Kisah Yang Menyedihkan

1 0 0
                                    

Sebab itulah Saya selamatkan korang.Aisara dan Syaza pun ouhkan sahaja."Jadi awak dari mana dan boleh tidak awak ceritakan tentang diri awak"?soal Syaza kepada Adib."Bole,saya ini dari Malaysia semasa itu saya bercuti dengan keluarga saya.Kami ke bandar bersama saya amat gembira.Saya adalah anak tunggal mereka.Saya suka sana sini.Masa itu saya di Shopping Mall.Saya bermain permainan di sana.Saya tunggu keluarga saya datang.Tetapi tidak muncul muncul.Selepas itu,saya dengar orang melepaskan peluru.semua pun huru hara berlari.Saya nak cari mak dan ayah saya tetapi saya ditarik dengan seorang mak cik ini.Mak cik itu nampak muda.Mak cik itu tarik saya ke dalam keretanya.Mak cik itu bercakap dengan saya dia berkata mahu mencari ibu bapa saya.Apabila dia bercerita yang kena tembak itu ialah mak bapa saya.Saya amat sedih.Saya tidak tahu apa salah ibu bapa saya.Jadi saya tinggal dengannya disini.semasa ibu bapa saya meninggal umur saya 9 tahun umur saya sekarang 20 tahun.Maknanya sudah 17 tahun mereka tinggalkan saya.Mak cik itu pun sudah meninggal.Tinggal saya dengan abang angkat saya sahaja.Saya dan dia diamanahkan menjaga rumahnya".

"Nanti awak semua boleh ikut saya ya".Adib terusap usap air matanya yang mengalir lalu senyum kepada mereka.Mereka pun seperti jatuh hati kepada Adib.Syaza bertanya "abang angkat awak itu umur berapa"?lalu Adib pun berkata 20 tahun sama umur dengan saya tetapi dia lagi tua kerana dia lahir bulan 4 saya lahir bulan 10.Sebab itu saya lebih muda."Apa nama mak cik itu dan anaknya itu"?soal Aisara kepada Adib.Adib pun menjawab."Nama mak cik itu Son Hyo Ji orang memanggilnya Hyoji tetapi saya panggil dia omma kerana saya ingat dia mak saya sendiri.Abang angkat saya namanya Son Jinwook.Saya panggilnya Hyung.Hyung Wook.Dia sangat baik.Semenjak saya ada dirumah itu mereka semua masuk islam kerana mereka lihat saya solat dan jaga adab sangat baik.Saya selalu kata kepada mereka bahawa islam itu sangat indah.Mereka sekeluarga masuk.Kalau awak semua mahu cakap dengan abang saya hanya cakap bahasa melayu dia akan faham kerana dia belajar bahasa melayu daripada saya".

"Okay,kami faham.Jadi kita balik esok ya"."Iya kita balik rumah saya esok"."Jomlah tidur saya mengantuk sangat sangat cakap Syaza sambil menguap".'Awak pergilah tidur dulu Sayaza"."Okay jangan buat perkara tidak elok ya.bye"."okay".Aisara dan Adib pun berborak sehingga pukul 2 pagi.Mereka tidak perasan langsung.Aisara pun mula mengantuk dia mahu tidur.Jadi Adib pun membenarkan dia tidur kerana Adib pun mula mengantuk.

DUGAAN YANG MELANDA SEMASA BERCUTIWhere stories live. Discover now