Bila sudah pagi mereka pun mula bergerak ke rumah mak cik Hyoji.Rumahnya agak jauh tetapi mereka tidak berputus asa untuk mengalah.Aisara memakai beg sandang yang tidak beberapa berat sangat itu pun meneruskan.
Secara tiba tiba ada sekumpulan kejar mereka.Tetapi Adib semua tidak perasan kerana mereka mengejar dari belakang.Apabila sekumpulan itu menjerit sambil pegang pedang baru mereka perasan.Mereka lari bersungguh sungguh untuk menyelamatkan diri dan nyawa.Di sana ada tiga lorong mereka tidak sempat berbincang untuk pilih lorong yang mana.Jadi mereka pilih lorong yang berlainan seperti Aisara masuk lorong ke kiri Syaza ke kanan Adib ke tengah.Mereka kutang kating berlari seperti dikejar anjing yang mahu gigit mereka.
Adib ternampak sesuatu di situ.Bila dia lihat balik ada anjing gila sedang mencari makanan di situ.Anjing itu pun terus mengejarnya.Adib berlari memusing belakang tetapi dia lupa bahawa dia pun dikejar dari belakang.Dia pun berlari dia terlanggar sesuatu iatu badan seorang lelaki.Lelaki yang mengejar dia tadi.Tanpa membuang masa lelaki itu pancung kepala Adib dengan muka tidak bersalah.Aisara dan Syaza masih berlari mencari tempat berteduh.
Tiba tiba Aisara berhenti dia ternampak rumah yang sama seperti Adib dikatakan.Bila dia ingat balik itu rumah mak cik Hyoji.Dia pun bergegas ke situ dan memberitahu abang angkat kepada Adib iatu oppa Wook bahawa mereka dikejar oleh samseng jalanan.Oppa Wook pun mengambil baju lalu mengikut Aisara.Apabila sudab sampai ke lokasi itu Aisara dan oppa Wook mencari di mana mereka.Lorong pertama yang mereka pergi adalah lorong tengah iatu lorong Adib lari.Mereka lari sehingga depan sambil menjerit jerit panggil nama Adib.Oppa Wook tiba tiba menjerit "Why"?sambil menangis.Aisara pun ke situ dia melihat kepala Adib berada disitu tetapi badannya tiada dan melihat anjing mati seperti dicucuk.Aisara pun menutup hidung kerana berbau busuk.
Tanpa membuang masa oppa Wook dan Aisara pergi dari situ.Dia pergi ke lorong Kanan.Dia mencari Syaza pula.Sebelum mereka cari di lorong Syaza oppa Wook terasa macam ada orang mengintainya tetapi dia fikir itu hanya firasatnya dia pun membuat bodoh.Sudah masuk ke lorong Syaza mereka pun menjerit memanggil nama Syaza.Tiba tiba ada benda bunyi seperti pintu lama dibuka mereka pusing belakang rupanya itu Syaza.Tetapi Aisara bukan perasan Syaza sahaja tetapi dia perasan yang kumpulan samseng jalanan itu kejar mereka semula.Oppa Wook,Aisara dan Syaza pun mula berlari ke rumahnya.Apabila hampir sampai oppa Wook menyuruh Syaza masuk lalu mengambil kunci kereta yang dimiliki oppa Wook.Syaza pun masuk ke dalam.Mereka tunggu di belakang kereta kerana tidak mahu samseng samseng jalanan itu nampak mereka.Syaza sudah mengambil kunci kereta sebelum dia keluar dia melihat dulu keadaan di luar sana bahaya atau tidak.Syaza ternampak Samseng samseng jalanan itu seperti mahu masuk ke dalam rumah oppa Wook.Setelah dia ternampak dia terus naik ke atas untuk turun secara melompat.Dia melihat bawah sudah mula rasa takut.Dia berfikir banyak kali.Tiba tiba dia nampam sebuahpokok dahannya panjang panjang.Jadi dia memanjat pokok itu lalu terus lari.Dia pun menekan membuka kereta.Aisara dan oppa Wook terus masuk setelah dibuka.Oppa Wook pun bertanya mereka mahu ke mana.Mereka berjawab mereka mahu ke Lapangan untuk balik ke Malaysia semula.Oppa Wook pun mengikut kehendak mereka itu.
YOU ARE READING
DUGAAN YANG MELANDA SEMASA BERCUTI
ActionDua orang sekawan yang bernama Aisara dan Syaza ingin bercuti di Seoul.Jadi bapa kepada Aisara memberikan wang kepadanya.Di Seoul ada banyak tempat menarik dan tenang kerana itu Aisara dan Syaza ingin pergi ke Seoul untuk mengambil udara yang nyaman...