Bab 3

181 3 1
                                    

-------------------------------------------------------------

Okay first of all, sorry for lama tak update CILY. Sbb saya buat story ni ikut mood, so now i'm happy to continue write this story sambil menari lagi ahaks ;) np // Lagu jiwang hehe. 

-------------------------------------------------------------

Syaf menonton drama korea kegemaranya seperti biasa sambil ditemani mamanya, Puan Diana. Kerana selalu teman Syaf menonton drama korea, Puan Diana pon terikut2 perangai anak tunggalnya itu

"Ana papa pegi outstation selama tiga minggu di UK untuk projek kerja papa, jadi papa ajak mama sekali, papa tak benarkan Syaf duduk seorang diri dirumah. No suruh kawan sleepover rumah. And Syaf kene duduk rumah kawan mama selama tiga minggu. fullstop" terang Puan Diana setelah drama itu tamat dari siar di tv.

"Haa?! Kenapa? Ana nak ikutt,  btw sapa kawan mama tu?" tanya Syaf sambil memasamkan mukanya dan memuncungkan bibirnya mcm itik dah rupanya.

"Eh mana boleh, Ana kan sekolah. Ala Aunty Laili yg pernah dinner dengan family kita tu, dia ada anak sebaya Ana tak silap mama. Jadi Ana ada kawan kat sana, lagipun dekat dengan sekolah, boleh jalan kaki sama2 dengan anak kawan mama. Okay lusa mama and papa are going to United Kingdom. So take care sayang." kata Puan Diana sambil mengucup perlahan dahi anaknya.

"Okay i get it. Mesti nanti Ana rindu mama, nanti mama belikan hadiah untuk Ana from UK okay? Goodnight mama." setelah menghabiskan kata2nya dia menyalam Puan Diana sebelum masuk tidur.

"Mestilah, uish kalau tak, mau taknya org tu merajuk taknak makan. okay goodnight sayang" kata Puan Diana sambil ketawa kecil dan mengucup dahi anaknya untuk terakhir kali sebelum masuk tidur.

-KLIA-

*SYAF POV* 

Aku turun dari teksi dan mengiringi mama and papa masuk ke dalam air port. Terasa pelik bila duduk rumah orang untuk 3  minggu. Kenapalah Aunty Laili setuju, haihh.

"Mama kalau rindu Ana, balik je Malaysia, biar papa sorang2 kat sana, suka tinggalkan Ana sorang2 kan jauh lak tu." kataku dengan membuat muka sedih.

"Eh mana boleh, mama kene ikut papa, ingat dekat ke nak pergi balik?" sindir papa kepadaku.

"Take care Ana, jaga diri elok2, kalau ada apa2 bgtahu je Aunty Laili. Ana dah pack kan semua barang2 Ana? Nanti Ana nak balik naik teksi yg kita naik tadi, dia akan hantar terus ke rumah Aunty Laili." kata-kata mama seolah2 nak pergi lama. okay memang lama pon.

Setelah pesawat yg akan dinaiki oleh papa and mama diumumkan, aku mengucapkan selamat tinggal. Aku terus menyalam dan mengucup kedua belah pipi mama and papa. Selangkah demi selangkah mereka meninggalkanku di belakang. Setitis demi setitis air mataku mengalir, yes akhirnya berjaya mengalir dengan deras, ego katanya. Aku mengelap air mataku.

Tanpa berlengah lagi aku terus melangkah keluar dari pintu keluar air port dan terus menuju ke teksi yg kami naiki kesini tadi. Aku masuk ke perut kereta, aku penat lalu tertidur dalam perjalanan ke rumah Aunty Laili. Tanpa aku sedari teksi ini sudah berada betul2 di hadapan sebuah rumah banglo.

-------------------------------------------------------------

Happy holiday guys ;) maybe i can double update this week. In Syaa Allah :) yelah hw berlambak, kerja sejarah lagi, org belajar aku main sudoku. hehe. now tengah adicted dengan rollerblade hahaha takleh blah. 

haha. so VOTE and COMMENT ;)

#CILY #CILY #CILY

with love♥

Anees.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 15, 2014 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

crush? i love you♥Where stories live. Discover now