cannot because I just send people to the inner village"jawab pemandu bass itu.Aisara hanya berkata okay sahaja di pemandu bass itu.Mereka terpaksa menahan teksi yang lalu lalang di situ.
Dalam masa 20 minit mereka tunggu akhirnya datang sebuah teksi.Teksi itu pun berhenti di hadapan mereka.Tanpa membuang masa Aisara dan Syaza terus naik di teksi itu.Syaza bertanya kepada tuan teksi itu "Can you send we're to Seoul City?" Pemandu teksi itu pun menjawab "I can send you to the town".Mereka pun terus masuk ke dalam teksi itu.Syaza tertidur dan dia bermimpi bahawa dia di konsert tidak kenal pasti.Di tangannya ada lightstick berwarna kuning berbentuk makhota.Di dalamnya ada tulisan "BB".Adakah dia di konsert big bang?Secara tiba tiba muncul rambut putih dengan bernyanyi lagu "Loser" apabila dia melihat dan mengingat balik dia adalah Seungri dari group big bang.Idola yang dia dinanti nantikan akhirnya dapat jumpa.Dia pun melupakan Aisara yang tiada di sebelah kiri kanannya dia tidak perasan langsung dia hanya fokus kepada nyanyian lagu itu.dia pun mengikut rentak irama lagu itu.dia menjerit sekuat hati sampai nak tekeluar anak tekak.Tiba tiba ada orang pegang tangannya dan hayun hayun banyak kali sampai tampar tampar pipinya dan secara tiba tiba nynayian itu makin perlahan makin menghilang.Tiba tiba dia tersedar dia masih di teksi.Apabila Aisara bercerita tentang dia menjerit memanggil nama Seungri oppa Syaza berasa malu.Tuan teksi itu pun tidak faham apa yang mereka berbual tetapi dia hanya menggeleng kepalanya kerana Syaza terjerit jerit.Tiba tiba kereta teksi itu berhenti seperti langgar benda tetapi tidak rupanya minyak habis.Mereka pun cemas.
Masa itu pemandu teksi pun menyuruh mereka keluar dan terpaksa berjalan kaki kerana lagi 1KM untuk ke Seoul.Aisara tidak kisah untuk berjalan kaki yang dia tahu dia akan sampai secepat mungkin ke sana kerana dia adalah atlet di sekolah.tanpa membuang masa mereka pun bergerak untuk ke Seoul.Sudah 79CM mereka berjalan mereka berasa penat jadi mereka berehat di sebuah kerusi.Tempat itu sangat sunyi.Syaza ternampak sekumpulan mengahampiri mereka dengan memakai baju kot.Tapi bila Aisara tengok balik ada orang yang tidak pakai baju dengan ada banyak tatu di lengan dan badan.Bukan itu sahaja Aisara perasan lalu dia perasan juga yang sekumpulan itu dia membawa parang dan pedang samurai.Selepas itu,Aisara menarik Syaza lari di situ.Syaza pun bertanya kenapa kita perlu lari?lalu Aisara pun berkata mereka membawa parang semua itu.Syaza pun berlari dengan pantas.
YOU ARE READING
DUGAAN YANG MELANDA SEMASA BERCUTI
ActionDua orang sekawan yang bernama Aisara dan Syaza ingin bercuti di Seoul.Jadi bapa kepada Aisara memberikan wang kepadanya.Di Seoul ada banyak tempat menarik dan tenang kerana itu Aisara dan Syaza ingin pergi ke Seoul untuk mengambil udara yang nyaman...