"Az !! Kenapa tak turun-turun lagi ni,dah pukul berapa dah ni !! kau nak pergi kerja ke taknak !" jerit Izren.
Azreen aka Az memang sejenis manusia keras kepala,kepala batu,kepala mangkuk ayol semua ada..tpi dia la yang paling manja. Az ni kembar Iz.Az adik dan Iz abang.Kembar tak seiras,tapi ramai yg cakap muka dorang sama.Kebetulan Az berambut pendek jadi ramai yang ingat Az ni lelaki sebb muka dia sama dengn abang dia.
"Sabar lah !! tengah siap lah ni " jawab Azreen. Memang dah rutin diorg hari hari..pagi pagi je mesti Iz yang akan kejut Az sbb Az ni jenis yg susah nak bngun pagi..kalau tak keje tu.. dia lah yang bangun paling lambat walaupn dia perempuan..Haishh apelah Az nie..
Keluar je daripd bilik Az terus capai sandwish yang Iz buat.."Woi,sandwish aku lah!!" jerit Izren. "Alah Abang ni..mcm tak biasa." jawab Az smbil tersengih2 mcm kerang busuk..
"Kerja tu kerja jugak..jngn smpai lupa hari da malam pastu tak reti nak balik..lunch jangn skip,dinner pn jngn skip..kalau balik awal tu bagitau..nnti abang masak dinner..buat keje tu jngn smpai tak ingat dunia.."pesan Iz..alah alah..sweetnya la hai abang dia ni haa..kalau lah min dapt abang mcm tu..the thing is i dont have a brother..
Az pun drive kereta nak pergi kerja..Dalam perjalanan tu, dia teringat pasal pesanan yang Iz pesan dekat dia..then dia terfikir.."Apa aku nie kerje smpai tak ingat dunia ke mcm ape yg abang cakap tu??", "Hahhh, lantak la".
Sampai je dekat office, Faliq terus terjah dia..
"Az !!" terserlah suara jantan si Faliq.
"Apa kau ni Liq !! Kau kalau sehari tak kacau aku tak boleh ae?" lantang Az bersuara smpai boleh dengar satu office..semua org yang lalu kat situ semua tengokkn dorg..termasuklah par guard yg mmg kerja nya hari2 memerhatikan org.."Alah kau, mcm tak biase.." jawab Faliq..
"Haa..gelak la gelak lagi puas2 smpai satu office dengar biar big boss turun lepas tu dia marah kau lepastu aku report kat big boss yang kau selalu memekak kat sini pastu kau kene buang keje pastu setiap pagi aku dah tkde orang yang nak kacau then hidup aku tenang and aku puas hati !!" bebel Az.Waktu tu Faliq terdiam.Dia macam tak percaya yg Az akn cakap mcm tu..memandangkn sikap Az yg agak pendiam.
"Eee..dah lah..jomlah naik atas.." Az bersuara lagi
"Hahahahahhahahaha" gelak Faliq.
Yela,mana tak nya..kalau dah hampir semua orang yg ada kat office tu semua pandang dia. kerana bebelan Az yang di luar kawalan.Ni bukan menahan rindu tapi menahan malu !!Ketika di dalam lif ,Az hanya mendiamkan diri .Menahan malu agaknya. Ke menahan marah ??
Sewaktu Az sedang menyiapkan kerja nya, tiba2 pesanan abang sekali lagi bermain di fikiran dia. Kerja Az tergendala.Dan tiba2..................
"Eee..mana ada aku keje smpai tak ingat dunia !!" jerit Az.Nasib baik dia kat bilik yang asing dengan staff yang lain klau tidak..ishh buat malu kaum agama bangsa jer.
YOU ARE READING
Dia Kembali dan Pergi
Short Story'dah lama dah aku perhatikan dia.Aku hanya mampu tengok dia dari jauh je sebab dia dah berpunya.'