#4

1.1K 39 0
                                    

Pejam celik pejam celik, minggu ini adalah minggu yang terakhir bagi sesi persekolahan tahun ini. Tinggal minggu ni aja dapat luangkan masa dengan si dia yang kucintai sebelum sesi cuti sekolah bermula. Ceh! Pastinya aku bakal merindu Adelia.

Sepanjang tahun ini, hubungan aku denga Adelia semakin rapat. Malah boleh dikatakan hubungan kami ibarat lebih dari hubungan sahabat. Hubungan kami tak ubah seperti hubungan pasangan kekasih. Tapi aku sendiri masih keliru dengan hubungan ini. Adakah dia merasakan sama seperti apa yang aku rasakan? Adakah dia juga mencintai aku? Entahlah. Biarlah masa yang menentukan segalanya.

*****

Genaplah sebulan sesi cuti sekolah. Rindu aku terhadap Adelia jangan cakaplah, semakin hari semakin mendera perasaan. Setiap hari aku akan whatsapp Adelia untuk mengubati rasa rindu terhadap dia. Tapi perasaan cinta terhadapnya masih aku pendam. Dan... hari ini aku bertekad, aku akan berterus terang tentang perasaan ini tak kisahlah dia akan terima atau tidak. Aku tidak sanggup lagi memendam perasaan.

*****
20.12.2016

8:01 p.m
Iz : Lia, aku nak tanya something dekat kau. Boleh? 👉🏻👈🏻

8:04 p.m
Adelia : Boleh je. Apa dia?

8:05 p.m
Iz : Kalau kita sukakan someone, what should we do?

8:07 p.m
Adelia : Kalau Lia, Lia akan berterus terang. Kejujuran kan lebih baik walaupun kadang menyakitkan.

8:08 p.m
Iz : Oh. Kalau macam tu, aku nak bagitau kau something.

8:11 p.m
Adelia : Ok, apa dia?

8:12 p.m
Iz : Aku suka kau. Jom couple 👉🏻👈🏻

8:15 p.m
Adelia : Ha? Iz ok tak ok ni? Serious ke main-main ni?

8:16 p.m
Iz : Serious lah 😢

8:17 p.m
Adelia : Tapi kenapa tiba-tiba?

8:18 p.m
Iz : Ni tak tiba-tiba. Aku dah lama sukakan kau. Sejak kita form 2 lagi. Sorry 😔

8:21 p.m
Adelia : So selama ni Iz sukakan Lia? Unbelievable 😱  Ok-ok, macam ni. Bagi Lia masa untuk fikir benda ni sebab benda ni baru sangat untuk Lia nak hadam. Lia janji, esok Lia bagi jawapan. Iz tidur dulu, rehat and tenangkan fikiran ok?

8:22 p.m
Iz : Hmm, ok 😔

*****

21.12.2016

7:21 a.m
Adelia : Morning bae 😘 Lia terima Iz 😍

7:22 a.m
Iz : Seriously 😱 Are u kidding me huh? 😔

7:23 a.m
Adelia : I'm not kidding you lah. Lia terima Iz 😘

7:24 a.m
Iz : Thank you baby 😍😘❤️

7:25 a.m
Adelia : Ye ye 😘 Dah, pegi mandi. Busuk tau tak 🤢 Ke Iz nak Lia yg mandikan 😋

7:26 a.m
Iz : Aumm 😋 Gatal! Okey, B mandi dulu. Hehe...







- TAMAT -

Eh, belum tamat lagilah 😜 Ini baru permulaan yg sebenar. Banyak lagi onak duri ranjau kehidupan turun naik yg bakal dilalui Iz dan Lia. Nak tau apa yg bakal diorang lalui? Jeng jeng jeng! Teruskan vote okey! Thanks reader 😘 Tanpa kalian, siapalah author 😂 Jumpa lagi di chapter yg seterusnya.

KERANA DIA Where stories live. Discover now