Jak se tak jako starý člověk pročítáte Wattpadem, narážíte často na povídky velice mladých lidí. Když pomineme, že erotické scény mnohdy píšou osoby mladší patnácti let - a že se občas jedná o pořádné peprnosti, jako první vás do očí praští pravopisné a gramatické chyby.
Co vám budu povídat? Dříve jsme my pisálci psali hlavně na papír, který pochopitelně žádné automatické opravy neposkytoval. O to horší se pravopisné chyby zdají, ale i na ně se dá zvyknout, když není zbytí, nejsou příliš extrémní a přivřete jedno oko.
Mnohem horší ale je, že někdy naleznete v textu logickou kravinu, která je podložená neznalostí autora a zároveň jeho laxním přístupem k hledání informací. (Ano, je to tak! Spisovatelé opravdu hledají informace k věcem, které příliš neznají. V době Googlu je to hračka.)
Někdy se nestačíte divit, co mladí autoři dokáží vyplodit.
Ne, při otěhotnění opravdu člověk nezvrací hned následující ráno.
Opravdu píšete příběh z prostředí japonské školy, když postava dostane zpět písemku oznámkovanou stupnicí od jedné do pěti?
Samostatnou kapitolou je vymýšlení novotvarů čehokoliv. Někdo někde zaslechne nějaké slovo, a pak o sobě dvanáctiletá autorka, (která tady mimochodem nemá co dělat, protože podle pravidel WP ho mohou používat lidé starší 13 let), napíše, že má ráda "masakrystiku" a je "masakrystické kotě". Že nevíte, co to je? Tipněte si.
*
*
*
Masochismus a masochistické! Ano...
A další specifická disciplína mladých autorů je prznění cizích jazyků. Vzhledem ke kruhům, ve kterých se pohybuji, mám namysli hlavně japonštinu.
Ach bože, nesprávná transkripce slova konnichiwa/konničiwa mě zabíjí! Gang nesprávných přepisů sajónary na mě už číhá za rohem. Čan-sanování ještě nějak snesu, ale opravdu je nutné psát do české přímé řeči zrůdnosti typu "éééto"?
A to ani nemluvím o vymýšlení "dejmetomujaponských" jmen splácáním náhodných japonsky-znějících slov dohromady...
Víte ale, co je na tom všem nejhorší?
Množství mentální síly, kterou musím občas vynaložit, abych nevlezla do komentářů a nenapsala do nich, že je něco pěkná hovadina...
Tady to raději utnu, dokud mi zbývají alespoň nějací sledovači. Neříkám, že jsem podobné hrůzy v mládí nepáchala také. Páchala, samozřejmě. Teď se jim už ale snažím vyhýbat a když je vidím všude okolo na WP, ještě víc si uvědomuji tu věkovou propast...
Jdu se raději něčeho napít. Jde na mě splín.
YOU ARE READING
Geronti na Wattpadu ... aneb když jste nejstarší široko daleko...
HumorNázev knihy je poměrně výmluvný; nepatřím mezi nejmladší, ale ráda píšu a proto byl Wattpad jasná volba. Jaké ale bylo mé překvapení, když jsem zjistila, že mnozí z uživatelů této stránky/aplikace sotva dosáhli puberty? Toto je takový záznamník biz...