A BTS-jelenségről

131 10 5
                                    


Miért érdemlik meg a kialakult órási népszerűséget, elismerést?

A BTS a 2016-2018 közötti időszakban talán akkora népszerűségre tett szert Koreában és nemzetközileg is,ami korábban egyik bandának sem sikerült. Ugyanakkor a banda sikerével nem mindenki ért egyet. Leginkább az utóbbi évi tapasztalataim azt mutatják,hogy a bandáról már inkább beszélnek a fanok jelenségként (negatív értelemben), mint egy szimpla együttesként. Ebben a részben körüljárom milyen tényezők vezethettek a banda sikeréhez, ezzel egyidőben pedig az őket körülvevő unszimpátiához, illetve hogyan lenne érdemes hozzáállni a témához.

💜

❗️A SIKER LEHETSÉGES OKAI

1.
A céggel való közeli kapcsolat; Az alkotói szabadság (egyéniségük kibontakoztatásának lehetősége); A remek csapatmunka

Ezek a tényezők nagyban meghatározzák a banda légkörét és a teljesítményükre is hatást gyakorolnak. A Bighit kis cégként már az elejétől fogva megtett mindent a Bangtan sikeréért. Bár a korai időszakban anyagi okok miatt majdnem csődbe ment a kiadó, mégsem adta fel és vitte tovább a fiúk karrierjét. Az első áttörést az I Need You című dallal érték el 2015-ben, ami első The Show díjukat is magával hozta. A fiúk a mai napig minden díjuk átvételekor megköszönik Bang PD-nek a támogatást. Ritkán hallani olyan botrányokról is, hogy a cég bármilyen módon bántja őket, vagy legalábbis jól elfedik,ha történnek ilyenek. Viszont szembesülnünk kell azzal,hogy a cég és a rajongók nem fordítanak elég figyelmet egyes tagokra,azonban ez jelentősebb problémát eddig nem okozott,sőt javulni látszik. Ugyanakkor aggodalomra ad okot az a tény,hogy milyen mértékben túlhajszolja őket a kiadó,ugyanis ők az egyetlen aktív előadók,akikból bevételi forrás származik, másrészt a rájuk nehezedő nyomás hatással lehet a lelkiismeretükre,ami nem engedi őket leállni.
A cég humánus bánásmódjához hozzátartozik még a zenei szabadság biztosítása a banda számára. Az együttes zenei alapjait, dalszövegeit nagyrészt Namjoon, Yoongi és Hoseok készítik,de természetesen a többi tag is résztvesz a folyamatban dalszövegírással,a végleges verzióról pedig a cég dönt általában. Ennek köszönhető a "közvetlenség érzés" a dalaikban,mert van lehetőségük belaadni a saját személyiségüket a munkáikba. A sikerük titka leginkább az,hogy a rajongók jól tudnak azonosulni a dalaikkal, mivel a szövegek konkrétan a fiatal generációt célozzák meg,így világossá válik miért is terjedt el sokakhoz a zenéjük.
Egy csapat munkájára jelentős befolyással van a tagok kapcsolata egymással. A bandában nem történt kiválás, tagcsere, illetve nagyobb konfliktusról sem tudni a tagok között. A Burn The Stage nevű kulisszák mögötti műsoruknak köszönhetően betekintést nyerhetünk abba,hogy bizony voltak időszakok mikor egyes tagok fontolgatták a távozást. Természetesen nem látunk bele a viszonyukba,illetve a cég sem az a típus, amelyik pont a botrányokból akarna hasznot húzni, de nyilvánvalóan előfordulnak köztük is viták, személyes ellentétek,azonban úgy tűnik,hogy jól működnek együtt és összetartó csapatról van szó. Például mikor a tavalyi MAMA díjátadó daesangját vették át, a beszédükben említették,hogy a 2018-as év elején megfordult a fejükben a feloszlás gondololata a súlyos kimerültség miatt, amiből szerencsére végül a céggel plusz 7 évre hosszabbított szerződés lett.

2.
Miért pont a 2016 utáni koncepciók, és nem a korábbi koncepciók jelentették az igazi sikert?

Elismerés

A fanok, nem-fanok többsége értékesebbnek tartja a régi munkásságukat,mint a mostanit, ugyanis érthetetlen számukra mi az a hihetetlenül különleges dolog az újabb koncepciókban,ami annyi rajongót vonz. Összehasonlítják,hogy a régi dalok, klippek sokkal keményebb üzenetet hordoztak és igényesebbek voltak. Viszont,ha ez így van miért nem akkor tört rá a BTS-re a nagy siker?

Has llegado al final de las partes publicadas.

⏰ Última actualización: Feb 01, 2019 ⏰

¡Añade esta historia a tu biblioteca para recibir notificaciones sobre nuevas partes!

Unpopular Opinions[KPOP]Donde viven las historias. Descúbrelo ahora