Chapter Five

12 4 0
                                    

Ringgggggggg 🔔

Masa pembelajaran sudah tamat....

Dalam perjalanan pulang,
Nur merasa kosong dalam dirinya.

Seperti tin yang kosong tanpa isi.
stress berpanjangan tanpa tempat mengadu. Merasa dirinya tidak diperlukan lagi.

Sewaktu dalam perjalanan pulang kerumah, tiba-tiba ada seekor anak kucing menangis mencari ibunya.

Anak kucing itu seperti ingin memberitahunya sesuatu. Nur pun mendekati anak kucing itu.
Terkejut Nur,  melihat ibu kucing itu sudah pun mati akibat dilanggar.

Kerana kesian Nur kepada Anak-anak kucing itu. Nur pun membawa anak-anak kucing itu pulang kerumah dah menjaganya.

Malam itu tiba-tiba hati Nur merasa sayu dan Nur menangis tanpa tahu sebabnya.

kringgggg ⏰
alarm berbunyi.

Nur bersiap untuk pergi ke sekolah. Dia masih rasa kosong dan rasa diabaikan oleh semua orang sekelilingnya.

Pagi itu dia mengambil tindakkan untuk melukakan dirinya dengan menggores tangannya mengunakan pisau.

Nur menangis dan melempar semua barang dimeja.

Nur tidak tahu apa yang berlaku kepada dirinya. Dan kenapa dia begitu tekanan dengan keadaan dirinya.

Ibu
"yaa Allah,  Nurrrrr..... apa Nur buat ni? Ingat Allah, nak.. ingat Allah"

Nur
"ibu....."

sambil menangis

"Kenapa semua orang tak faham Nur, kenapa semua orang tak sayang Nur.. Apa salah Nur ibu...  "

ibu
"tak ada orang buang Nur,  semua orang perlukan Nur. Sabar Nur,  semua ini ujian dari Allah. Nur kena solat"

Nur terdiam...  dalam hatinya
"mungkin ini punca aku.. aku lupakan Allah dan sekarang orang lupakan aku"

ringgggggggg 🔔

Loceng sekolah berbunyi....

Cikgu sejarah
"haa Nur, dah sampai bulan belum..  mengelamun ja kamu ni, tau tak exam dah dekat......  bla..... blaa...... bla.........bla......."

Nur
"Cikgu, saya nk ke tandas"

Cikgu sejarah
"haaa, kejap-kejap tandas... kejap-kejap tandas......bla.....blaaa.....blaaaa....blaaaa"

Nur
"cikgu, hidup ni kadang menyakitkan. Tapi kita perlu sabar hadapi ujian... kannn"

cikgu sejarah
"bila orang berleter mula nak sentap"

hihi (ketawa kecik)

habis pembelajaran sejarah...

kawan Nur
"Nur, kita tak payah masuk kelas seni. Jom lepak"

Nur
"On"

Tapi rancangan mereka gagal,  kerana guru seni dapat tahu.

Nur dan rakan-rakannya di denda.

Nur dan rakan-rakannya
"Kami berjanji, tidak akan poteng kelas lagi. Jika kami mungkir janji ,kami akan terima apa saja hukuman denda"

dan cikgu seni menyuruh mereka beratur panjang dan pegang bahu kawan berjalan disetiap derek kelas sambil melambai-lambai.

Nur
"aku malu , tapi fun arhh"

kawan Nur
"hahaha,, ni kenangan yang aku takkan lupa sampai bila-bila"

Linda
"ini kali lah"

hahahahahahaha (ketawa besar)

cikgu seni
"haa bising lagi,nak saya buat lagi ke?"

rakan-rakan Nur
"taknak cikgu"

Waktu pembelajaran sudah tamat...

Kawan Nur
"malam ni lepak, jangan cakap tak on"

Nur
"okay, baik"

Sampai ja di rumah.  Nur terus masuk bilik. Nur merasakan seakan-akan dia dalam keadaan mentel.

Nur hilang arah tujunya.

Nur
"lebih baik aku mati"

"Aku sudah penat, aku tidak tahu apa lagi yang harus aku lengkapkan"

"tiada pelengkap dunia aku"

"hidup ini tak perlu ada orang seperti aku"

Jatuh air mata Nur ke pipinya.
Nur betul-betul merasa dirinya hilang arah tujuan.

Beberapa bulan kemudia,  selepas Nur tamat menduduki SPM.

Nur banyak berkurung di dalam biliknya.

Malam yang sunyi itu, Nur rasa sayu...
dingin.... sambil memikirkan apa yang sedang berlaku pada dirinya. Adakah Nur mengalami mentel, atau ganguan.

🌸🌸🌸🌸🌸🌸

To Be Continued....

AKU MAHU PULANG Where stories live. Discover now