💜Prolog💙

83 19 12
                                    

Di Sekolah Menengah Sakura Bloom......

"Pulangkan balik aku punya majalah!"kata seorang gadis berambut pink.

"majalah apa ni? anime? heh! childish betul kau ni,majalah macam ni pun kau baca,dasar si pelik!"kata Jinmi kepada Noriko.

"tak perlulah sibuk hal orang!"marah gadis  berkaca mata yang bernama Haniko kepada Jinmi.

"heh,diorang berenam ni memang macam ni Jinmi,dahlah pelik,budak pulak tu tengok kartun macam tu"perli Aira dan Seira serentak.

"Ianya bukan kartunlah!"kata Marina dan Hinari balik.

"iya! memang iya kartun!"kata Raykal balik.

"biasalah,budak kan katakan"kata Jinmi.

"Eh! kenapa korang ni suka sangat kacau kitaorang? kitaorang takde pun kacau korang buat apa yang korang suka buat!"tanya Flora yang sudah tidak tahan diam saja disitu.

"oi kerdil! berani kau tinggikan suara kat kitaorang?!"marah Jinmi sambil menarik kolar baju Flora.

"Lepaskan Floralah!"kata Bella.

"heh? kau suruh  lepaskan dia? kau nak hero pulaklah kat sini?"kata Seira dengan nada gedik.

"Hei! berhenti sekarang!"kata Aly,senior di sekolah itu.

"alamak seniorlah pulak"kata Raykal.

"penakut betul kau"perli Aira.

"ceh,padahal kau pun sama,tengok kaki pun dah tahu"perli Raykal balik.

"Eh.....senior Aly lah~ kenapa ea?"tanya Jinmi dengan gaya innocent sambil melepaskan Flora.

"jangan nak berlakon innocent sangatlah Jinmi,aku nampak apa yang kau buat kat diorang"kata Aly dengan nada serious.

"buat? buat apa ea? saya mana ada buat apa2 pun kat diorang"kata Jinmi sambil tersenyum.

"haih,jangan nak menipu lagilah baka!!"marah Haniko.

"Sudahlah tu! korang akan dihukum kerana bergaduh di kawasan sekolah!"marah Aly sambil menulis nama mereka.

"Dammit"kata Jinmi.

Selepas Waktu Persekolahan Tamat.....

Di Padang Sekolah......

"Ahhh! ni semua Geng Jinmi tu punya pasal! aku nak tengok citer favourite aku pun tak boleh!"marah Noriko sambil mengutip sampah.

"sabor jelah Nori-chan,at least kita dapat bersihkan padang daripada diorang"kata Flora pula.

"kena cuci Toilet! bwahahahahahaha!"kata Hinari dan Marina serentak sambil ketawa.

"tu ah pasal tapi kan...."kata Haniko tidak bersambung.

"tapi kan apa Haniko-chan?"tanya Bella.

"tapi kan,kita ni pelik dan kebudakan sangat ke minat anime?"tanya Haniko yang membuat yang diam.

"Kita bukan si Pelik! diorang yang pelik!"kata Noriko balik dengan bersemangat.

"betul tu,diorang tu takkan faham kita"kata Marina.

"seperti kita tak faham diorang"kata Bella pula.

Lalu,dua orang perempuan lalu di kawasan padang tersebut dan membuat sampah mereka dengan sengaja.

"Hei! janganlah buang sanpah sesuka hati korang!"tegur Flora.

"eh,suka hati kitaorang"kata gadis itu.

"entahnya,buat apa kitaorang ikut arahan korang yang si pelik ni"kata gadis yang lagi satu lalu mereka pergi.

"dia ni memang mohon dibebel oleh aku ke?"tanya Noriko yang sudah keluar aura gelap di sekelilingnya.

"haih! aku dah penatlah digelar si pelik! kalau boleh aku nak pergi dunia anime lepastu aku duduk situ selamanya!"kata Hinari.

"tulah,memandang kita semua ni duduk bersama,mak ayah kita dah tak kisahkan kita"kata Haniko balik.

"dahlah korang,kita pun dah siap kemas so jom balik"kata Marina.

"okay jom"kata Mereka lalu mereka pun berjalan pulang kerumah mereka.



Bersambung.... 

Okay tak prolog? maaf kalau tak best😁

Love You Forever,Miss OtakuWhere stories live. Discover now